Pred ponoćna Galerija Bosna zemlja Božije milosti

Autor

Hajro Šabanadžović

Geneza čednosti  Krvavi dunjaluk

Geneza čednosti                                                                      Krvavi dunjaluk

 

Bijeli predak  

Bijeli predak                                                                          Prozračno i krhko

 

Dodir djeteta Zalutale iluzije

Dodir djeteta                                                                   Zalutale iluzije

 

Lice milo u oblaku ljubavi  Šesto čulo

Lice milo u oblaku ljubavi                                                   Šesto čulo

 

Zemlja iluzija  Sparina

Zemlja iluzija                                                                            Sparina

 

Bajka  Ples duhova

Bajka                                                                                Ples duhova

 

Začarani zeleni krajolik  Vrijeme kajanja

Začarani zeleni krajolik                                                Vrijeme kajanja

 

Jabuke u polju pod nebom plavetnim  

Jabuke u polju pod nebom plavetnim                                  Violetno sunce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vesna Parun – Prijateljska žalost





Kome je stalo da imaš dvadeset godina
i djetinjastu ljubav, što tepa noćnoj kiši?
Oblaci osamljeni i uvijek malo nujni
možda će donijeti zemlji za krilo tišu svakidašnjicu.

Kad upalim svjetiljku vidim: čudno je živjeti.
Ljudi prolaze zabrinuti (kao da su tu oduvijek).
I nitko ne zna zašto je nesretan onaj drugi
i kako su sve tuge slične i svi zanosi isti.

A djeca razumiju sve. Plava su srca djetinja.
Kroz čarobne šume ptičji glas ih vodi.
Ah, pričat ću im kako polagano umiru stari parobrodi.

Bleki – Ja sam uvijek htio svoje slike ljudima da dam





Neke slike se

tek tako

same od sebe

naizgled

ničim potaknute

u bolu ljubavi  rode

žive u vremenu 

kojeg sve manje preostaje

ali postoje

opstaju u sjećanju

u bojama

u ehu budućih vremena

ukoliko kao dar sa neba

zarobe oko slučajnog posmatrača

Pomen jednoj ljubavi

 

Jednog sunčanog avgustovskog dana prije 67 ljeta nestadoše medija , moju bebicu , moju ljubav.









Medi i crni





Imao sam psa

Bio je meden

Rundav i crn

Nisam ga zvao rundavi

Tako sam mu tepao

Nisam ga zvao crni

Tako sam ga mazio

Zvao sam ga Medi

Tako sam ga volio





Pas i dječak

Medi i Crni

Igra i radost

Jedno ljeto mnogo smijeha

Tri mjeseca sna

Dječaku bješe šest godina

Psu četiri mjeseci

Mislili su zajedno će rasti

Živjeti čitav život snom





Dođoše ljudi neuki

Dođoše ljudi zli

Dođoše ljudi sa plićakom uma





Žicu oko psa staviše

Žicu oko vrata Medenog saviše

Žicu oko života moje bebice zategnuše





Zacvili štence

Zacvili dječak

Zacvili nebo





Nije se dao Medi

Nije ga dao Crni

Ugrizoše dvojicu od neljudi

Nejaka maksumčad kidišu na zvijeri

Zvijeri djete na zemlju bacaju





Jedan monstrum hvata rundavog

za zadnje noge

Diže dječakovog medenog dugara

Visoko najviše





I Crni očajnički

Nemoćno

Osjeti zlo se sprema

Sa zemlje vrisnu

Joj Mama mamice





Šućmuraste okice Medenog

Očajnički gledaju

Cvile nevinost svoju

Pomozi Maleni





Ni oči nisam zatvorio

Ni Bogu Jedinom se pomolio

Ni pomoć pružio

Glavom Medija protrese ubica

trotoar





Prosu se mozak

Crvenkasto bijela masa

Na sivom asvaltu

Drhtulji duša djetinja

U zvejrinjem smjehu





I prođe vrijeme

O'čas

Samo šezdeset sedam kuka

Sanjam iz noći u noć

Ljepot okice Medijeve

Kako Očajnički gledaju

Cvile nevinost svoju

Pomozi Maleni





Možda me zato zovu Dobri Bleki









Slike , poetika i muzika su uz Božiju Milost naumilniji i nezaobilazni dodaci ljubavi i životu. Harmonična poveznica je čestitost čovječije duše u pristupu svakodnevnoj datosti . Kao i sve u životu ljepota i ljubav je pitanje ličnog izbora.

