Daily Archives: 21. Oktobra 2022.
Bosna i Francuska revolucija
Iz Arhiva
U naše neuko doba, Francuska revolucija nacionale nam je prestavljena kao nešto dobro za narod, skoro da je bila pokrivena nekim romantičnim velovima i zlatnim kašikama. Nije ni čudo,populisti su bili na vlasti.Diktatura proleterijata ili nešto slično.
Onda smo odrasli.Zakon dijalektike,šta li! Evolucija nema veze sa našim odrastanjem. To je za majmunolike Darvine i njihove sljedbenike. Francuskja revolucija je bila sve manje romantična i primamljiva.Sve više smo vidjeli dikaturu i čuli zvukove giljotine.
Organizatori revolucije su ukazivali na diktaturu krune i bezvlašće naroda.Obećavali su pučanstvu zlatne kašike i vreće sa zlatom , ako im se pridruže u slamanju režima.
Narod ko narod. Uvijek lakovjeran i nikad pametan. Vjeruju svakoj šuši i svakoj fukari, i dozvoljavaju da ih jašu i tandaraju do besvjesti.Srušiše sistem.
Izostaše zaslužene nagrade i rahatluk.Ono bijaše mnogo zlatnih kašika i vreća za zlatom.Ali samo za probrane nacionaliste. Oni su to zaslužili. Prolijevali su muke,znoj i krv naroda kojem ne pripadaju. Ni figurativno ,ni faktički,ni po DNK.
Nemaju ljudski genetski kod. Oni imaju kod pržuna.Tako im zapisano.
Od tih vremena ,ostade nam dobro poznata . zakonodavna sintagma:
“Kriv si dok ne dokažeš nevinost.”
Druga , životna sintagma , poznata u svim vremenima , malo je izoštrena i fokusirana na djelotvornost:
“Diktature gutaju svoju djecu i miljenike , ali prvenstvono ubijaju pučanstvo,i smrću i glađu.”
Aspekt dvadeset prvog milenijuma nam govori o Francuskoj revoluciji slijedeće:
Francuska revolucija je nešto posve radikalno, te označava epohu neslobode i nepravednosti, nametanje formi ovisnosti i osobne neslobode ljudi,baš kao u feudalnim deklaracijama.
Sljedbenici vatre,pijačarska fukara,ćepenaćke šuše , robijaški piseki i njima slični nacionalisti su najviši vladar ispod kojega su bili staleži:
1.stalež – svećenstvo.
2.stalež – šljam , gulikože, kriminalci , pljačkaši i ubice.
3.građanstvo i seljaštvo = 99 %.
Prva dva staleža su bili posušnici,doušnici i izvršioci gospodara života i smrti. Treći stalež je bio politički obespravljen. Javne i državne službe obavljali su samo 1. I 2. Stalež koji su također bili oslobođeni plaćanja poreza te su dodatno, kao vladajući stalež, od vladara dobijali državne naknade (penzije). To je anomalija, jer je Francuska bila gotovo potpuno jedinstvena po pitanju jezika.
Svećenstvo je služilo vladaru svojim duhovnim uslugama, zavođenjem naroda , ispiranju mozga i sijanja straha. Porez nisu plaćali, ali su ponekad svojevoljno davali vladarima doprinose,od skupljene i otete narodske sadake.
U 2. staležu postojale su razlike: postojalo je trezorski, upravni i ulični šljam koji su se stvarali u mimohodu,prema zajedničkim afinetitima.Šljam je dobijao titule za zasluge. Postoje i razlike između višeg i nižeg šljama. Neki su imali pristup dvorima vladara, a neki ne. U zavisnosti od paske javnog mnijenja. Nije bilo poželjno vidjeti kriminalce,pljačkaše i ubice da se druže sa vladarima.
Neki iz prva dva staleža su vrlo bogati, a neki samo bogati.
Pripadnika 1. staleža je bilo oko 3. 000 ljudi.
Pripadnika 2. Staleža je bio neodređen broj, ali se pretpostavlja da ih je oko 15.000 tisuća.Nisu plaćalo poreze ,niti bilo kakve doprinose jer su vladare služili vojnim, upravnim, sudskim i drugim uslugama (Ovo drugim podrazumjeva :kriminalne,pljačkaške i asasinske usluge.)
