Bosne zemlje Božje milosti – Pred ponoćna galerija

Autor

Hajro Šabanadživoć

 

 

Mozgalice

 

Budi se istok   Trofej

Budi se zapad                                                                                Trofej

 

Ostrvo   Monoteizam

Ostrvo                                                                        Monoteizam

 

Oblaci 1  Jagnje među četiri zida

Oblaci                                                                                Jagnje među četiri zida

 

Stari most  Ljubavnici

Stari most                                                                                     Ljubavnici

 

   Rozaklija  Maglice

Rozaklija                                                                              Maglice

 

Logorska vatraZindan

Logorska vatra                                                                      Zindan

 

Crno bijeli svijet  More i lastavica let

Crno bijeli svijet                                                                     More i lastavice

 

Kontinium 1  Pogled na umjetnost

Kontinium                                                                                   Pogled na umjetnost

 

 

 

 

Bleki – Ljubav je kao cvijeće   

ljubav-je-kao-cvijece 

Ljubav je kao cvijeće

svjetlosni-mozaik

Svjetlosni mozaik

pahuljasti-pogledi  

Pahuljasti pogledi

suncano-i-plavo

Sunčano i plavo

blago-talasanje 

Blago talasanje

kameni-lik

Kameni lik

Ples svjetlosti

Ljubav je kao cvijeće

obnažena u ljepoti svojoj

nevini svjetlosni mozaik

mirisna i nježna

u pahuljastim pogledima

dok jutrom sunčanim i plavim

zamire blago noćno  talasanje

skrivajući poglede okamenjenih likova

što poslijednji valcer plešu

Kamera i ljepota

Dobar veče ljepoto mila

Davno sam primjetio da tvoja kamera samo ljepotu bira i nudi . Pomno pratim svaku tvoju objavu svaku tvoju riječ. Toliko si nadarena da ti se zaista divim.

Moja preporuka slikaj i piši . Svaki dan. Vremenom ćeš vidjeti ono što ja vidim. Ti si umjetnica. A u vježbi , ponavljanje poteza kistom i učenjem i širenjem znanja i tema i riječi bivaju jače i plodnije.

Žao mi što nismo bliže . Za sedam dana bi bila zadovoljna svojim slikama. Godinama što slijede drugi bi se oduševljavali tvojom umjetnošću , slikanjem i pisanjem.

No , daće Bog Milostivi u njega su ključi radovanja za dobra bića.

Hvala na poklonjenoj ljepoti.

Sretno Anđelu mili.

 

Autor

Hajro Šabanadžović

 

Labdjeti

 

Tajane behara

 

Ona i velovi

 

Slike jeseni za spomenar ljubavi

 

Cvijetna modra rijeka

 

Velovi  svilnih dodira

 

 

 

Slike izložene u   Galeriji  Zamak  Yossemin od 26.03.2018.

Stalna postavka

**

Za Yossemin

s ljubavlju

 

 

Kad izgubiš korak

osloni se na moje rame

kad poželiš letjeti

dodirni moje srce

Bleki – Ako se sjećaš

Naši snovi

Led i krv

**

Princezo

sjeti se

nismo voljeli ružne riječi

ti si govorila loše je za ten

a znali smo da je to ponižavajuće

volim se šaliti

kada me neka djevojčica nasmijava

znaš

prelijepi život je samo igra i zabava

uostalom još uvijek je lijepo

ono naše što biješe dok bejaše

moraš priznati

i volio sam ljubiti usne tvoje trešnjine

dok si se smijala

glasno i zarazno

nekontrolisanost bi se sama od sebe uvlačila

vladala neobuzdanom tamom

koja bi odjednom postalo tako bučna

da su komšije iz susjednih sokaka

uplašeno kucali na vrata halvata

moleći za malo tišine

i onda mi na nejaka pleća

tovariš licemjerje

mora da se šališ

tko je pokupio krpice i bez riječi nestao

ali evo ja ti sve praštam

oprosti i ti sebi

nemamo za čim žaliti

i vrati mi se kad god poželiš

Moje srce je i dan danas ogromno

krvavo i toplo

bez ljubavi ne zna disati

privi ga na grudi mramorne od čežnje

Zara – Dle Yaman (Դլե յաման) / Lyrics . Prevod na bosanski

 

