Bosna zemlja Božije milosti – Pred ponoćna Galerija


Parovi

 

djeevojčica plavi cvijet   dječak

Djevojčica plavi cvijet                                                                    Dječak

 

zavjesa   Poderano jedro

Zavjesa                                                                                   Poderano jedro

 

ruže i suze       Nevinost u okovima strasti

Ruže i suze                                                                               Nevinost u okovima strasti

 

Tišina samuje  Stakleno zdanje

Plavetnilo                                                                         Stakleno zdanje

 

Torzo  Poljubac

Torzo                                                                         Poljubac

 

Stablo Dekor

Stablo                                                                                 Dekor

 

Mladost u klopci Podarite milost cvijeću

Mladost u klopci                                                              Podarite milost cvijeću

 

Nježno  Još nježnije

Nježno                                                                                       Još nježnije

 

Franc Prešern – Nevjenčana mati

 

Što mi te imat potrebno bilo,
dijete ti lijepo, dijete ti milo,
meni mladoj djevojci, i nevjenčanoj materi? —
Otac su kleli, bili me,
nada mnom mati jadali se;
moji su srameć se skrivali,
drugi me prstom kazivali.
On, što je bio dragi moj,
on, što je pravi otac tvoj,
Bog zna kud svijetom luta sam;

Bleki – Titrali su jecaji

Titrali su jecaji

Ona budna sanja

Životoslik MC

Ruka ljubavi

Ljubavna čarolija

Na mirisnoj svili dodira

sinoć smo sadili krhke snove

neznano dugo međama naših skuta

titrali su jecaji ubrane nevinosti

titrali su jecaji…

jutros nakon stidljivog rumenila

kojim si umila djetinje lice

čudom se osvrćem za lepršavom ženom

hudim ko je brao moju djevojčicu

ko je brao…

ništa ne rekoh zaplašen

djevom raskošnom vragolastog oka

kakva će ona tjeranja smisliti

mene ludog na muke pristavljati

mene ludog…

Vikont Anri Mari Rejmon de Tuluz-Lotrek Mon -6. Zapis L.P. u 10. Poglavlja

  1. Karmen Guden – Pralja

 

Slike iz početnih  perioda stvaralsštva  Pralja i  Crvenokosa  nam daju uvod u početak  evolucije Tuluz-Lotrekovog slikarstva i njegov bijeg od klišea Salonskog ( Akademskog slikarstva)

 

Srodna slika     Srodna slika

Anri de Tuluz Lotrek – Pralja  1886.                      Anri de Tuluz Lotrek – Crvenokosa   1890. godine

Njegove slike o ženama su mnogorbojne. Nekako logično. Njegova  opsjednutost ženama je bila anegdotična i romantična. Volio je žene, bez obzira na uzrast i status ili čak i izgled.

Milje u kojem je živio i njegovo zanimanje  upućivali su  ga  na   pralje, pjevačice, plesačice, konobarice , modele, švelje … ,  što je na Monmarturu  ( čitaj Pariz ) najčešće  bila fasada za najstariji zanat na svijetu.

Žena je žena, ljubav je ljubav mislio je Tuzluz – Lotrek. A on sebi nije moga dozvoliti luksuz da previše bira. Mogao je. Roditelji su mu bili enormno bogati i nisu škrtetarili prema Roriju. Ipak kao i svaki čovjek se nadao pravoj ljubavi.

Bio je veoma inteligentan i racionalan. Bio je u pravu kada je shvatio da se žene moraju poznavati da bi se voljele, naslikale ili pisalo o njima. A kako upoznati žene?  Potruditi  i nači načina da je privučeš,  da je osvojiš ili barem zainteresuješ da provede vrijeme sa tobom  i onda  podjelite  intimne trenutke .

Ni jednog trenutka Tuluz-Lotrek nije prestajao biti svjestan svoga hendikepa. Našao je načina da da bude popularan i privlačan među ženama.  Inteligentnoim povezivanjem  obrazovanja, pričljivosti, aristokratski manira i uglađenosti kombinovani sa bojažljivošću u ophođenju  sa ženama, i normalno novac koji mu nikad nije nedostajao , činili su ga,  često ,  poželjnim u očima  žena kojima nije trebalo mnogo. Preživljavati dan za danom.