Izbor muzike određuje tematski prosede poetskog zapisa. Poetski zapis nastaje na događaju , priči , bajci , viziji , trenu … iskrslim u sjećanju poete. Priča počesto odredi glavnog aktera kao nosioca (s)likovnog uobličenja date kompozicije .

Muzika i fotografija ne ostavljaju ni trun sumnji o čemu se u zapisu radi. Dječak i pas u svojoj umilnosti su u debelom otklonu od stavrnosti i svijeta. U nevinosti i ljepoti svojih bića , vezani su dubokim emocijama i pripadnosti do smrti , i na javi i u snu. Muzika sjetna , tužna , ali uzvišena i u svojoj blagosti slavi ljubav i daje nadu da se svi ljudi mogu isto tako voljeti .

Poetski zapis ide korak dalje , uobličavajući odnos dječaka i psa kroz ničim , osim zlom izazvanu tragediju , koja obilježava čitav jedan život. Psa nestaju , a dječak živi , oplakuje i slavi svoga malenog druga i ljubav.

I kako to u bajkama biva , eonima poslije dječak više nije dječak , ali djetinje srce još uvijek živi u njemu , voli , boluje i nosi nam oplemenjena sjećanja na tragiku djetinjih dana. Da , i zahvalan je Milostivom na jednoj velikoj ljubavi i tri mjeseca neizmjerne sreće.

Na , kraju autoru ne preostaje ništa drugo nego da vam se predstavi onako kako najbolje zna. Slikom i riječima koje govore o onome šta je osjećao dok se sjećao i slikao ; i kako uvijek gleda i vidi sebe na jednom jedinom autoportretu.

Da bi se slika shavtila treba slušati muziku i pararelno pratiti emocije na licu koje kao da su suglasne i titraju sa njom. Neprikosnoveno ; veoma je tužan , ali ne i konačno. Osjećamo da se tuga i sjeta sjećanja i muzike prelijeva u njegovim očina, zagledanih u nutrinu sjećanja. Suze , dvije kapi u zakutcima očiju ne slaze niz lice , jer ih kapci grčevito stežu. U lijevom oku je tuga , u desnom sjeta i čežnja i iskrica dobrote koja će čini se na kraju pjesme obasjati umorno lice.

Nesporazum između lijevog i desnog oka pojačava neznatno otvereni , desni ugao usana koji , skoro da je mangupski ironičan. Ima se osječaj da nešto zagonetno ( ljubav?)šapće ruži ( ili tamo , neodređeno nekoj ), daleko od pogleda svijeta , zavodeći je na “krivu” stranu .

Ruža je čedno bijela , skoro pupoljak koji samo što nije procvjetao. Nježno miluje autorove usne , dozvoljavajući mu da je laganim poljubcima dotiče. I ruža i njen sjajni list , oličenje trajnosti , ljepote i života , su duboko zaronjeni u žilu kucavicu dobrog čojeka.Rana nije zarasla, kap krvi još uvijek je svjež i živ. Simbioza? Vjerovatno , ali to je za neku drugu bajku.

Dok muzika leluja , ponekad se učini da se oči na tren zatvore , lice obuzme umor , trepnu , tugu izbriše nada i prospu se rijeći:

– Hvala vam mile moje!

Dodatak

Rijetko pišem o slikarstvu .Mnijem , nema potrebe slike govore sve, a ljudi znaju ili ne znaju šta je umjetnost. To je već lični izbor. Ali ponekad sam iskreno zaibrećen neukošću prosječnog likovnog posmatrača i osjetim potrebu , izuzetno rijetko , da objasnim ono što neposlušna ruka hoće da zabilježi , a što što se naizgled ne primjećuje.

Imam galriju prelijepog , uzvišenog imena:

Galerija Bosna zemlja Božije milosti

U stalnoj postavci ima oko 400 slika. Nije veliki broj , ali zbog relativne skučenosti ne može se iznijeti pred sud javnosti željene tisuće slika. Rest , usamljen , neizložen i tužan čami u umjetnikovim seharama samoće i ljubavi.

