Lord Bajron – Žena

Malo onaj poznaje ženske grudi

ko s uzdahom želi steći ljubav njenu;

Zar mari ta za srce koje za njom žudi?

Obaspi je hvalom – idola za svaku ženu;





Ali ne ponizno, jer će u tom trenu prezreti trud,

čak i tvog stiha čar;

Ako si spretan, nežnost skrij; Za ženu

drskost još uvek najbolja je stvar:

Ljuti je pa je teši – osetićeš njen žar.

Bleki – Ne ostavljaj me samog




 

Umorna si malena moja

pogled ti lebdi ka maglicama

sve češće i češće

srce stremi ljepoti toj

 

putanje nebeske zovu te

neodoljive su

smiraj nude

posustali cvijete moj

 

ja sam sebičan iako umoran

ne želim pratiti tvoje pute

mislim neka  nije hiće može i poslije

sada trebamo ljubovat ovdje

 

budi hrabra

voli me još samo malo

mrven nećemo recke brojati

orden još koji za dobrotu skupi

 

za ruku me svojom nježnom  primi

znaš ono desna za lijevu  ples i kroči

lijeva za desnu i osmijeh mi pošalji

tada ćemo zajedno Ocu našem poći

 

vjeruj manje će boljeti

kada na put krenemo skupa

kako da me ostaviš samog

da me bešćutni svijet vije i lupa

 

kada odeš ostaću sam sasvim sam

ko će tada jedne  noći

umorne da mi sklopi oči

da smiraj nađem  mila moja

 

i zato molim te

nikako ostavljaj me samog

bez ljubavi đardina tvoga

ružo moja srca moga










												

Indila – Dernière Danse / Song – Lyrics – Prevod na Bosanski jezik

 

 

 

   

 

Dernière Danse

 

Oh ma douce souffrance,

Pourquoi s’acharner tu r’commence

Je ne suis qu’un être sans importance

Sans lui je suis un peu “paro”

Je déambule seule dans le metro

Une dernière danse

Pour oublier ma peine immense

Je veux m’enfuir, que tout recommence

Oh ma douce souffrance

 

Je remue le ciel, le jour, la nuit

Je danse avec le vent, la pluie

Un peu d’amour, un brin de miel

Et je danse, danse, danse, danse, danse, danse

Et dans le bruit, je cours et j’ai peur

Est-ce mon tour?

Vient la douleur…

Dans tout Paris, je m’abandonne

Et je m’envole, vole, vole, vole, vole

 

Que d’espérance…

Sur ce chemin en ton absence

J’ai beau trimer, sans toi ma vie n’est qu’un décor qui brille, vide de sens

 

Dans cette douce souffrance.

Dont j’ai payé toutes les offenses

Ecoute comme mon cœur est immense

Je suis une enfant du monde

 

 

 

Poslednji ples

 

Oh, moje slatke patnje

Zašto bih se borila kada ćete se  opet vratiti

Ja sam nevažna

Bez njega sam malo sluđena

Hodam sama   metroom

Jedan poslednji ples

Da zaboravim  veliku tugu

Želim da pobjegnem, da krenem iz početka

Oh, moja slatka patnjo

 

 

Miješam nebo, dan, noć

Plešem sa vetrom ,  kišom

A malo ljubavi,  i kap meda

I  plešem, plešem, plešem, plešem, plešem, plešem, plešem

I buka je , trčim i da li je moj red? li je red na mene?

Evo stiže bol…

Širom Pariza , predajem se

I  letim, letim, letim, letim, letim

 

 

Ta nada …

Na tom putu bez tebe

Sve je robovanje, bez tebe moj život je prazan dekor, bez smisla

 

U ovoj slatkoj patnji

plaćam sve svoje dugove

Poslušaj kako moje srce je ogromno

Ja sam dijete svijeta

 


												

Sjedinjene Američke Države – Terorizam i manijaštvo

Uvijek aktuelno

Iz Arhiva

BY ONI NAMA, MI NJIMA

24. Jula srpnja 1946. SAD izvele prvu podvodnu atomsku probu na koralskim atolima Bikini u zapadnom Pacifiku. Bikini spadaju

Proba izvedena na tuđem tlu. Dakle akt terorizma , najavećeg stupnja.