A i one su , najčešće, bile usamljene i željne nježnosti . Site su muškaraca koji bezosjećajno traže  seks za  novac na jedan tren, tegobnog života i beznadežnosti. Druženje sa slikarom im bio dobrodošeo predah između prethodne i slijedeće bijede.

Ipak trebalo je poteći vremena dok žene ne  postanu Rorijeva  rutina.

Po dolasku na Monmartr sjedio bi ukafanama ,pravio je  skice , nejasnim skoro isprekidanim , krivudavim linijama, iz kojih su nastale njegove   slika prizora iz bordela, kabarea, pozorišta, cirkusa i plesnih dvorana  po kojima je postao slavan.

Vremenom su se na tim skicama  , iz kojih su nastale nikad zaboravljene  slike,   mogli uočiti  likovi najslavnijih    pjevačica   Ivet Zilber ili Luiz Veber.

Ali trebalo se uspeti do tih vremena.

 

1.Pralja

  1. Anri de Tuluz Lotrek, tri godine po dolasku na Monmartr, još uvijek bojažljivi sudionik dešavanja u boemskom kvartu je naslikao jednu od svojih najčuvenijih slika : Pralja. Slika je portret   modela Karmen Guden, koja mu  je od tada  vrlo često   pozirala. I ne samo to. Postala je njegova ljubavnica. Možda i najomiljenija , vjerovatno i ljubav života.

U životu Tuluz – Lotreka ima previše slučajnosti da bi to bila slučajnost.

Jedne večeri  , na izlazu iz jednog restorana , Tuluz-Lotrek je sa oduševljenjem gledao misterioznu , razigranu i lepršavu mladu ženu , čija je crvena kosa bojila zlaćanim tonovima veče na Monmartru. Prijatelju pored sebe nije krio oduševljenje:

“Ona je zadivljujuća! Kakav miris ima! Bilo bi tako divno da ona bude moj model!”

Upornost u svemu, u slikanju, u bolesti , u  taganju za nepoznatim je dovela ovu  „đavolicu“ u njegov život i na slikarsko platno, da generavcijama koje tek treba do stasuju pokažu šta je vrhunsko slikarstvo. Ili jansije rečeno,  kako se nekada sa ljubavlju  slikalo.

Nije odustajao dok je nije pronašao. Pa Monmartr baš ni nije veliki. Odrasloj osobi svakako, čovjeku sa bolnim , izlomnljenim , krhkim dječijim nogicama je ogromna đungla.

Slutite. To je bila Ona , Karmen Guden,  njegov model. Svi biografi i usputni bilježničari neće propustiti da je deklarišu kao  pralju i prostitutku.

Kakve to veze sa životom, slikarstvom i odnosom dvoje ljudi ima?

Trebali su jedno drugom, našli se , ponudili i dali , a i uzeli sve što im se svidjelo. Život je ijednom i drugom u tim vremenima druženja bio podnošljiv.

Toluz – Lotrek je upoznao Gudenovu , iz svih uglova, onako kako je zamislio da treba da upozna ženu koju će da slika. I slikao je, neumorno i sa strašću, u različitim pozama, ambijentima, strastima i osjećanjima  i različitim slikarskim tehnikama.

Da li su zbog toga slike sa Crvenokosom Karmen  tako životne , uvjerljive i gledaocu veoma bliske?

U jednom pismu majci koje datira iz 1884. godine Lotrek je zapisao:

„Slikam ženu crvene kose  koja je apsolutno zlatna.“

Ljudi pomišljaju da je zlato žuto. Ali boja pravog, starog i najvrijednijeg zlata je crvena.

Opisati sliku Pralje a ne uporediti je sa nekom drugom slikom u kojoj je model  Karmen Guden je tek polovičan posao. A to priča o Tuluz – Lotreku ne zaslužuje, jer slikar je veoma kompleksna , intuitivna , inteligentna i nadarena ličnost.

Još moramo shvatiti da je Pralja slikana nedugo po završetku školovanja u ateljeu krutog tradicionaliste i salonskog slikara  Leona Bonata   . I vidan je uticaj njegovog učitelja.

Svi se slažu u tome , postaje jasno kada se Pralja uporedi sa  Toaletom.