Svećenstvo i šljam su činili 1% ukupnog stanovništva, a posjedovali su 20% brutto nafake zemlje .
Vladarima je pripadalo 70 % brutto nafake zemlje.
Volimo čiste računice. Zato moramo dodati da je preostalih , ogromnih 1% bilo u rukama 3. staleža.
U 3. staležu razlike su bile veoma jednostavne.Glavnina njih je živjela u gradovima, u uđericama,skloništima od kartona i lima nalik kontejnerima.Imali su pravni status kmetova i sužnjeva. Njihove obaveze je regulisao službeni sustav. Prava nisu imali,osim da obilaze kontejnere i da umiru od gladi.
Obaveze 3.staleža su bile mnogobrojne. bile su: plaćanje zakupa boravka po vedrim nebom,porez na kontejner, državnih poreza i obaveze Džamiji i Crkvi.Nisu imali prava na lov. To nije bilo ekološki održivo. Jedino treći stalež morao plaćati poreze ; šest vrsta poreza, od kojih su najteži bili: neposredni porez, porez na život (vrsta glavarine), ” porez na prihod, vjerski porez, kao i razna davanja gospodaru u obliku novca, rada, poklona , mita i sl.. Tako je oko 70% svojih prihoda treći stalež morao davati bilo gospodarima zemlje, manji dio vjerskim instirucijama.
S izuzetkom lihvarenja i kamatarenja i djelomice obrtničke proizvodnje, gotovo da ne postoji industrija tvorničkog oblika što je bio veliki deficit u usporedbi s sa kasnijom ili prethodnim crvenim revolucijama.U zavisnosti kako se stvari posmatraju , neko bi rekao ugušena u privatizacionim pljačkama.
Oformila se Velika liga nacionalista koja je obuhvaćala seljaštvo, i koje također nije bilo svjesno što se zbiva jer nisu imali sve informacije. Seljaci su bili prestrašeni. Iz straha su se okretali protiv crvenih gospodara,koji mjjenjaju imena u narodska. Lafajeti u Lafajetbegović.
Crveni se zdušno pridružuju nacionalističkim goljama,kuki i motici.Došlo je do eufotije činilo se da je revolucija pobijedila.
Donosi se Deklaracija o pravima čovjeka i građanina U njoj je zapisano da se ljudi rađaju i ostaju slobodni i jednaki u pravima. Nigdje se ne pominja kasnija praksa ,da su pojedinici iz gospodarskih redova mnogo slobodniji i ravnopravniji od ostalih. Deklaracija je štitila neotuđiva prava čovjeka, slobodno vlasništvo, sigurnost i otpor protiv tlačenja;narovno samo za one slobodnije i ravnopravnije. Ističući da svaki suverenitet počiva u nacionalnim narodnim vođama,a ne u nekom drugom ili trećem. Svi su jednaki pred zakonom i svoju jednakost i nevinost moraju stalno dokazivati svojim gospodarima. Proglašava slobodu govora i pisanja i jamči nepovredivost prirodnog vlasništva. Jes kada bi imali para da kupe olovke i da posjeduju prirodno vlasništvo.
Ova deklaracija u našem obliku je prenešena u svim postavkama zapadno evropske,kasnije i svjetske demokracije,posebice u Deklaracije nezavisnosti, največeg svjetskog porobljivača i teroriste SAD-a.Pokušalo se ovo iskustvo fransuskih revolucionara pretočiti u neku morbidnu islamsku deklaraciju,ali u njoj nije bilo zere pameti pa je propala i povučena iz javnosti.
O revolucijama bi se moglo pričati mnogo toga.Osnovno je da su sve one nacional-šovinističke,prevrtljive i idu na štetu pučanstva i da se uvijek rađaju pokvareni umovi koji zaudaraju na mućak i pržun.
Neko nam reče ,da ova naša vremena, u Bosni , od stvaranja nacionalnih torova, podsjećaju na vremena prije ,za i poslije francuske revolucije .
Pa šta? Ničija nije do zore gorila.Pitajte Mariju Antoanetu i Luja XVI. ili onih koji su riklnuli na prokletstvu Bosne.
K'o da je nečija glava otpornija od drugih!