Danas uz nadolazeću obljetnicu postavismo samo jednu sliku, zapravo digitalni kolaž autorovog autopreta.

Vrlo rijetko se služimo drugim metodama slokarstva osim klasičnih. Međutim, kada su u pitanju portreti , zbog posebnih olakotnih okolnosti i potreba radimo neke digitalne korekcije i intervencije.

Magazin – Starimo duso ( Da mi te zaljubit u mene)/ Song – Lyrics

 

Vodi me tamo gdje

ljubav prva pocinje za mene

gdje mi se srce raduje

kazi mi, kazi gdje

prva ljubav stanuje, caruje

jutro je, jutro je

nemoj sunce na mene

samo idi, pusti me

 

Svice dan radostan

a u meni jos je noc preduga

kamen na srcu ne spava

da mi je ljubiti

da mi te zaljubiti u mene

jutro je, jutro je

nemoj sunce na mene

samo idi, pusti me

 

Ref.

Starimo, duso, dan po dan

i ti i ja, i ti i ja

negdje na kraju pameti

uvijek si ti, cujes li

 

Svice dan radostan

a u meni jos je noc preduga

da mi je ljubiti

da mi te zaljubiti u mene

jutro je, jutro je

nemoj sunce na mene

samo idi, pusti me

 

Ref.

 






												

Oni jašu a Mojsije harmonike baca – Epizoda dvanaest ( Drugi dio )

Oda Đardinu oliti Đul bašči

( Vagina ili venerin brijeg )

 

Vide zagorjelići mlađani nema ništa od liječenja svrabeža ako ne smisle plan.

I Pametnica ga  smisli . Nikad ne pitasmo Debu koja od njih dvije. Dogovor i zakletve pale. Suze radosnice samo što ne potekoše.

Isto veče, Deba na rame merdevine vatrogasnog društva Bjelave na rame i pred penđere neminovnice ih natakari. Nema veze što su basamci sto pedeset kila nettom  teški. Kad đardin zamiriše i dvjesto kila je banka germe. Pitajte cigane. Dobro poneki fasuju kilu. Pa,šta? Sitnica u ime ljubavi!

Sreća drugi sprat bio, jer  Deba se bojo visine,više nego njegov Noj roštilja. Natandario Deba stepenice i čeka da mu Pametnica bijeli rupčić baci. To im bio znak slobodnog prilaza đardinu. Nešto ko bijela zastava. Đardin se predaje.

Za inat , tu veče otac Nevoljnice u bešiku ko malo dijete kasnio. Spavalo se njemu. Žena ga svako malo na bračni krevet slala i dozivala. On svako malo   saću ja, pa zakunjo. Ko fol u fotelji spavo.

Imo čovjek ponos. Nekad njegov najbolji jaran, u ovi beterni vakat ga uveliko počeo izdavat. Sto posto okrenuo leđa jaranstvu. Ni da trzne kad ga žena pomilki. Eh, nekada konta on! Žena me po kosi  pomilki a moj me jaro u prsa busa. Sada mi žena jaru miluje  ,meni se kosa na glavi diže. A jaro se snuždi , samo što u zemlju ne  propadne od sramote.

Žena vidi nema fajde, ode na spavanje. Domaćin zaspa, jaro odahnuo,večeras nema blamaže, Deba izvisio. Smrzo se ko anamo ona, kad se na ledini žubori , a vanka minus četeres tri stepena, haman ko na Igmanu četeres druge . Mrazište pravo.

I drugu veće ,  ista meta , isto odstojanje. Konta Deba,  ako ovaj takar ovako nastavi , moraće hodži ići da mu kaki zapis  zapiše ili stravu slije. Ili u tuberkuloznu bolnicu , da mu ljudi tuberoze na poklon nose.

Nije trebo ići hodži . Otac Pametnice  a  Nevoljnice  po baksuzluku , nekom po rahatluku , slomio obadvije ruke i obadvoje noge.  Glavama mu ništa nije bilo. Ona veće , bosanska je i tvrda ka anamo onaj u naponu snage. Ona druga, manja, bez mozga i  meka ko duša, ništa joj ne mre biti.

A kako se nezgodanje desila?