U tom početnom periodu uticaj tradicionalnih i ortodoksnih prikaza modela je izražen. Slika Pralja je slikana na uzorima Renesanse i kasnije opšteprihvaćenog slikanja. Kontrasti ravnomjernih  tamnih i svijetlih površina.   Karmen je obučena u izrazito jarko  bijeloj  bluzi.

Subjektivna implikacija  da praljina  bluza mora biti čista i savršeno bijele boje  ?

Vjerovatno ima i toga.

Ali , slikarev cilj je da bluza ( samim tim lik pralje )  bude  izvor svjetlosti , a ne prozor koji bi logično trebao da bude pravi  izvor. Deo kose koju svijetlost prozora ne dotiče je svijetlija, bojena tamno crvenim do brao nijansi, za razliku od osvjetljene koja je data mnogo tamnijim nijansama.

Slikajući ruku pralje, Tuluz – Lotrek nam daje povoda za novo razmišljanje, zašto je ruka , koja je u sjeni, svjetlija od lica direktno okrenutog prema izvoru svjetlosti ;  prozoru. To su nijanse, ali pozornijem gledaocu je to velika razlika.

Lice je mnogo tamnije. To čini  da izgleda  kao da  ruka krade / upija svjetlost , bjelinu od  bluze i jako svijetle tkanine na stolu.

Da li to stičemo utisak da li  ona unutarnja svjetlost  Praljinog bića polako  nestaje i od očekivanog izvora svjetlosti postaje lice koje upija svjetlost?

Njeno anđeosko svijetlo lice  je   čedno zagledano  van prozora, u ono sutra. Bjelina bluze naglašava njenu  u crvenkastu kosu i lice u sjeni.

Karmen je je ljubav jedne veoma kompleksne ličnosti, pa i njegovo razmišljanje mora biti takvo. Ona je žena koja se bori za egzistenciju. Zato nema osmijeha na njenom licu, ali ni ravnodušnosti, ali ni zabrinutosti. Zaklonjenost oka kosom, bojenom najsvijetlijijim , zlaćanim nijansima daje licu blag izraz na kojem dominira nada?

Pralja  Karmnen Guden je   anđeo Tuluz- Lotreka , njegova  ljubav,  učinivši je simbolom plemenite čistoće  podario joj vječnost.

Nepodijeljeno je misšljenje da da je Pralja jedno od najkopleksnijih Tuluz-Lotrekovih dijela, daleko složenije nego svi njegovi prikazi iz bordelamkabarea, cirkusa i plesnih dvorana širom Pariza XIX vijeka.

2.Toaleta

Na suprot Pralji ,Toaleta je je slikana nekoliko godina kasnije, kada je Tuluz već uveliko pobjegao od klišea u slikarstvu, oslobodio se tabua prošlosti o počinjao sticati slavu i umjetnosti i u miljeu kojim se okružio.

Akter su isti na obje slike. Crvenokosi anđeo  Karmen Guden. Uz svjetlost kao glavni motiv  ona je jedina konstanta na slikama. Evidentni su otkloni i pristupu slikanju.

Tuluz – Lotrek nije više krut. Sve se mjenja .Nestaju tamni tonovi., uglavnom.

Opušten je i razigran kao njegova djevojčica na slici. Kad je svukao , ogolio  Gudenovu ona nam se odjednom ukazala kao krhka djevojčica, koja možda i žena ,   ali krhkost izbija iz nje.

A onda ugledasmo  posteljinu, dušekluke na podu. Taj Lutuz – Lotrek nije nimsalo diskretan, što bi se očekivalo od jednog aristokrete.Ali on je sada slikar, sto posto, a oni su nemarni, okrenuti slikama i beomstvu. I vole se hvaaliti  uspjesima kod žena.

Ne znamo kako to niko nikad nije primjetio, alči nama se pričinio slikrev lik mna posteljini nedaleko i malo niže od lijevog ramena crvenokose. I još nešto čini nam se da ima pseći položaj i tijelo. Ono što piše o Tuluku – Lotreku govori da je i ova implikacija moguća.

Da vidimo šta je slikar  ushvatio u detaljima Toaleta. Ovo je bio jedan od dana kada ga je tijelo manje boljelo i kada je bio nestašan , zaveden ljubavlju i igrom.