Toma Zdravkovic – Svirajte nocas samo za nju / Lyrics
Sve je u zivotu prolazno moj druze
i ljubav i tuge i svi srecni dani
sad kada je nema neka placu ruze
ko’ uvelo lisce na jesenjoj grani
Ref.
Svirajte nocas samo za nju
ja cu da pevam, tugujem i placam
svirajte nocas kao da je tu
i ako je samo u mislima vracam
Prolaznik sam samo u tom svetu bio
igrao boema pevao i pio
nekad za trenutak srecan san sam snio
a vecitu tugu u dnu srca krio
Ref.
Uspomenom nocas nasu ljubav branim
i vracam se tamo gde sam srecan bio
kraj prepunih casa i ranjenog srca
kad bih mogo’ ja bih sve boli ispio
Ref.
Beskraj – Galerije Yossemin
Autorica Yossamin V.
UH!
I opet UH!
Terra sve više ponire pod teretom narazuma humanoida i njihovih činjenja i nečinjenja.
Kriza morala i religije ,blago rečeno , olovno sivom težinom boji današnjicu,škropeći je krvlju i mogućom apokalipsom.
Pučanstvo nijemi na sve šta se dešava i ne reaguje.Kao da su im sasječena krila slobode i ljubavi.
Zaboravili su ljepotu i savršenstvo Božijeg stvaranja ,milosati i ljubavi.
Yossemin nije!
Ona otvoreno,beskompromisnu negira beznadežnost današnjice i kistom upire u sve ono što je tišti, ali na sebi svojstven način.
Ne polemiše,niti se svađa.Jednostavno ignoriše sve što je ružno , zlo i gnusno , sve što unižava savršenstvo Božijeg stvaranja i dostojanstvo Njegovog miljenika i odabranika na zemlji;vjerovatno i u Univerzumu.
Njen odgovor na jad i bijedu savremenog trenutka je ljepota, sklad, iskričavost, savršena iznijansiranost boja i misli, filigranska izbrušenost i usklađenost detalja – do savršenstva.
Istančani i vrlo ritmični ,skoro muzikalni kolorit koji ostavlja bez daha,je okvirni ram za stvaranje besprijekornih kompozicija.
Njene slike su jasne, izričite , ubjedljive i autoritativne, nadasve autentične i ne obaziru se na moguće kritike i i eventualne nesuglasice, ili negodovanja.
Ona je sva uronjena u onostrano tako blisko ljudskim osjetilima, novo a mistično ,u beskraj i nježnost ,u harmoniju i ljepotu.Čutavo njeno biće je okrenuto ljepti, univerzumu i prirodi ,u savršenoj simbiozi ljubavi , boja i prostora. Njeno traganje za što jednostavnijim izrazom koji će oslikati ono što se riječima ne može kazati ,niti umom pojmiti, traje bez prestanka.
Stilsko tehničke postulate koje omogućavaju oblikovanje beskonačnosti svijetova sasvim su u skladu sa vrlo visokim estetskim premisama i standardima koje Yossamin kao iskonsku datost nosi u sebi.
Vrlo kritički,ponekad subjektivistički pristup realnom svijetu nimalo ne zamagljuje njenu umjetničku objektivnost u stvaranju novih svijetova; krojenih po Božijem naumu i čovjekovoj mjeri.
Čini se da Ona poimanje sadašnjih svijetova u svojoj zbilji lomi na parčiće , od njih izdvaja simbole i krhke niti . Simbole pretvara u djeliće potrebne za stvaranje novog niza fragmenata i sekvenici na čijim će temeljima , nizanjem i umnožavanjem nastati novi univerzumi.Nitima povezuje i popunjava sve moguće pukotine.
Zbunjuje lakoća skoro filmskog reproduciranja sekvenci , istovjetnog umjetničkog i estetskog senzibiliteta i njihovo postupno i harmonično , skoro pripovjedno interpoliranje u nedjeljivu cjelokupnost kompozicije kojom hoće da prezentira ono što promatrač obično ne može sebi da predoči.
Kada se kaže beskonačnost / beskraj – pomisli se na nešto što se ne može obuhvatiti jednom slikom, jednom vizijom ili jednokratnim , matematičkom formulom, opisom ili pogledom.
Kada vam Yosamin prezentira svoju beskonačnost /beskraj, pomislite kako se sve može lako shvatiti i prikazati ako se slijede zamisli i naputci savršenog Božanskog djela uhvaćenog okom i kustom izuzetno nadarene umjetnice.
