Tinejđerske reminiscencije – Crni petak koji nosi nesretan broj 13 , kao epilog

Epilog

 

„Blaženi koji su čista srca, jer će Boga vidjeti. (Matej 5.8.)

„I kako ga jednako pitahu, ispravi se i reče im:

Ko je među vama bez grijeha, neka porvi baci kamen na nju.“ (Ivan 8.7)

 

Dvije misli, dva različita slučaja, jedan mislilac, Isus Nazarećanin.

Svi ljudi žele dostići susret sa Bogom. Ali ljudi su skloni grijehu.

Ove dvije misli upućuju svakog opominju svakog čovjeka. No , ljudi to zaboravljaju i otuda toliko Crnog, otuda toliko Crnila na ovom svijetu.

 

Par puta u ovom radu smo bili vrlo blizu da se dotaknemo onoga o kome ćemo sada pričati. Mimoilazilismo se njegovog pomena u djeliću sekunde. Ostavili smo ga za kraj, jer je tako najsvrshishodnije.

 

Sve se zbivalo na razmeđu stare i nove ere. Rođen je čovjek na čijem su nauku i djelu , njegovi nasljednici izgradili novu religiju.

Mi nećemo govoriti o religiji ili životu Isusa Nazarećanina. Nećemo govoriti o raspeću i uskrsnuću. O vjerovanju ili nevjerovanju. Jer tu ima i crnih, i svjetlih i nijansi svih boja.

Govorićemo o cnom petku. Noći kada je sve krenulo naopako.

 

Ili se sve dešavalo po znanju Isusovom.?

Uče nas da je Juda  izdao Isusa Hrista.

Da li je baš tako?

 

Slijedićemo Jevanđelja i iz ugla malo poznatog, apokrifnog Judinog Jevanđelja

Na Posljednjoj večeri sjeđaše njih trinaestorica. Isus i dvanaest apostola. Trineaest postade nesretan i zloslutan broj.

Ni jedno jevanđelje prisustvo ne pominje prisustvo  Marije Magdalene, Marije Jakovljeve, Salomiju, Jovanu ili neke druge žene na Svetoj večeri.

A šta je sa njima?

One su svu svoju imovinu i novac žrtvovale da bi bile uz Isusa. Zapravo one su bili glavni izvor prihoda Isusovih učenika koji su mahom bili vrlo siromašni. Osim Jude, koji je takođe sve trošio na Isusov nauk i apostolsko djelovanje.

 

One su dobre za kupuju miris i pomažu mrtvoga Isusa. Nihovo prisustvo bi razbile famu da je trianest nesretan broj. A i potonja , izdajnička crkva nikad nije željela da joj se žene motaju po Jevanđeljima, Crkvi i u sveštenom radu. Tipično muško, šovinističko razmišljanje.

O prisustvu žena u završnom činu Isusove smrti, sva četiri Jevanđelja su saglasna .

A šta je bilo poslije večere?

 

Kažu noć je bila bez mjesečine i toliko Crna da se prst pred okom nije mogao vidjeti.

Da bila je to zaista crna noć i crni petak.

 

Isusa izdadoše ga svi , osim žena..

„Svi su se apostoli  razbježali, jedan je čak i go pobjegao, niko mu nije pritrčao u pomoć, tako da je samo Juda ostao pored zarobljenog Isusa.“  ( Juda 21:17-22, 22:7-8)

 

Petar jeste odsjekao uho, jednom od vojnika. Ali , Petar je tri puta zanijekao da poznaje Isusa i da nije od njegovih učenika. To je učinio čovjek koji se kleo da Isusa niko ne voli kao on.

Dakle tri puta ga je izdao prije nego je pijetao zakukurikao. Da se obistini Isusovi nagovještaji.

 

Slagao apostol u hramu, Božijoj kući. Crnilo i nepoštivanje. Izdaja i crni tonovi.

Isusu sude,  a Jovan je na suđenju, i ne boji se. U svom jevanđelju tvrdi da poznaje pravosveštenika. Niti jednu riječ da prozbori u korist svog Rabija. Ne znamo kako je mogao gledati  Isusa u oči dok ga prvosveštenik i farizeji crne.

 

Matej ima poseban osjećaj krivice. Neki neprovjereni podaci i navodi iz nevažećeg Jevanđelja po Judi , tvde da je nag pobjegao ispred straže, koja je došla odvesti Isusa.

Da, ovde se radi o svestranoj izdaji.

Crnilo je to  , kada učenici i sljedbenici izdaju učitelja u čiju svetost ne sumnjaju.

A opet i nije sve tako crno.

Da se se izdaja nije desila, da crni petak nije crni, Isus ne bi bio najvoljeniji čovjek kojeg je žena rodila.

 

Imamo jednu nit koja povezuje sve storije .

Žilijen Sorel je sin drvodelje, ali je bježao od posla.

Neimenovani bisančeros-amerikanac je drvodelja. Znanje mu je pomoglo da lakše sahrani svoje grlice.

Benito Musolini je sin kovača. Kovači ne mogu raditi posao bez drvodelja, a ni drvodelje bez kovača. Benito je  napravio toliko posla drvodeljama i kovačima, širom svijeta, da su mu oni trebali biti zahvalni, ali nisu.

Isus Hrist je sin drvodelje koji ga je naučio zanatu.

U svim vremenima najunosniji je posao drvodeljin. I uvijek za njega ima posla. Mnogo se ratuje i umire. I kovčega i tahti nikad na pretek.

 

A opet, drvodelje imaju puno posla praveći kolijevke za tek rođenu djecu.

Poslije toga toj djeci prave bračne krvete.

Znači drvodelje prate čovjeka od njegovog rođenja do smrti.

U tome što je Isus drvodelja ima simbolike. Drvodeljstvo je najstariji zanat, u kome je simbolika svijeta. Za zanat jer potrebna izuzetna vještina i strpljivost. To nam zvuči tako poznato.

 

U hrišćanskom svijetu Isus  prati čovjeka od rođenja do smrti. I ljudi se pouzdaju u njega, jer samo pominjanje njegovog ime nosi nadu da  Crnila u ljudskim životima neće biti.

Crnila neće biti?

Mora da se šalite!?

Univerzum je beskonačan , baš kao i ljudska glupost.

Bookmark the permalink.

Komentariši