Djelo manijaka.

Probe su opetovane. Mnaijaci nikad ne posustaju.

Postavlja se pitanje kako bi SAD reagovale da neko baci bombu na njih.

No , da pogledamo historijat Bikina.

Bikini (maršalski: Pikinni, što znači „mjesto kokosa”) je atol u Mikroneziji koji pripada Republici Maršalovi Otoci, otočju u   u Tihom okeanu.

Pacifičku državu Maršalski otoci sastavljenu od 31 atola okupirale su 1944. savezničke snage, a pod američku upravu došla je 1947.

Između 1946. i 1958. godine SAD je na otočju izvodio pokuse s atomskim i hidrogenskim bombama.

Najveći nuklearni pokus, kodnog imena Bravo, bio je izveden 1. ožujka 1954. detonacijom hidrogene bombe od 15 megatona na atolu Bikini. Vlada Maršalovog otočja kaže da je eksplozija bila tisuću puta snažnija od one u Hirošimi.

Prema sporazumu između SAD-a i Maršalovih otoka, uspostavljen je posebni nuklearni sud za procjenu štete i obeštećenje žrtava koje ipak nisu isplaćene.

“Naš je narod pretrpio katastrofalnu i nepopravljivu štetu zbog tog oružja i obećajemo da ćemo se boriti da više nitko na svijetu ne proživi takvo okrutno iskustvo”, kazao je ministar vanjskih poslova Tony de Brum

Ali SAD kao dežurni i neprikosnoveni genocidni terorosta se nikad ne osvrću na žrtve svojih zločina.

Bleki – Neke slike opstaju

 

 

Neke slike se tek tako

same od sebe i

naizgled ničim potaknute

u bolu ljubavi  rode

i žive

 

vremenom  kojeg više nema

postoje  vremešne i trošne

opstajući  u sjećanju

u bojama risanih srcem

 

ukoliko  uspiju zarobiti oko

posmatrača

nastavljaju da žive


















												

Herman Hese – Jezik Proljeća

Djeca dobro znaju šta proljeće zbori:

živi, rasti, cvjetaj, nadaj se i voli,

veselo izdanke i mladice tjeraj,

ne boj se života nego mu se predaj!





Starci dobro znaju šta proljeće zbori:

dečacima čilim sa puta se skloni,

ne protiveći se mirno raku gledaj,

ne plaši se smrti nego joj se predaj!

Kada nam je dosadno javi se Pijačar Milorad Dodik

Uvijek aktuelno

U pomen Miloradu Dodiku razrookoj pijačarskoj fukari , odnosno mi mu  parastos*iramo .

Zaslužio je . Što jes’ , onda jes’ !

Dan za danom  – Serijal naših zapisa iskantanih tokom godina.

Uvijek aktuelno

Iz Arhiva

 

 

Pijačarska fukara zavana Milorad Dodik

Mjesecima pokušavamo ignorirati bezličnost pijačara Milorada Dodika.

Uspjevali smo i bili  mirni.

Danas nam dosadno , nedelja je , ne radi nam se, pa krenusmo napraviti,

portalski serijal –  iz dana u dan sa ljudskim minorcem i pijačarskom fukarom Miloradom Dodikom ,

skupljajući   i objavljivajući u narednom periodu zapise o nebuloznom čovječuljku , baletanu i komičaru .

Nadamo se da će  se  pučanstvo u slijedećih nekoliko nedelja zabaviti ili barem povratiti ,

od blasfemija i neljudskosti pijačarske kreature zvane  Milorad Dodik.

Gete

 

Napoleon je uzviknuo:

-Evo genija.

Pojavila se kreatura kojoj je prikladnija izreka:

Homo Homini lupus Est.

Gete je uzvratio:

-Evo čovjeka.

Nijedna od slavnih ličnosti zapadne “civilizacije”  nije potrefila.

Čovjek je čovjek ili genije onoliko koliko voli druge ljude.

Sve što je Gete činio i radio je bilo sujeta i zbog  Johana Wolfganga Goethea.

I kad se činilo da ništa ne radi,to je bilo samo  radi Getea.