 

Դլե յաման

Գյամին էկավ կրակի պես,

Վա՜յ, դլե յաման,

Էկավ, հասավ չուր ծովու կես,

Յաման, յաման:

 

Դլե յաման,

Մեր տուն, ձեր տուն իրար դիմաց,

Վա՜յ, դլե յաման,

Հերիք անես աչքով իմաց

Յաման, յաման:

 

Դլե յաման,

Արև դիպավ Մասիս սարին,

Վա՜յ, դլե յաման,

Կարոտ մնացի ես իմ յարին,

Յաման, յաման:

 

Gospode  Aman

*

Gospode Aman ,

vjетаr je duvao kao vatra

Avaj Gospode Aman

duvао je  do polovine mora

Aman Aman

*

Gospode Aman

moja i njegova  kuća bjehu jedna  pored  druge

Aman  Aman

Avaj Gospode Aman ,

voleli smo se krijući

Aman Aman
*

Gospode Aman

vatra dotaknu goru našu

Avaj gospode Aman,

ostadoh željna moga voljenog

Aman , Aman

 

 






												

Zona Zamfirova i Tatjana Larina













I pad je let

Nikad ne iznevjeri obećanje dato Bogu , djetetu i ženi , grijeh je.

Igrom slučaja ili višom silom (?) , jedna ljepota nas zaskoči vrlo neobičnim razmišljanjem ( dovoljnim za poetsko muzički slikovni prosede) : sučeliti dva ženska lika u njihovoj književnoj opstojnosti i divergitetu . Duboka sklonost , poštovanje i ljubav prema ženi , anđeoskom biću nebeskih visina , nas malo zabrinula ( Ne bacaj kam na ženu , anđela nebeskog ! ) :
– Kako ćeš bolan porediti ženu sa ženom i donositi sud i izbor, kad je svaka mirisni cvijet , dostatna sebi i nama , na našu radost , a da ne navučeš malo sjene na jednu od njih.

No , nećemo upasti u zamku i do u sitnice analizirati konkretne akterice ili bilo sta drugo , bez da se to ne postavi na šire osnove sveukupnog konteksta autora , djela i epohe u kome su nastajali, makar u crtičnim naznakama.

Puškin i Sremac?

Ma, dajte molim vas.!

Svjetska poznata književna riječ i pisac iz srbijanskih školskih slovarica ; reklo bi se? Iluzorno je porediti njihove umjetničke , estetske , književne i iskustvene domete i opuse..

Istoznačno im je što su na neki način obojica postavili osnove savremene književnosti jedan ruske , drugi srbijanske književnosti . I više nikakve sličnosti, osim posvećenosti književnosti.

Kosmopolit , aristokrata , oficir , ljubavnik koji je počeo da piše sa 15 godina , nasuprot palančkom učitelju i činovniku koji je čari pisanja otkrio u 33 godini .

Život pod svjetlom velegrada , plemićkog elitizma i laganog lebdjenja od žene do žene , uz zvuke valcera i mirisa bjelokosne nagosti, u pauzama između dvoboja nasuprot života uz gusle i vjekovnom mitu o izgubljenom ratu u učmalim okovima palanačke malograđanštine ! Iz potpuno različitih miljea i spisateljskih predispozicija rađaju se dva ženska lika. Romantizam spram realizma ? Ne ! Romantizam je preteča realizma i takođe priča o stvarnosti ili je podražava i jedina je razlika u emocionalnom i iskustvenom autorskom pristupu djelu.

Obrazovana , tanana , suptilna , bez izrazite ljepote , ali bogougodna i prirodom ponesena plemkinja , ma , djevojčurak , Tatjana Larina (17 godina ) , odrasta na selu , susreće umornog i rezigniranog , nešto starijeg i usporenog pjesnika, svjetskog putnika i zavodnika iz metrople.

Ništa starija ali prelijepa palančanka mezimica bogatog oca i miljenica zaljubljenih palančana poklanja svoje srce mjesnom zavodniku i srcelomcu, sitnom zanatliji u uzdizanju .

U tadašnjoj ruskoj književnosti baziranoj na stvarnom životu ekcesi na klasnoj i staleškoj osnovi su skoro nezametljivi. U palanačkoj stvarnosti silom prilika to je skoro svakodnevnost , jer se društvo poslije vijekova robovanja nalazi u fazi nacionalnog buđenja i tranzicije .