Yossaminin „ Beskraj „ je u stvari djelić beskonačnog univerzuma koji je ona pretočila u jedan jedini kadar ,u veoma složenom ali savršenom nizu prelijepih sekvenci koje se ponavljaju i nikada ne prestaju da se nižu.
Od na momente crne , pa tamne , do skoro bijele ljubičaste boje iznijansirano obzorje nosi tišinu i blagi , ali metodični šum zviježđa. Te svjetlosne refleksije koje se smjenjuju daju dubinu koja se se širi i nestaje tamo negdje iza slike.
Ili to nije to!?
Možda je to samo privid kojim Yossamin pokušava da prikrije svoju ljubav prema Zemlji , i da ne odustaje tako lako od njenih ljepota.
Možda je „Beskraj“ djelić njenog prelijepog mora, mora vječnog,mora Jadranskog,gledanog sa nekog kavala,podnoi maslina.
Noć je vječnim zvježđem posuta. More blistavo i treperavo , u svojoj kristalnoj čaroliji tiho šumi , možda neveru ili jug ispod zviježđa, ljepote nebeske sprema.
A otočje, u tihoj noći prepunoj iskrica, boja i spokoja ,sni mirnim snom, dok Milost univerzuma nad njim bdi.
U donjem desnom uglu nasuprot nekog otoka (Čiovo?) ,možda poluotoka (Marjan?) nedostaje samo jedan vitki jedrenjak ,možda gajeta ili bracera ,srebrenkasto ljubičaste ili bijele boje sa dva treperava jedra i kormilom u ruci prelijepe žene , tek toliko da se osjeti svježina i iskonski mir tihe jadranske noći.
Sada za trenutak ostavimo snove o moru , gajeti i pogledajmo sliku u njenom izvornom značenju.
Jednostavno, posmatrač ima osjećaj da se iza slijedećeg zatona, iza slijedećeg morskog prostranstva, iza slijedeće maglice ili zviježđa naslućuje i izvire novi niz neizrecivo lijepih sekvenci koje grade beskonačnost.
Tehnika stvaranje iluzije beskraja ,kombinovanjem nijansi „hladnih“ boja : ljubičaste i plave, pa čak i zelene , koje su u biti vrlo statične , i njihove pretvorbe u toplinu , iskričavost , promjenjivost , dinamiku i reverzibilnost „foto“ selvenci koje tvore i vode sliku u krajnju jednostavnost , je dovedena do savršenstva,raspršivanjem beskončnog niza sićušnih zlatnih iskrica koje sjene „oblake“ zvijezdica i zviježđa.
Odjednom , kada dođete do daha ,shvatite da beskonačnost dobija jasne obrise. To je univerzum , koji se u stvarnosti ne može pojmiti,ali u Yosseminoj slici on je jasno definisan.
Kao što vidite , Yossemin ne gubi vrijeme u lamentiranju nad realnim svijetom.Za nju je on nepodnošljiv i bolan.Ona ga je morala srušiti,odbaciti ,poderati na parčice i stvoriti svoj idealni svijet , a koji u svojoj nadnaravnoj jednostavnosti i savršenstvu nema ni jedne jedine pukotine , ni najmanje greške.
Ono što posebno fascinira je to što se estetske vrijednosti ne utiskuju direktno i konkretno,već se sekvence indirektno ,povezanim nizom utisaka i otisaka evociraju u oku posmatrača . To je čitav jedan koloplet simbola i sekvenci koji bljesnu kao jedinstvena slika , ponovo sastavljenog ,prelijepog, gotovo idealnog svijeta , koji peristira tamo negdje u Beskraju .
Činilo nam se da smo vidjeli sve ono najbolje što je likovna umjetnost mogla dati , ali pred opusom beskonačnosti čudesne Yossamin ( i drugih djela sa kojim ćemo vas neki potonji put upoznati) , shvatimo da je ona jedna od začetnika/ca nove ere u slikarstvu , koju ćemo nazvati apstraktni impresionizam sa natruhama ličnih ekspresija.
Nismo vidovnjaci , ali znamo , još mnogo čudesnih i nestvarnih slike beskraja ,Mora Jadranskog i jedrenjaka, i drugih čarobnih nizova i svijetova će nenadano isplivati na pozornicu likovne umjetnosti.
