Pred ponoćna Galerija Bosna zemlja Božije milosti

 

*

  

Čarolija sutona                                                                                             Violetna ruža

 

   

Molitva                                                                                                    Ona je osvit

 

  

Noćni svod                                                                Savršen snježni dan

 

    

Sunce i ljubav                                                                  Noć slavlja

 

  

Nevinost MBS                                                                      Djelić krhkog cvijetnjaka

 

 

Plavetni beskraj                                                                   Jesenja radost

 

  

Jesenji osvit                                                                             Sunčica

 

 

Plišana magla nad modrom rijekom                               Lebdeća milost

 

 

 

 

 

 

Davorin Popović (Indexi)- Žute dunje / Song – Lyrics


Copy (3) of ona spavau plavom  Dunje cvatu    Ljubavnici

Žute dunje

Voljelo se dvoje mladih
sest meseci, godinu
kad su htjeli da se uzmu,
da se uzmu, aman aman
dusmani im ne dadose

Razboli se ljepa Fatma
jedinica u majke
pozeljela zute dunje, zute dunje
aman, aman,
zute dunje, zute dunje
iz Stambola

Ode dragi da donese
zute dunje Carigradske
al ga nema tri godine, tri godine aman, aman
nit se javlja niti dolazi

Dodje dragi sa dunjama
nadje Fatmu na nosilima
Dvjesto dajem spustite je
tristo dajem otkrite je
da jos jednom Fatmu ljubim ja

 

Fata i Mujo – Pripovijest u četiri čina / Čin treći

Poručio Mojsije, pismeno neki hamal dostavio.

U pismu piše, od riječi do riječi:

– Ti ko biva završi onu o Muji i Fatimi.Gdje će ti duša.Mi znamo da Mujo nije Mujo, isto kao što znamo ko je Mujo. Znam reći ćeš nije lijepo mrtve na krivo napisati. Obrazli si ti. A kakv ti je obraz kad istinu prešutiš. Isto je ka si slaga. Ti nikad nisi lažov bio, koliko ja znam A ono za što čovjek ne zna ni briga ga nije. Zato istinu tresni dunjaluku ili se boj pržuna. Indexi i Fatma će ti oprostiti.

U pravu je Mojsije. Istina se ne smije prešutjeti, ni da ti je rod najrođeniji u pitanju. Tako sa neba naređeno.

Mujo se ono jutro nešto kaharli vrati kući. Majka hoće opet da mu opet prigovara izbivanje, on ni mukajet i nehajno, zamišljeno odmahuje rukom, kroz vajat pravac banja, pa bešika.

Obrni okreni, ne more zaspat. Nešto mu čudna Fata ove dvije noći. Isto miriše, isto se igra. Bježi gura, odbija pa se predaje. Ista ona nezasitoist , strast i podavanje i uzimanje. I isto ono Joj, mamo mamice. Isto one raskošno tijelo, usne medne, podatne i pune, jedre grudi…

Čekaj stani bolan Mujo kori on sam sebe. Grudi ko mrven pihtijastije, mekše. Nije to ništa ubjeđuje sebe Mujo. Koliko sam ih mijesio i tresio, u njima glavu gubio, i gnjavio, i ljubio i milovao, i grickao i od radosti suzama zalijevao, ne bi bilo čudo da bar malo, mrvicu ne popuste. Nije to tješi Mujo sebe. Sve je , čini se isto, a opet nešta nije isto.

Ruke, noge, bedra kad dohvatiš, sve isto, milina, bjelina i sedefasta glatkoća  i u mraku se osjete. Stomak k'o kineski porculan, a đardin,ta bašta mirisava, izvor života dosanjani i medne usne, opjevane, što čovjek uranja u njih nijansu su ko šire. Sam od sebe zaključak pada.

Ništa to nije, mogao je on to osvojiti i da se ne primjeti. Ali ta neprimjetna dlaka razlike ga muči i buni.

Čini da Fata nije Fata,a  opet da je Fata Fata. Umuje Mujo; on skoro po ‘godine on bjesomučno navaljuje, udara, burgija. Ona ga strasno uzima, usisava, neda mu da se smiri, već samo rade i radi, gore,dole, lijevo ,desno,i u pravo i u ukrivo i u sridu i u stranu, i tvrdo i u meko, dok se sve ne zamanta i ne bude : joj, mamo mamice i uh, uh i uh. Možda je moglo za dlaku popustiti to srce drago, taj đardin, ta đula, ta mirisna ljubičica moja.