Virno nesretni otac da vidi koliki će minusi to jutro biti. A kad vanka pod  komšinicinom banjskim prozorom vatrogasne merdevine neko pristavio. Konta on zašto vatrogasne  stepenice . Nigdje dim da osjeti , a i kona u banji na sav glas vrišti onu pjesmu o  crvenom fesiću.

Radoznalost prije svega i on namah izleće vanka , pa  se pope na basamke , sve do trećeg sprata.  Proviri kroz prozor. Kad ono , kukala mu majka , imo   šta vidjeti. Ibro Piljak , higijenski tehničar naših ulica Ciganski buljubaša i prorok , a  i naš drug , isuko jatagan , i bez imalo srama, do balčaka ga, iz sve snage  suče komšinici, a ona pjeva či pjeva , više svrkuće : crven fesić u dragana moga , joj mamo , mamice.

Komšinica okreće glavu ka prozoru ,  čini joj se da je neko sa prozora gleda,ali nikog ne vidi. Komšija što je gledo, gledo. Ovaj put i nikad  više neće. Hekno sa merdevina i slomio se ko sepet ispod valjka.

Isto veče leži jado na bračnom krevtu i čuje iz ćerine sobe crven fesić se glasa, sa naglaskom na  joj, mamo,mamice. I to već treći put.

Uđe mu žena nosi čaj od kamilice da očajava.

On je pita:
-Jel nam to kona kod ćere došla?

-Kakva te kona spopala, ko da bi ja tu uspaljenicu pustila da  se druži sa mojom curicom.

-Onda idi bona , vidi šta joj je , sve te zaziva.

-Nemem šta gledati. Da sam ja kake sreće i ja bi, evo ovog trena mamicu zazivala. Ne brini se, dobro je ona da ne može bolje biti.

-Nemoj tako, čuješ bona dere se ko da je neko na kolac nabija. Idi , umiri je, pomisliće komšiluk da je neko, nedo mi belaj mira, da prostiš takari.

-Ne boj se, ako hoćeš idi ti pa provjeri. Meni se ne ide u njenog slavuja gledati.

-Otkad ona opet  ima slavuja, zar nije lani crkno.

-Taj  iz kaveza je crko, ali ovaj je drukčiji . Ako crkne opet oživi i zato je ona radosna i cvrkuće joj,mamo mamice.

-Ženo mila, jesi li ti šta popila, ja te večeras ništa ne frštuljim. I molim te počeši me ,ovdje na vrh lumbalnog  gipsa sa abdomenalne strane , aman do anamo onog.

-Ne pada mi napamet .I mene odavno svrbi , da lijeka ne mogu naći, a ti ni mukajet, ni da me počeškaš bar jedared.

Izađe ona, prije toga heknu vratima ko on stepenicama o ledinu i prvac uspaljenici na kafe konzultacije. Možda je uputi na lijek za svrabež .

Sve ovo se desilo one zime kada je Deba prestao mrziti zimu.

Ali prije toga, kada je zimi spavao zimski san, Deba  često i po tri dana nije oči otvarao. I tako on usni jedan san , koji je trajajo još jedan dan. Tako je Deba postao unikom koji je iz čista mira prespavo četiri dana.

Nama je najinteresantniji ovaj četvrti dan , kada je počela basna o đardinu.

Ne znajuć kako  Deba se našo negdje u nekom ogromnom, bjelkasto plavičaston vrtu, vrlo ugodne svježine , punom rijeka i potoka  , cvijeća , behara i bulbula , a bome i hejbet voćki i povrćki. Nagledo se on đardina i đardina, vako i nako , ali ovakvu ljepotu nikad nije vidio. Zino Deba , zaprepastio se.

Čuj molim te , on Deba , zino i zaprepastio se. Ne mre to biti. Tu se nešto ogromno dešava.

Odjednom niotkud , neki ljudi u u plavo bijelim mantilima, sa izvezenim zlatnim ljiljanima na leđima i sa dva ,tri , četiri i više krila mašu , hladovinu prave i pitaju ga:

-Gdje si ti , docniš ? Ne možemo glavnu ekspertizu bez tebe započet. Sve možemo, ali o njoj sud ne možemo donijeti bez zemaljskog mahera za njena pitanja.

Deba odmah skonto gdje se nalazi i htjede da pita…

-Nisi još , a kada ćeš to ne znamo jer još uvijek ne postojiš.

