Bosna zemlja Božije milosti – Pred ponoćna galerija

Autor

Hajro Šabanadžović

Vinograd    Visovi

Vinograd                                                                               Visovi

Staza  Terarijum

Staza                                                                                         Terarijum

Pritke  Mećava

Pritke                                                                                Mećava

Tišina vreba  Noć polako pada

Tišina vreba                                                                        Noć polako pada

Val smrti   Poslušno more

Val smrti                                                                               Poslušno more

Duše lete u nebo  Smrt je na usluzi

Duše lete u nebo                                                                          Smrt je na usluzi

Razdvajanje   Svjetlost u tunelu

Razdvajanje                                                                          Svjetlost u tunelu

Satifaction  Cvjetni valeri

Satisfaction                                                                            Cvijetni valeri

Bijaše dobri Čovjek zvani Ja,Konj

 

Bijaše dobri Čovjek zvani Ja,Konj

Milostivi mu tokom života podari mnogo radosti i ljubavi

da tu dobrotu skoro nije mogao prtiti.

Tuga i bol ga slamali i oplemenjivali.

 

Nakon vremena,umoran od darova i davanja

poželio kutak mira ,ljubavi i ljepote,uz Njegovu pomoć.

Poslaše mu anđela.Tko je on da se buni.

 

Dodirom djeteta u oblacima nasta čarolija.

Pomisli da je grijeh tražiti još,

ali tko je on da odlučuje o tome.

 

Opraštajući se od nje u osvit,

oslobođen nemira polako gre.

u susret sutonu ,oceanu Tišina i sni

 

Oproštaj od sleđene rijeke?

Konačnost najpravije ljubavi ?

Tko da zna…

Ljubav je uvijek tajna






												

Elvis Presley – O sole mio / It's now or Never / Lyrics – Prevod na Bosanski jezik

 

 

Ljeto sretno Ples zaljubljenih duša  Sunce i oblak u kadru

 

Its now or never

 

It's now or never,

come hold me tight

Kiss me my darling,

be mine tonight

Tomorrow will be too late,

it's now or never

My love won't wait.

 

When I first saw you

with your smile so tender

My heart was captured,

my soul surrendered

I'd spend a lifetime

waiting for the right time

Now that your near

the time is here at last.

 

It's now or never,

come hold me tight

Kiss me my darling,

be mine tonight

Tomorrow will be too late,

it's now or never

My love won't wait.

 

Just like a willow,

We would cry an ocean

If we lost true love

And sweet devotion

Your lips excite me,

Let your arms unfight me

For who knows when

Well meet again this way

 

It's now or never,

Come hold me tight

Kiss me my darling,

Be mine tonight

Tomorrow will be too late,

It's now or never

My love wont wait.

 

To je sada ili nikada

 

To je sada ili nikada

Dođi i zagli me čvrsto

Poljubi me draga

Budi   moja večeras

Sutra će biti već kasno

To je sada ili nikada

Moja ljubav ne želi čekati

 

Kada sam te prvi put  ugledao

Sa tako blagim osmjehom

Moje srce je bilo zarobljeno

Moja duša se predala

Potošio sam ceo život

Čekajući pravo vreme

Sad kada si tako blizu

Vreme   je postalo večnost

 

To je sada ili nikada

Dođi i zagli me čvrsto

Poljubi me draga

Budi   moja večeras

Sutra će biti već kasno

To je sada ili nikada

Moja ljubav ne želi čekati

 

Baš kao vrba

Mogli bi smo isplakati okean

Ako izgubimo  iskrenu ljubav

I slatku odanost

Tvoje usne me uzbuđuju

Zagrli me čvrsto

Ko zna kad ćemo se

Opet  sresti opet na ovom putu

 

To je sada ili nikada

Dođi i zagli me čvrsto

Poljubi me draga

Budi   moja večeras

Sutra će biti već kasno

To je sada ili nikada

Moja ljubav ne želi čekati

 


												

Jadranka Stojaković – Sve smo mogli mi / Song – Lyrics

Sleđerni đardin Cvjetni valeri  

 

Sve smo mogli mi

 

Ref.

Sve smo mogli mi da je duzi bio dan

Da si naso ti za me malo vremena

Sve smo mogli mi, da si samo htio ti

Biti njezan kao nekada.