Nemoguće je odrediti doba dana, ni po toaleti. Može biti i jutro kada, „ normalne žene“ rade toaletu, ali i predvečerje kada „one druge“  ustaju iz kreveta i pripremaju se za noć. Dekor odiše sirotinjom. iskrzana slamnata sjedaljka, Limena banjica za pranje i kupanje, mokrinom je obojila  trošni daščani pod .

Mlada žena sjedi , čarapa , dokoljenice i čizma su joj na nozi , ( detalj ponovljen  na  drugoj Tuluz-Lotrekove slici o kojoj će biti riječi), i to bi upućivalo da je toaleta na kraju , da se dama oblači, jer se  ne vidi druga noga.

Ali kod Tuluz-Lotreka to ništa ne znači. Njegovi modeli imaju naporan noćni život. Često se samo svale na posteljinu i umorno ne zaspu bez da su svukule taj slikarev fetiš.

Čaršaf je ležerno obmotan  oko lumbalnog i skutnog dijela tijela, žena je naga. Implikacije? Noć vjerovatno nije provedena bezazleno. Jedino nas krhkost   žene  sprečava da razmišljamo dalje.

I bukvalno i koloritno Tuluz-Lotrek postavlja kosu, leđa i nogu sa čarapom i čizmom u okosnicu slike. Sve ostalo je dekor, igra boja i naznaka u službi centalnog lika.

Više to nije  onaj čvrsti  crvenokosi anđeo u bijelo bluzi zagledan kroz prozor , koji odiše čednošću   i upija svjetlost.

U središti slike i bukvalno i izražajno  je  lijepa , nježna , krhka crvenokosa žena sa svojim osjećanjima i nedoumicama. Ona  je posrnuli anđeo čija je nagost prikazana ali i diskretno sakrivena . Tuluz – Lotrek još nije spreman pokazati golotinju Karmen Guden u punom svjetlu. To će učiniti u nekom narednom pokušaju, kad bude spreman i to na maestralan način.

Ne smijemo zaboraviti da je Tuluz – Lotreku po vokaciji poeta. To sve njegove slike na neki način dokumentuju. Majka mu je predlagala da bude pjesnik, pisac, ali to je on odbio. Bilo bi mu suviše dosadno pisati o životu koji nije iskusio. A on je htio upravo suprotno,   da živi život i na platnu boji taj život.

Ponekad se čini kao da su njegove slike crtani strip . Slika prizor po prizor. I nastaje priča.

Nejasno izraženi vrat i brada,  duga crvena kosa, na dnu vrata  skupljena u nedefinisanu punđu  Crvenokose su u milimetar  isti kao kod  Pralje.  To je slikarev najveći ponos i izazov. Predstaviti bogatstvo te zlaćane ljepote. Lijepa vitka figura žene ,

I opet je Karmen zauzela ponosnu usopravnu pozu. I ponovo je zagledana negdje ispred sebe. Ali više nije u grču.  Meke linije i boje čine da se stvori ramantični , izgled   žene čiji je pogled možda čeznutljiv, možda samo  zadovoljan.

Palete svijele plave boje , iznijansirane  u bezbroj valera čiuni okosnicu nježnih kontrasata koje zaključuje igra crvene, zelene i žute boje. Bijela boja nanešena širokim , ležernim potezima kista uz modulaciju pobrojanih boja daju slici obiljažje skice.

Ležernost i jednostavnost kompozicije Tuluz – Lotrek je opisao u svom stilu  :
„Crvenokosa žena koja sjedi na podu, gledana sa leđa, naga.

 

 

Nibiru se već sudario sa Zemljom

 

 

 

 

 

 

Pazi sad!

 

Gledate ekskluzivne snimke sudara Zemlje i zlogukog planeta X , odnosno Nibiru.

Radi lakšeg raspoznavanje, zemlja je mnogo manja od misteriozne planete.

Ova snimka  snimljena na ISS , se već jako dugo skriva od javnosti, da se ne bi uznemirili duhovi stanovništva.

 

Kada se dogodio ovaj sudar i zašto nije bio vidljiv?

Desio se za vrijeme jednog od  poslijednjeg pomračenja Mjeseca i Sunca, kada se ni prst pred nosom nije mogao vidjeti.