Napoleon takođe. Njihova bojna polja su malo različita,ali dovoljno slična da se mogu porediti.

Car je pao u zamku lažne veličine. Političar nije ( previše).

Sa Geteom se moglo pričati samo o Geteu i o njegovom djelu.Bio je veoma naobražen ali i uobražen,zato da je znanje tonulo u drugi plan.

Danas je sasvim jasno da se radi o paučinastoj sablasti hrišćanskog , aristokratsko-buržujskog humanizma sa pokušajima da se sve to ucelofani u  romantizam.

Po uvodu se može pretpostaviti da mi ne begenišemo Getea.

Ima više od tri razloga,a to je onaj neophodni minimum da vam neko mora biti nedrag i opravdati malo nategnutije pisanje o takvoh osobi.

Nešto je trtljao po fizici i biologiji.To ne bi bilo važno (kao što i nije) ,da svojim radom nije postavio temelje za velikog smutljivca i ublehu Čarlsa Darvina  i teoriju evolucije.

Znači  Gete i Darvin su razmišljali u istom pravcu,da su postali od majmuna.

Gete je bio podnošljiv dok je bio mlad i pubertetski nadobudan. Nadobudnost zrelosti ,a pogotovu staračka su otkrlile njegovu pravu ličnost.

Pubertetlija je pripadao njemačkom književnom pravcu  Sturm und Drang (Oluja i nagon) koje preferira kult ličnosti,osjećaje i prirodu.Iz tog perioda su ostali Jadi mladog Vertera.

Nama je to bilo obavezno štivo u srednjoj školi.Pitali smo se zašto!Šupljina štiva nije odgovarala plemenitom tkanju  Meše ili Maka.

Koliko čujemo nogirali su ga iz nastavnog programa.Sasvim prirodno i osjećajno. Arijevsko tkanje ,glupog i nadobudnog pubertetlije nije ni trebalo da  zaviri na ove prostore.Dosta nam je bilo nacista.

Ali Gete je prihvatio glavnu sintagmu pokreta:

Osjećam,dakle jesam (Osjećaj je sve).

A u centar tih osjećaja pokret je gurnuo kult ličnosti. Sa kultom ličnosti su vezali slobodu.Nema šta , pravi ibermenši.Još samo im kukasti krst fali.

Gete je osjećaje i kult ličnosti je prilagodio svom ambicioznom karakteru.Postao je osjećajan na novac  i častohlepivost.Za prirodu nikad nije našao vremena, jer je trčao za slavom i čeonim mjestima na carskoj trpezi.

Tada je i počeo pjesničko i ko fol prijateljsko prepucavanje sa bivšim sudrugom Šilerom, koje je potrajalo par godina.Šilera je  Gete vrlo brzo prestao  interesovati jer je spoznao genijalnu količinu njegove sujete. Za razliku od dvorskog bajaca, sluge Karla Avgusta, vojvode od Saks-Vajmara, Šiler je pokušavao da piše o stvarnim osjećajima.

No,kako su im uzori bili šuplji Šekspir i kabasti Homer,koji možda nisu ni postojali,takva su im bila i djela.Kabasta i šuplja i prozirna,skoro nepostojeća.

Druga necijenjena osobina, nedragog nam Getea, je beskropulozan i licemjeran stav prema prijateljima i ženama.Nije cjenio ni prijateljstvo ,  ni čast ,pa se udvarao i pokušavao zavoditi gdje   i šta stigne  . Njegov prijatelj Jeruzalem se ubio zbog vjerenice Šarlote Buf. Gete je tu nešto bezuspješno mutio i postavio  prve cigle nepremostivog zida među mladim ljubavnicama.Iz kuće trgovca Brentana ,sa čijom ženom je volio da svira i htio  nešto da muti, je otjeran smrdljivom metlom.

Svoje necjenjene osobine i bezuspješne zavodničke pokušaje je 1974. pretočio u Verterove dubioze.Život o kojem Verter mašta je u oštroj suprotnosti sa stvarnošću koja ga okružuje. Oseća se ogorčenje zbog nazadnih konvencija društva koje koče slobodan razvitak jedinke i ljudske duše.