 

Kako naci put koji vodi to tebe

Kako naci mir kad je svega nestalo

Sve smo mogli mi, da si samo htio ti

Bit njezan kao nekada.

 

Nikoga nema u praznom  gradu

Ulice moje korake kradu

I ja kao sjena sad lutam

U tvome srcu padaju kiše

i sve se naše polako briše

Iz svijeta tvog

 

Sve smo mogli mi da je duzi bio dan

Da si nasao  za me malo vremena

Sve smo mogli mi, da si samo htio ti

Biti njezan kao nekada.

 

U tvome srcu padaju kise

I sve se nase polako brise

Iz svijeta tvog.

 










												

Vikont Anri Mari Rejmon de Tuluz-Lotrek Monfa -IX Poglavlje zapisa L.P. u Poglavlja

IX. Poglavlje

Tužni smotanko ili raskalašni čovječuljak

Vikont Anri Mari Rejmon de Tuluz-Lotrek Monfa je bio jedan od najeksponiranijih građana Pariza i Monmartra ( posebno) u svoj njihovoj opscenoj dekadentnosti .

 U ovom poglavlju će biti riječ o drugom aspektu te jedinstvene simbioze.

U očima Francuza Pariz je uvijek bio velegrad , ili grad svjetlosti kako ga je nazvao pisac Anatol Frans . U njemu se vijekovima sve vrtilo oko Lujeva , Versaja , Trokadera , Luvra i Jelisejskih polja .

U Parizu je  pučanstvo   1794. godine revolucijom srušilo Luja XVI a time i Kraljevinu . Mi nećemo kriviti čudesnu Mariju Antoanetu za slom kraljevine iako je bila u opravu kad je rekla :

” Ako nemaju hljeba , nek jedu kolače.”

I mi to savjetujemo svjetskom pučanstvu. Antoaneta je samo dala mig  puku da nešto nije u redu . Ako nemaju hljebe , a ni kolača , onda su sami sebi krivi što podnose takvo stanje. Niko im ništa neće pokloniti . Čak šta više moćnici će uzeti i poslijednju koricu iz usta.

Jedina krivica Marije Antoanete je bila  što je tu izreku  vrlo  često i vrlo napadno ponavljala. I narodu se prosvjetlilo . I jedan od prvih nakana razularene mase , željne i hljeba i igara ; je bilo skraćivanje visina Luja XVI i Marije Antoanete barem za omjer  glave.

Slavu prve velesile Francuska je napokon ugrabila sa Napoleonom Bonapratom  i  njegovim trijumfima .

E sad , u tom kolopletu između nestanka i bezuspsješne  retstauracije novog imperija i dolasku novih “prosvjetiteljskih ”  vremena , i za pučanstvo  neusopjelog pokušaja izlaska iz milenijske bijede stvorio se vakum.

Monarhija je zbačena , ali aristokrati nisu ukinuti. Neki su se snašli  u buržoaskim ujudurmama , neki  . Buržujska klasa , uglavnom tanjih krvnih zrnaca plave boje .

Pred sam kraj života, Tuluza-Lotreka roditelji  smještaju u psihijatrisku bolnicu  da se liječi od  alkoholizma.   Tu nastaju mnogobrojne  skice  na temu cirkusa i oćenito slabije potkovani sa kuluturom i umjetnošću , ali i tajnama života. I kao što obično biva gladež pokušava vjekovnu glad nadomjestiti , odmah i sada.

I nekako sav taj silni konglomerat plemstva , buržuja , novopečenih i osiromašenih  bogataša , ali i lumpen proleterijata , jada i bijede  se slio u okrilje grada  Svjetlosti tvoreći ga glavnom nekropolom prošlih vremena , ali i veličanstveniom centrom umjetnosti svih provinijencija.

 Davno prije toga je shvatio da je život lutajući i vrlo  prolazni  cirkus . Ponekad sa vrlo  tragičnim , slučajnim ili namjernim obratima i poslijedicama , ali i sasvim izvjesnim krajem.

Tuluz – Lotrek je imao jednu kosmopolitskum osobinu : nikad nije   zanemarivao ljude oko sebe.