Whitney Houston – I Have Nothing / Lyrics – Prevod na Bosanski jezik
Share my life, take me for what I am
Cause I’ll never change all my colors for you
Take my love, I’ll never ask for too much
Just all that you are and everything that you do
I don’t really need to look very much further
I don’t want to have to go where you don’t follow
I won’t hold it back again, this passion inside
Can’t run from myself, there’s nowhere to hide
Well,don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me…
I have nothing, nothing, nothing
If I don’t have you, you, you, you, you, you…
You see through, right to the heart of me
You break down my walls with the strength of your love
I never knew love like I’ve known it with you
Will a memory survive, one I can hold on to
I don’t really need to look very much further
I don’t want to have to go where you don’t follow
I won’t hold it back again, this passion inside
I can’t run from myself, there’s nowhere to hideYour love I’ll remember, forever
Don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me…
I have nothing, nothing, nothing…
Well,don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me no…
Don’t walk away from me
Don’t you dare walk away from me
I have nothing, nothing, nothing
If I don’t have you, you
If I don’t have you, oh, you
Nemam ništa
Prihvati moj života, prihvati me takvu kakva sam
Jer neću nikad promeniti sve svoje boje za tebe
Primi moju ljubav, nikad neću tražiti previše
Samo sve što si ti i sve što ti radiš
Stvarno ne želim da gledam tako daleko
Ne želim da idem tamo gde me ti nećeš pratiti
Neću ponovo preživljavati ovu strast iznutra
Ne mogu bežati od sebe ,nemam gdje iz ove kože
Da,ne čini mi da zatvorim još jedna vrata
Ne želim više da povrijedim ikoga
Ostani u mom naručju ako smiješ
Ili moram zamišljati da si tu tu
Ne odlazi od mene
Nemam ništa, ništa, ništa
Ako nemam tebe, tebe, tebe, tebe, tebe, tebe.
Vidiš pravo kroz moje srce
Lomiš moje zidove snagom svoje ljubavi
Nisam znala šta je ljubav dok je nisam spoznala sa tobom
Hoće li preživeti uspomena ,jedina koju mogu da sačuvam
Stvarno ne želim da gledam tako daleko
Ne želim da idem tamo gde me ti nećeš pratiti
Neću ponovo preživljavati ovu strast iznutra
Ne mogu bežati od sebe ,nemam gdje iz ove kože
Sjećaću se tvoje ljubavi,zauvijek
Da,ne čini mi da zatvorim još jedna vrata
Ne želim više da povrijedim ikoga
Ostani u mom naručju ako smiješ
Ili moram zamišljati da si tu tu
Ne odlazi od mene
Nemam ništa, ništa, ništa
Da,ne čini mi da zatvorim još jedna vrata
Ne želim više da povrijedim ikoga
Ostani u mom naručju ako smiješ
Ili moram zamišljati da si tu tu
Ne odlazi od mene
Ne odlazi od mene
Da se nisi usudio da pobjegneš od mene
Nemam ništa, ništa, ništa
Ako nemam tebe, tebe
Ako nemam tebe, tebe
Krvava bajka / Desanka Maksimović
21,oktobra 1941,godine genocidna Njemačka “kaznena ekspedicija” u Kragujevcu u Drugom svjetskom ratu strijeljala je više od 7.000 srpskih civila. Iz gimnazije su zvijeri ugrabile sve đake od petog do osmog razreda i profesore i direktora Milivoja Pavlovića.Profesoru čast i milost nije dozvolila da đaci umru bez njega. Kragujevački pokolj je jedan od najvećih i najmonstruoznijih u Drugom svjetskom ratu izvršen nad civilnim stanovništvom u jednom mjestu i u jednom danu.
Jedna divna žena i pjesnikinja je iskreno i impresivno je oslikala svoju i našu tugu.
Desanka Maksimović
Krvava bajka
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu,
umrla je mučeničkom smrću
četa đaka
u jednom danu.
Iste su godine
svi bili rođeni,
isto su im tekli školski dani,
na iste svečanosti
zajedno su vođeni,
od istih bolesti svi pelcovani
i svi umrli u istom danu.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu
umrla je junačkom smrću
četa đaka
u istom danu.