U svijetu valcera djevojka sa sedamnaest godina se tek predstavlja društvu i svečano uvodi u koloplet sjaja i raskoši balova i dvorskog života . U palančkom i ruralnom svijetu , bilo srbijanskom bilo ruskom djevojka sa sedamnaest godina je prezrela udavača.

U tim godinama hormoni lude . Djevojke ponesene pričama , romanima , famama , maštom , tračevima sanjaju o vječnoj ljubavi i nesagorivoj strasti , princu na bijelom konju i žive u nadi da će one biti miljenice sudbine koja će im ispuniti snove i želje. U toj vulkanskoj procesiji i razmeđi prirodnog buđenja i htjenja , neiskustvu je teško prepoznati Princa od šićardžija , ubleha. ispraznosti…

I desi se ono što je sudbina ( u ovom slučaju sveprisutni pisac ) skrojio svojim junakinjama.

Tatjana doživi strasnu ljubav ne znajući da je to samo prolazna avanturu za Evgenija Onjegina , puškinovskim likom . Post festum dolazi svijesti da je bila naivna žrtva serijskog zavodnika , koji uz to nema hrabrosti za neke konkretne životne odluke. Zbunjena , iskorištena i bolna od ljubavi , vraća se prirodi koja u njoj budi razumnost i ona sazrijeva i odrasta u mladu damu koja čini se zna šta hoće od života i logično , nadrasta nezrelog ( iako životno mnogo iskusnijeg ljubavnika ) . Shvata sve zablude mladosti i vraća se tamo gdje misli da pripada , porodici i prihvatajući uzanse ustaljenog načina života , udaja , djeca i vez , poneki bal , možda flert ili avanturicu bez obaveza i bez obzira na sveukupnu prozaičnost i ispraznost.

Zona živi u zlatnoj krletci okružena svitom kao neka dvorkinnja. Čitava palanka je pod njenim nogama. Može da bira koga i šta hoće . Treba samo da upre prstom u izabranika i da to njen otac hadži Zamfir aminuje i poploča joj životnu stazu dukatime. Latentna i uznemirujuća nelagoda u grudima , u skutima , u venama , nošena mirisima proljeća i sveopštim buđenjem života i uzburkana vatrenim pogledima palanačkog ljepotana ; nagovara je da upre prst u izabanika . Mane je perspektivni , mladi sitni kujunđija ali Zonino srce upire prst na njega.

Avaj! Otac ludi , rodbina i čaršija se zgražavaju , ali eto , dvoje mladih se poslije silnih peripetija , zamki , izdaja , podmetanja, protivljenja sjedinjuju bračnom zakletvom.

I tu se dešava ono što lično zovemo nedovršenim romanom. Oni su se uzeli i čiča miča gotova priča. A nije ! Mladost nema pojma o životu i ljubavi . Uzavreli damari zamagljuju um , i on se rasprskava kao sapunski balonćići na vjetru. No , nećemo širiti priču i gledati u šolju budućnosti , jer možda je i bolje ostaviti čitaocima nadu da sve bajke imaju sretne završetke.

I sada se postavlja pitanje analize likova. To je urađeno kako to nalaže komparativna književnost , sveobuhvatno , nepretenciozno i podložno subjektivnim intervencijama..

Svako ima pravo da bira svoju junakinju; odnosno analizira i prihvata junakinje i djelo na svoj način. Intelekturalni , emocionalni , statusni … i ini srazovi čine svaku jedinku drugačijom i ona se na osnovu tih predispozicija ( određuje ili ne određuje ) prema datoj junakinjama i djelima.

Prije nego obznanimo svoj izbor , osjećamo dužanost objavljivanja još nekih natuknice . Puškinovski / Don Žunaovski tipovi ( suvišni ljudi ) su čest gost svjetske , posebice ruske književnosti. Nažalost , ta slava svjetla pozornice često prebacuju na Bajrona , Vronskog , Rodolfa …

Puškin u genima i poetici nosi sve predispozicije da odškrine vrata za serijsko štampanje ženskih likova tipa Tanje Larine. Ana Karenjina , madam Bovari, Ana Snjegina , pa čak i Lare iz Dr. Živago …Iskustveni senzibilitet svakog autora određuje način kako dekrešendom utišati pa ugasiti malopređašnji krešendo.