Nama je ostala prica o slikaru-patuljku,veselog duha , koji je dozvolio da se svjetina ( brutalno?) ismijava na njegov račun , da bi je on ismijavao i ponižavao na svoj način.

Tuluz Lotrek – slikar koji je šarmom osvajao žene . I novac je tu imao ulogu , ali u prvobitnoj fazi . Poslije se pučanstvo naviklo na njegovo prisustvo . I ako je u početku njegovih pariških dana , bilo neke odbojnosti ili gnušanja prema njegovom nakaznom klaćenju i disproporciji tijela , ali i evidentnoj ružnoći ,kao poslijedicu bolesti  .

Da , Ririjeva izrazita  ružnoća jeste poslijedica bolesti. Nesnosni bolovi koje je trpio su izobličili njegovo lice , na kojem je vremenom neuredna i ružna  brada krala i ono malo plemićke plemenitosti koje je u djetinjstvu  imao.

Anri je važio za veoma senzibilnu i empatičnu osobu. Tokom odrastanja, majka ga je ohrabrivala da slika. Sa njegovih navršenih osam godina su se preselili  iz prekrasnog i bogatog  markiževskog imanja Albija , pokraj Tuluza u Pariz. 

Vječito naslonjen   na mnogo jastuka , postavljenih da mu olakšaju bol  , slikao je karikature i garfike konja. Njegov dar je primjeće i dobio je učitelje slikanja.  Ispostaviće se , taj dar ga je odveo u ralje dekaentnog svijeta pariške boemštine i razvrata, I u prepranu smrt.

Kad je znat usavršio , život mu se sveo na slikanje i provod po noćnim klubovima .  Sve više mu je nedostajalo vremena i kontrole . Druženja sa kurtizanama , i što ne reći prostitukama , opijanje sa vodećom  umjetničkom ergelom Pariza  , i uživanje u tada jako popularnom  apsintu u nevjerovatnim količinama , do granica iznemoglosti  su ga vodile u propast.

Da li je bilo namjere u tome , ili se jednostavno mali kepec izgubio u slavi predvodnika jednog vremena , jedne izopačene sredine i prepuštanje stihiji. Tko će ga znati?

I šta je uopšte dekadencija i izopačenost? Ko će povući grnaice izmeću normalnosti i raskalašnosti . Javno ispoljene nemoralnosti i prikrivenih dešavanja u raskošnim damskim salonima visokih krugova ,gdje su ” muze ”  mecenisale umjetnost tog doba.  

Te razlike , te prikrivene , ali ipak jasno povučene linije između   “čistoće ” ,i infantilnosti malograđanštine i “užasnog” , inkrimirajućeg  ponašanja polusvijeta boema i umjetnika , su bili, vjerovatno oni zamajci koji su tjerali Tuluz Lotreka da srlja iz dana u dan , ili bolje rečeno iz noći u noć . Da li je upravo ta hipokrizija  viših slojeva ,  to snažno osjećanje opšte nepravde u svijetupostalo izvor neiscrpne snage za rad .

Generacija umjetnika prije Tulu Lotreka i postimpresionista se uspjela     usprotiviti strogom likovnom  akademizmu zacrtanih u salonima i ateljeima namjenjenih i podređenih ukusu visoke klase.  Pobuna impresionista je bila vrlo jasna i zbog toga je polučila uspjeh. Umjetnost je izvedena na ulice , u parkove , u noćni žibvot i mešu siromašne. I oslobodi klišea i slikanja i školovanja isključivo ateleja i “škola”  slikarstva , koja prepisujujući  moduse vivendi jedne od drugih ,  ateljeu. Te zasluge pripadaju  impresionistima  , od kojih je Tuluz Lotrek najviše naučio .

Mladi umjetnici poslije njih, među kojima i Tuluz Lotrek učinili su jos veću revoluciju. Oni su među svoje motive uvrstili scene iz takozvanog “polu svijeta”. Slikao je život u Mulen Ružu i drugim pariskim kabareima i pozorištima, kao i život u bordelima koje je toliko često posjećivao da su mu postali drugi dom . U njima  se i zarazio sifilisom jednim od sva fatuma njegove smrti . Sifilis i raskalaš život.