E ,  jesu mi ovi anđeli baš pametni . Čuj molim te! Nisam se ni rodio , a oni ne mogu bez mene započeti , to što trebaju započeti.

I tako je započela Netipična basna o Veneri.

Valja je i nastaviti.

Tačka tri: Poz…

-Čekaj malo!

Ubaci se Deba konziliskom čelniku u riječ:

-Imali ovdje kakva me'ana da se havlja , ja prigladnio, oduljilo se . Meni se prisnili bijeli bubrezi i brizle . Mogu i janjeća rebarca reš pečena. A valjala bi i koja klipača.

-Žao nam ovdje toga još nema. A neće ga ni biti . Idi , uberi koju voćku i napij se mlijeka sa onog potoka ili meda sa onog drugog. Na onaj treći se ne zaleći, od medenog je vina koje ne opija . nNećeš se moći odvojiti od njega , znači neš se ni roditi.

-Vi to ozbiljno? I ja bih trebo čitavu vječnost samo to žmariti.

-Ne znamo šta ćeš ti žmariti ili havljati , jer ne znamo šta si sebi odredio.

-Ja sebi odredim oku brizli ili bijelih bubrega,može po po oke mješano , pa onda po oke janjećeg buta, sahan sogandolme , jedan zvrk bureka , po kile ašlama , dvi tri oke karpuze ,tepsiju baklavica i ružica , zalijem kojom … Ono što uz to ide ovdje ne smijem pominjati. Kažu grijeh. A ja kažem grijeh ne ide iz usta nego iz mozga o usta , a i preko usta.

-Šuti čovječe dok nisi ograjiso. Bolje ti je da se prihvatiš voćki i meda , nego da te zapadne plod zekuma.

-A šta vam je taj zekum. Da nije keki zec na ražnju .

-Zekum  je gorki kaktus , od kojeg se ne možeš najesti i  žeđa a vode nema.

Skonto Deba sve i zamislio se. Kaže im:

-Nisam više gladan . Idemo nastaviti posao.

Šef nastavlja ko da nije bilo Debine upadice:

Pozvan je insanski rod da u redovima, po vrstama , podvrstama i bez zastoja dolaze pred konzilij radi utvrđivanja činjeničnog stanja.

– Konzilij jednoglasno konstatuje da je došlo do nesporazuma na relaciji konzilij – insani , konkretnije insanke. Nakon detaljne analize je utvrdio slijedeće:

Zdravko Čolić – Tebe čuvam za kraj / Song – Lyrics

 

Tebe cuvam za kraj.
Kad rijeci stanu po kazni u kut,
i kad tisina pobijedi nemir
tad cu ti stati na put.

Tvoj sam otkad te znam.
Ti nosis onaj carobni znak,
ono kad srce zakuca jace
i dvoje kliznu u mrak.

Tebe cuvam za kraj.
Tebe cu ljubit do kraja zivota.
Kad nebo stane, ja necu stati.
Pogledaj dobro u moje oci.
Ja nemam drugo, sebe cu dati.

Kazu da nisi prava
i da sam bolje imati znao.
Svima se smijem tad u lice.
Za tebe zivot bih dao.

 






												

Miroslav Antić – Čarolija





Nekom zabranjuju zvezde.
Nekome krila.
I laste

Ja ne zabranjujem nista.
Sme se sve sto se ne sme.
Samo jedno te molim:
pokusaj da ne rastes
ni mrvu svima za inat,
do kraja ove pesme.
U toj se pesmi zivi
slobodno,
lepo
i ludo.
Mozes da izmisljas.
Mastas,
Da radis sve naopako.

U njoj i najvece cudo
prestaje da bude cudo,
jer sve sto pozelis
kad zazmuris
– ostaje zauvek tako.

Isturi hrabro i divno
prkose detinjaste
i lazi i sebe samog.
Sme se sve sto se ne sme.

I sme se vise od svega!

Jedini: nemoj da rastes
za inat i tebi i meni
do kraja ove pesme.

I svaki put kad te slome,
pa moras nov san da stvaras,
ne sanjaj ga u mraku
Dotrci blize zori.
Na pragu ove pesme
tako se divno bori
i kad namignes samo
i osmehnes se polako

Izbroj u sebi do deset
i to u vecnost pretvori.
I sve sto zmureci smislis
ostace zauvek tako.