Gete bi da izbriše konvencije da bi njemu žene bile dostupnije.Verter mu je donio vjeridbu sa Elizabet Šeneman (Lili iz njegovih pesama) ,ali on godinu dana kasnije zauvek bježi iz rodnog grada,prepuštajući obešćašćenu zaručnicu njenim jadima.

U rodni grad nikad više nije kročio.Njega,poznatog licemjera  nije bilo stid.Vratio bi se on ponekad,ali nije smio.

Takav stav  je usud dobro  znao prepoznati,ocijeniti i nagraditi.Na potku četvrte decenije   upoznao je prelijepu dvadesetogodišnju Šarlotu fon Štajn . 1700 pisama nalik na poeziju.Šest pisama na dan i ništa,ćorak i noga.Kažu ispratila ga riječima;Idi starče pa se liječi,neće mene mladu dati za stara.I nisu.Njeni su bili toliko bogati da su je mogli udati za bilo koga.

Tada je napustio dvor i počelo je njegovo lutanje Evropom i poneko ratovanje.Trajalo je dvije decenije, a smiraja je teško nalazio.

Umoran i ogorčen vratio se u Vajmar i posvetio se isključivo pisanju.Sada je bio samo očajni,usamljeni i ogorčeni starac.

Sve ideale koje je u mladosti  imao on je pomješao,što bi doli sad je gori,ko bi gori doli gori pristaje.Na svojoj koži je osjetio kradene stihove svog vehtog i hadumskog ljubimca Njegoša.

Ljubav se rodila iz zajedničke mržnje prema islamu.A zaboravlja Gete da  ga je u  mladosti    do neba  zaokupljala  ideja velikih ljudi: Cezara, Fausta, Prometeja, Muhameda – simbol genija koji vodi čovečanstvo.

Šarlotica je ubila sve tragove ljudskosti koji su u njemu ,slučajno,obitavali.

„Godine učenja Vilhelma Majstera“  su varijacija Vertera kojom Gete briše mladost i snove tih dane.Sada  Gete piše veoma koncizno, sa velikim bogatstvom izraza.Međutim  i intenzivno neposredno pripovedanje  opterećeno didaktikom i „umovanjem“ ogorčenog čovjeka,koji šuplja tek toliko da ubije vrijeme.I zaključuje : sav zanos za pozorište je samo zabluda.

U epu Herman i Dorotea,u vremenu  kada  svi slave revoluciju protiv koje je on kategorično bio,on slavi,porodicu,svakodnevni rad i mir.Zaboravio da je u dva navrata poremetio ritam porodice i slavi nešto što nije nikad upoznao i iskusio.

Da bi se nekako prilagodio epu u 57.godini se oženuio vremešnom Kristijanom Vulpius.

Čovjek koji je sposoban ubiti svoju mladost nije čovjek po našem ukusu.

Mladost može biti i ovakva i onakva.Dobra i loša.Sjajna i bijedna.Ali ona je naša i dio naših života.Mladost je vrijeme kada se čednost bori sa okrutnim svijetom i nametnutim nazorima zrelosti.

Ko uspije pobjeći od zrelosti i ostati mlad,taj je život proživio kao san i nema za čim žaliti.Može se samo žalovati što se godine ne mogu ponavljati i ponovo proživljavati.

U stvari žao nam Getea on je kao slijepac koji nikad nije progledao.

Pred kraj života u svom egomaskom stilu je rekao:

„To što sam ja jedina osoba u ovom veku koja ima pravi uvid u nauku boja, je zato što sam ja ponosan na to i to je ono što mi daje osećaj da sam mnoge nadmašio.“

Nažalost Johana Wolfganga Goethea,dvorska luda  je vidio samo spektar svjetlosti prometnute kroz sočivo.Ostao je uskraćen za boje života i  ljubavi.


												

Galerija Bosna zemlja Božije milosti u 15 03

Autor

Hajro Šabanadžović

Dvori krvi i cvijeća  Fotografija sunca

Dvori krvi i cvijeća                                                                         Fotografija sunca

Mlake  Purpurno brdo

Mlake                                                                                     Purpurno brdo

Obala  Cvijetna šuma

Obala                                                                                       Cvijetna šuma