Smatrao je da žene moraš poznavati da bi ih naslikao a da bi ih poznavao moraš provesti sa njima intimne trenutke. Normalno u svemu tome lom obje bedrene kosti u dobi od 13 i 15 godine i dugogodišnja bolest su uzele svoj obol.  

Bio je popularan i prvlačan među ženama, tačnije važio za umjetika neodoljivog šarma.

Tako je i portretisao, u to vrijeme veoma slavne pjevačice, Ivet Zilber i Luiz Veber, koja je izmislila čuveni francuski kan-kan. Dok bi sjedio u kafanma, crtao je skice, nervoznim krivudavim linijama.

Nekada je svoje crteže u trenutku inspiracije bio primoran da zabilježi na stoljnjaku u kafani. Sjutradan u svom studiju iz tih skica pravio remek dijela: slike, crteže, litografije, postere i ilustracije za časopise. Ugledao se na Edgara Degu i Pola Gogena i japansku umjetnost. Koristio je asimetričnu kompoziciju, oštre uglove i velike jednobojne površine.

Od alkoholizma , opijata  i istrošenog organizma  je sa trideset sedam godina pretrpio infarkt. Primljen je u sanatorijum, odakle se nedugo zatim  vratio kući, gdje je ubrzo i preminuo 9.9. 1901. Njegove posljednje riječi bile suć

“Matora budalo!”,


Upućene su njegovom ocu . 

 

Kemal Monteno – On Nije Taj / Song – Lyrics


Maksumče  Prelijepi dani 

 

 

 

Provela si s njim jednu kratku noc

al’ si nasla sve u tom trenutku

svanuo je dan, spustio se snijeg

on te baca kao dijete lutku

 

Vidjela si s njim jedan drugi svijet

ti si nasla sto se jednom nadje

ostala bi tu, imala bi dom

al’ za mornare domovi su ladje

 

Ref.

On nije taj, on nije taj

jer uvijek zivjet ce od sna i malih lazi

on nije taj, on nije taj

on opet mora sam na put, ti dalje trazi

 


												

Čarobna igra boja

 

Boje su nježne

Boje su krhke

Boje su plemenite

Božije davanje

nalik  Ženi.

 

Ako im srcem podarimo ruku

one biraju ples

a to je već čarolija

koja budi sjećanja i osjećanja.

 

Ta igra boja  i svjetlost

taj likovni zapis nestvarnog trenutka

kada priroda unosi svoj lepršavi kod

u čulo umjetnika

kao pulsirajuću umjetnost drhtave ruke

rađa se portret čudesne  žene

koji sluti postojanje akta

trajno urezanog u pore

još uvijek djetinjeg srca

 










												

Rade Šerbedžija – Meni se dušo od tebe ne rastaje / Song – Lyrics

 

Nije vazno odakle sam
sve dok znades kuda putujem.
Deralo me sedam mora
gorka kora ljute nevolje
to sto brodi ne mogu da prevale
covjek umije
meni se duso od tebe ne rastaje.

Tamo gdje se vali lome
ostavljaju prostor otvoren
ispada se vrlo lako
no se zato tesko uspinje.

Moj se napor odbija od stijene
hridi kamene
meni se duso od tebe ne rastaje.

Nije vazno odakle sam
sve dok znades kuda putujem.
Deralo me sedam mora
gorka kora ljute nevolje
to sto brodi ne mogu da prevale
covjek umije
meni se duso od tebe ne rastaje.

Meni se duso od tebe ne rastaje x3


												

Aco Šopov – U očima sinjarki

 

 

Ostavite me ovdje dobri moji prijatelji

da sam tražio ne bih pronašao ovo mjesto

koje otkrih slučajno.

Ostavite me ovdje među ovim kamenjem

još jendim kamenom da dogradim Kuću robova

Zvuk tam-tama da me prenese preko rijeke Gambije

i Konga.

 

a gore prkeo Nigera do zemlje dogana;

mlade sinjarke pjesmom d ame uspavljuju

i uspavan da sanjam mladost neprolaznu.

U plavima  očima crnoputih sinjarki

da sviće plavetnilo moje otadžbine.

 

A kada tam-tam domami ivernaž

pjesma kiša da bude pjesma sveopćeg rađanja

A ja – kamen podignut na Kuću robova

i ošamućen od visine,

da uronim u tu pjesmu i nestanem od miline.