Zona je postala sinonim svih žene čija sudbina , ljepota i odabir slobode izbora treba biti utamničena strogim stegama malograđanštine . Prvenstveno zbog njene nasljendice Koštana i njene nepatvorene ljubavi prema muzici , pjesmi , općenito prema životu , a manjim dijelom zbog Mitketa , bekrije , pjesnika , filozofa , naš izbor uz dužno izvinjenje i sućut Tatjeni Larinoj je Zona .

Unatoč i uprkos svemu svim Evama / Havama , Editama , Zonama , Larama , (Joh)Anama , Koštanama , Taisama … Meme la Bella , u svim vremenima , prošlim , sadašnjim i budućim , sa ljubavlju i poštovanjem poklanjamo anđeosko perje i satenske papuče sa vrpcama iz , srcem tkane , biserne sehare savršene ljubavi ,

Joe Biden – U BiH nije bio građanski rat, nego planirani genocid

Iz Arhiva

 BY ADMIN27. NOVEMBRA 2019.ONI NAMA, MI NJIMA

 

K’ znanju:

Vučiću i Dodiku ,

Grobar Kitarović i Čoviću ,

i ostalim zlotvorima Bosne i Hercegovine i njihovim mentorima.

*

Upamtite , jer mi to od  početka  rata na prostorima Jugoslavije  znamo:

“U BiH nije bio građanski rat, nego planirani genocid.”

Ako  to ima hrabrosti priznati, svojevremeno drugi čovjek SAD Joe Biden , svjedok urote ( mentorstva )  međunarodne zajednice u nestajanju j  jedne zemlje i njenog naroda, treba mu vjerovati.

I sada će oni nama reći da Srbija i Republika srpska nisu genocidne tvorevine.I da im se Tuđmanova Hrvatska nije pridružila u tom zločinačkom poduhavtu.

Mora da se šale , ili misle da je svijet glup kao i oni i da će im povjerovati.

 

Djela,slike i riječi su najautentičniji svjedoci  strahota kao plodova genocidnih zamisli četničkih i ustaških monstruma i njihovih mentora.

Tek toliko.

Nena Ivosevic – Jos Ne Svice Rujna Zora / Lyrics

 

Jos ne sviće rujna zora

jos ne trepti list sa gora

ne čuje se glas slavuja

zoru da najavi

zoru da najavi

 

Ne čuje se dah zefira

niti pjesma od pastira

tišina je svud okolo

sve živo počiva

sve živo počiva

 

Svaka travka u povoju

sad osjeća radost svoju

al’ od mene radost bježi

daleko, daleko

daleko, daleko

 

Neka cvjeta rosno cvijeće

nek’ se kiti s’ njim proleće

ja ga više neću brati

jer nije za mene

jer nije za mene

 

Ja ga više neću brati

jer ga nemam kome dati

kome sam ga dati htjela

zemlja ga pokriva

zemlja ga pokriva

 






												

Bosna zemlja Božije milosti – Galerija u 15 03

Autor

Hajro Šabanadžović

uzburkana-mladost-ii  boje-univerzuma-i

Uzburkana mladost                                                                           Boje univerzuma

 

refelejksija-zalazeceg-sunca  cvijece-na-domak-neba-ii

Refleksija zalazećeg sunca                                              Cvijeće na domak neba

 

jesenji-opus-i   osebujnosti-prirode

Jesenji opus                                                                            Osebujnosti prirode

Bosna zemlja Božije milosti – Galerija u 14 02

Autor

Hajro Šabanadžović

cvijetna-bosna-zemlja-bozije-milosti-i  rajski-san-mladenaca-ii

Cvijetna Bosna zemlja Božije milosti                                              Rajski san mladenaca

nebo-ljubavnih-damara   zimzeleni-perivoj

Nebo ljubavnih damara                                                     Zimzeleni perivoj

svijetlost-na-izvoru-modrozelene-rijeke  u-vrtlogu-modrozelene-sjenke

Svjetlost na izvoru modre rijeke                                          U vrtlogu modrozelene sjenke