A pedeset i pet minuta
pre smrtnog trena
sedela je u đačkoj klupi
četa malena
i iste zadatke teške
rešavala: koliko može
putnik ako ide peške…
i tako redom.
Misli su im bile pune
i po sveskama u školskoj torbi
besmislenih ležalo je bezbroj
petica i dvojki.
Pregršt istih snova
i istih tajni
rodoljubivih i ljubavnih
stiskali su u dnu džepova.
I činilo se svakom
da će dugo
da će vrlo dugo
trčati ispod svoda plava
dok sve zadatke na svetu
ne posvršava.
Bilo je to u nekoj zemlji seljaka
na brdovitom Balkanu
umrla je junačkom smrću
četa đaka
u istom danu.
Dečaka redovi celi
uzeli se za ruke
i sa školskog zadnjeg časa
na streljanje pošli mirno
kao da smrt nije ništa.
Drugova redovi celi
istog časa se uzneli
do večnog boravišta.
Bosna zemlja Božije milosti – Galerija u 15 03
Bosna zemlja Božije milosti – Galerija u 14 02
Bosna zemlja Božije milosti – Galerija u 13 01
Šupljanja o višoj svrhi / Igrokaz na dan 21. Oktobar/Listopad,
Danas je Petak , 21. Oktobar/Listopad, 294. dan 2021. godine. Do kraja godine ostalo je još 71 dan.
Danas ćemo umjesto vezanog uvodnika dati ” nevezane ” bisere.
Breton
Taj debil Breton kaže : Budimo prozaični.(Prozaično : obično,dosadno,suhoparno,priprosto, svakodnevno . U Bretona u smislu arogancije i sebičnim individualizmom .)
****
Živjeti neka mutna prepisivačka proljeća
Neljudi skoro da me žaloste višom svrhom.
Viša svrha?
Da vidimo šta su te njihove teorije više svrha.
Gubiti vrijeme u bacanju tvorničkih i drugih dimnih zavjesa , filozofiranju o prežvakanim floskulama i prepisivanju , liječiti se vulgarizmima i klonovima.
****
Kako vjerovati papama
Kako vjerovati papama ,kako vjerovati i njihovim inkvizicijskim koncilima;koji tvore Vatikan;koji propagira i sprovodi genocid nad ljudima ,od njegovog ( njenog ) postanka do današnjih dana.
Prilikom ceremonije krunisanja papu krunišu riječima :
Ut praesit Urbi et Orbi / Da bi vladao gradom i svijetom (to jest svima svuda i na svakom mjestu).
Potom novokrunisani papa (gospodar svijeta ) prenosi taj isti blagoslov narodima.
Dakle,vać na samom ustoličenju svaki novi papa iznosi najveću hulu na Boga Jedinog i žele da mu otmu prijestolje.Želi da porobi sve narode svijeta.A svijet to ne vidi.Zavodljiva zvijer im zavara oči.
****
Izvinjenja svim ljudima koji iskreno vjeruju u Boga Jedinog
I mi smo Božji ljudi.Ljudi rade i griješe.Mi se trudimo da budemo što jasniji i da imamo što manje grešaka.Znamo, ne može se sve predvidjeti,potkrade se neka greška ili komentar koji se može dvojako tumačiti i može povrijediti ili rastužiti ljude koje ne želimo povrijediti
Iz dubine srca se izvinjavamo svim onim vjernicima koji iskreno i pošteno ispovjedaju čistu vjeru našeg zajedničkog praočeva Abrahama(Ibrahima ) ,kao što su to činili i Mojsije (Musa a.), Isus (Isa ) i Muhamed a.s.
Nijednog momenta nam nije palo na pamet da povrijedimo njihova osjećanja i vjerovanje.
Svi zapis (kao i svi drugi koji dođu iz ovog pera) je prvenstveno obračun sa religijskom oligarhijom svih religija,koje je zaradi ličnih interesa,a u svrhu sticanja vlasti i moći,skrenula sa pravog i jedinog Božjeg puta i duboko ogrezla u sve ono što je samo po sebi suprotnost korjenima istinskog vjerovanja.
:Što bi u mahali / poete rekel:
Mojne šuplje, limte mo!
U prevodu:
Mojne ti… termati itd…