Galerija zamak Yossemin

Autorica

Yossamin V.

Duša od kristala

Duša od kristala





Kada vam Yossamin ponudi Dušu od kristala u crno bijeloj akrilnoj tehnici primarno shvatite šta je umjetnost.

Crno i bijelo ,za koje ne(u)ki kažu da i nisu boje; uzeti kao osnov slike koja u naslovu nosi svu težinu i ljepotu  ljudskog bitka?





Zahtjevno , vrlo zahtjevno za kistom iskazati misli i osjećanja, glede jedne od najnezahvalnijih tema u životu , a i u slikarstvu..

Obično se crno bijelom tehnikom sluće grafičari, karikaturisti, ilustratori ili pak mlađahni slikari domino iluzija.

A šta se to pak zna o duši?

Kako izgleda,od čega je tvorena?

Kako i odakle funkcioniše?

Kako lebdi,treperi , diše ,raduje se ili boli?





Zna se vrlo malo.

Možda je jedina pouzdana informacija da je tajna njenog stvaranja u Boga i od Boga data.  

Poznavajući Yossamininu nepokolobljivu vjeru u  Stvoritelja znamo da je dobro promislila , prije nego se upustila u ovaj delikatan poduhvat. Vjerovatno je imala na umu ( i provjerila :- sigurno je sigurno) sve njoj poznate karakteristike duše i sigurna svoje umjetničke kvalitete nadala se da će  gledaocu uspjeti predočiti barem dopadljivu viziju nečega što se inače ne da pojmiti.





A duša je,kažu, čista, prelijepa, čedna, tanana, krhka, nježna, blaga, prozračna, rosna, a opet izuzetno čvrsta,savitljiva . nesalomljiva i vječna.

Polazeći od postavki da njena umjetnost na estetski uzvišen , jedinstven i osebujan način predstavlja Božije kreacije:

Univerzum, nebeski beskraj,maglice ,prirodu , more, cvjeće, sutone , svitanja…,  

nije začuđujuće što je odabrala nenijansirano crno za poleđinu, temeljnu boju ,sukladnu univerzumu, kao osnov na kome će graditi poetiku i kompoziciju slike.

Crnilo je boja onog ničega iz kojeg se stvorio nama poznati univerzum , nebesko prostranstvo i vječnosti .

Isključivo je taj beskraj moguće obitavalište duše koja je prema Božjoj zamisli jedina vječna odrednica čovječijeg bitka.    

A u tom beskraju treba se usuditi  i materijalizoivati  nešto što skoro niko ne uspijeva : DUŠU.  

Ne zna se koliko Yossemin zna o kristalu,obradi kristala , geometriji ili atomskoj fizici, ali nepogrešivi intelektualni , intuitivni i umjetnički  nagon je vodio njen um i ruku da dušu predstavi kao  prozračnu  cvijetno kristalnu četvorodimenzionalnu kreaciju  , koja odgovaraju savršenstvu simetrije kristalnih oblika kao jednom od najdubljih prirodnih zakona.





Yossemin ne zapada u grešku prihvatanja uobičajenih  šablona simetrije opšte prihvaćene ornamentike.

Ona gradi svoju ezoteričnu simetriju nježniju , krihkiju i nadasve autentičnu arhitekturu , na nikad viđen način.

Slijedeći osnovne principe atomskih sistema i mreža ona iz jednog početnog oblika , prelazi u nove i uvijek ljepše i krhkije oblike, stvarajući nizove razgranatih zvonastih cvijetova (zvončica/kampanula , encijana , orhideja, lotusa…) i kreirajući vrlo krhki , prozračni cvjetajući oblik ,nalik na izuzetno efektno aranžiran kristalni cvijetni  buket.  

Nježno  prelijevajući nijanse srebrenkastih kristalića  , kroz savršenu igru svjetlosti i sjenki , Yossemin svoje tkanje bez greške  isprepliće jedno preko drugog i jedno pored drugog,

Posmatrač u svakom momentu može pratiti rast jednog cvijeta, i rast drugih , i tim izuzetno preciznim preplitanjem i razlijevanjem cvijetova koji klize od dna ka vrhu slike , stvara iluziju prelaska cvijetova iz jedne u drugu, odnosno iz treće u četvrtu dimenziju.  

U pređašnjoj  istoriji likovne umjetnosti od majstora renesense (Mikelanđelo, Botičeli, Da Vinči…)

preko  impresionista (  Renoar, Dega  i posebice Claude Moneta sa slikom  Impresija, izlazak sunca iz 1872. ) , Van Gog (postimpresionizam)

Pikasa (kubizam)  , Dalija (nadrealizam) ,

plejada znanih i neznanih aspstraktinih slikara,   pokušavali su uhvatiti ili bar zabilježiti taj prelazak iz treće u četvrtu dimenziju. Međutim ti  pokušaji ostaju na pokušajima , sa vrlo malo uspjeha.  





Eee, sada imamo Dušu od kristala , i totalni 4D uradak.  

Čak i najmaliciozniji kritičar mora ostati bez riječi.

Nešto novo u svijetu likovne umjetnosti?   Duboko smo ubjeđeni u to.





I to nije sve.

U sliku Duša od kristala je unijeto toliko nježnosti, emocija , ljubavi i duhovnosti koja u svojoj težnji za beskonačnošću odiše nekom konačnošću, kao otrgnuti i zaleđeni fragment putovanja jedne duše ka vječnosti.  

Ova slika po svojoj ljepoti , sadržajnosti i  katarzi jednostavno mora imati autobiografsku konotaciju.

Obzirom da je slika nastala ove godine , a na njoj je isprepleten niz od devet bijelih orhideja , a simbolika nikako nije strana Yossemin, shvatamo da to nije slučajnost.





To nas vraća u prošlost do 2012 godine, kada se jedno Milo, Bogobojazno i Čedno Biće , jedna Čudesna duša uznijelo na nebo.

Podsvijest je vrlo dojmljiva stvar , zar ne Yossemin.

I nemoj da bi plakala mila umjentice.

Duša od kristala je tamo gdje je ništa ne boli i gdje je ništa ne može povrijediti, i ima Moćnog zaštitnika.

A poznavajući je , znaš da ona pomno pazi na svaki korak voljenih.

Takvi su Anđeli.


































											
Bookmark the permalink.

Komentariši