Inače ,pomračenje Mjeseca je  spektakularna astronomska pojava koja se često tumači kao loš znak , koji najavljuje nečiju  propast . Ovaj put je nastradao tajantveni Planet X

Njegov uticaj ćemo osjećati i mjesecima kasnije

Naučnici tvrde da je globalno zatopoljavanje  na Zemlji posljedica ovog trenja,

kao i ispiranje mozga pučanstva.

 

Ipak vjerodostojnosti radi ,za potrebe istine i astronomske zakednice, kao i maloumnih zlohudih

proroka , moramoo skrenuti pažnju  da je napravljena  simulacija / model sudara Zemlje i

nepostojeće planete Nibiru.

 

Da bi se sudar dogodio i poprimio dekumentarne karakteristike ,

upotrebljeni su svi relevantni podaci koje nauka posjeduje o Zemlji i Nibiru.

Zemlja kao zemlja , tvrda kao stijena i ćeljezo.Nibiru mek i krhak kao paučina i magla.

U svim ponovljenim simulacijama datog eksperimenta , uvjek se dešava isto.

Zemlja je prolazila kroz Nibiru kao kroz hrpu  prašine oblikovane u sferu planeta.

 

Znači sudar neće izazvati nikakvz štetu po Zemlju.

Malo će se protresti , upiti energiju Nibiru i nastaviti svoju plovidbu Suncevim sistemom,

do okončanja / Sudnjeg dana Univerzuma.

 

Ali,  još je veća , naučno dokazana izvjesnost  ,  da će se Nibiru prije urušiti u mozgove maloumnika,

koji od 2012.  , i još ranije od 1914.godine  ,više puta godišnje  zagovaraju apokalipsu,

nego će se sresti sa Zemjom.

 

 

 

 

 

 

 

Jesenjin – Hajde ljubi me

Hajde, ljubi me, ma i kradom,
Sve do krvi, de, da grcam.
Ne slaže se s voljom hladnom
Vreli nemir moga srca.

Prevrnute čaše, redom,
Sred veselih nisu za nas.
Jer, znaj draga, samo jednom
Na zemlji se živi danas!

Gledaj mirno, kao u dan,
S maglom sivom pogled združi –
Mesec, kao žuti gavran,
Iznad zemlje sada kruži.

Hajde ljubi – hoću tako.
Trula je sad moja sreća.
Gledaj tog što kruži kako
I smrt moju već oseća.

Malaksava snaga pusta!
Umirem – već korak gubim!
Sve do kraja draga usta
Eh, hteo bih ja da ljubim.

I san plavi nek me sretne,
Smutnje moje nek prohuje,
U šapatu trešnje cvetne
„Ja sam tvoja“ – nek se čuje.

I nek čaša piće sveto
Prospe preko dana sivih –
Pij i pevaj, mila: eto,
Jedanput se samo živi!

Viktor Igo – Pošto sam sam

Pošto sam pehar tvoj, još pun, usnama tako;
Pošto u tvoje ruke zaronih blijedim čelom;
Pošto dah blagi katkad udisao sam lako,
Dah tvoje duše, miris tamnim ovijen velom;

Pošto mi bješe dano da te još čujem reći
Riječ onu što na srce svoj tajni melem toči;
Pošto viđeh u tuzi, pošto viđeh u sreći
Tvoja usta na mojim, a pred očima oči;

Pošto vidjeh gdje mi je nad sretnom glavom sjala
Zvijezda tvoja, avaj, uvijek maglom omotana!
Pošto vidjeh gdje mi je na val života pala
Latica s ruže otrgnute od tvojih dana!

Ja mogu godinama sada žurnim da velim:
– Letite dalje, jer će starenje moje stati!
Odlazite odavde s tim vašim cvijecem svelim,
Ja imam cvijet kog nitko ne moze uzabrati!

Udrite krilma, prosut nećete moći njima
Tu čašu tako punu iz koje sada pijem.
U meni više plama, no u vas pepela ima!
Više no vi zaborava, ja ljubavi krijem!

 

Galerija Bosna zemlja Božije milosti u 15 03


 

Čarolije behara  Čudesni svijet boja

Čarolija behara                                                                    Čudesni svijet boja

 

Oda mladosti   Punoljetstvo

   Osa mladosti                                                                    Punoljetsvo

 

Zrelost   Blagougodnost poznog doba

                Zrelost                                                                  Blagougodnost poznog doba