Zatim  se  nešto sjeti ni ponuda za sofru nije bilo. Opravdanje i zato nađe, sebe krivi. Prvu noć kasnio pa mu na um hrana i slastice nisu naum padale. Gdjeće ti bolan veće slastice od uzavrele djevojke . Drugu noće navalio ko tatarin pa se Fata nije snašla. Dragost je osvojila što je tolikom željom njen Mujo ganja i što mu ona k'o fol bježi.

Pomisao na tu i te divote, ljepote i ljubav ga smiruje i on pokajnički pada u nevini san.

Fata se oko nene zabavila, puno posla za nju bila. Malena Meleka ni od kakve pomoći nije bila. Sa jalijom jurcala.Zbog toga je Fata na Muju skoro zaboravila. Sve se boji da joj dragi Mujo nije nagrabusio. Gleda majku, ne vidi nikakvih loših znakova. Dobro je misli ona. Mujo došo vidio da je nema pa otišo. Mujo došo i drugu noć, vidio da je nema pa otišo. Srce Fatino, dobro je što ga nekim očev čifčija nije prokužio. Sve čeka da dan prođe, a on ne mrda. Danas joj se nešto i ne pjeva. Majka je gurka, ona neće.

Ako nećeš ti ja ću, znam da voliš onu opjesmu,i zapjeva je. Ibreti se komšiluk: Fata kod kuće a mater joj pjeva njenu pjesmo. Nije dobro. U neko doba neće ni biti. I Fata se ibreti, koliko zna majku, a zna je od rođenja, nikad nije stih izgovorila, a kamo li zapjevala.Nisu to čista posla!

Naveče ti Mujo odmah po akšamu kod Fate. Fata se uželjela Muje, dvije noći ga nije opasavala, pa sad hoće da nadoknadi. Nikad se ne nadoknadi ono što se propusti. Zna ona to, ali ipak k'o pomahnitalo čeljade što sušicu ima i zna da mre baca se na Muju. Sada ona ne da njemu da dahne, da se izmiče,i smiri. Luduje djevojka i gubi se u strasti.

Svako Joj, mamo mamice traži novo Joj, mamo mamice. Mujo sagledava ovu novu Fatu. Sviđa mu se ova žena što se besomučno daje. To više nije djevojka, Fata njegova. To je neka nova fatalna žena koju će on morati nanova krotiti. Majka joj ništa čula nije. Dva dana i dvije noći nije stala, sva se baildisala.Po danu letaj po čiflucima, po noći ne daj Muju da je stigne pa bjež, uzalud ,kuka la ti majka-Kad je prvi put stigo sve je gotovo bilo. Zato ovu noć ni topove sa crne Bijele tabije ne bi čula.

Ni svjesni nisu bili koliko je noć munjevito prošla. Ni noć kako se gubi i sabah što rudi osjetili nisu. Prvi pjetao zakukuriko. Za njim drugi i treći. Kasno Muji da doma ide. Vidio bi ga vas dunjaluk kako kako bježi i eto sramote. Ostade Mujo taj dan u Fatinim odajama.

Ona ga zabašurila, pod šiltete, jastuke i dušeke djevojačke sehare. Iz sobe nije izlazila, majci poručila da nije dobro, ali majka već poslom begovice krenula. Fata zamandali vrata . Muju iz dušeka izvlači. On vas vunen; iz ustiju pljuje vunu i povlači Fatu, ona se ne da, neko će čuti ,dan je. Meleka dva tri puta na vrata kucala. Niko joj se ne odaziva.

Prihvatiše se priče i sofre. Ogladnio Mujo ko neki vuk nezasiti. Fata mu se izvinjava što mu se nije javila dok je dva dana kod nene izbivala. Mislila vidjeće da je nema pa će se vrnuti.

Mujo se zgrcnu, umalo se udavio nije. Fata hek po leđima, po vratu, po bubrezima, a on se guši. Doš'o je on sebi ali hoće da ga Fata buba i telembači, zaslužio je to , on mjesto nje dvije noći zaredom drugu povaljivo.

Ugrize se za jezik ,ni jednu ne pregovori. Da išta reče nestalo bi Fate. A on Fatu neda. Ni za živu glavu,ni za vaskoliki dunjaluk.

U buli je velikoj Mujo sada. Tandaro sa strane a nesmije ništa priznati . Krivica nije u njega, ali ništa ne bi pomoglo. Fatina je i mame joj mamice. Skonto koga je on natjeravao na upjevavanje: joj, mamo mamice. To mogla biti samo Fatma; materFatina: joj, mamo mamica i niko drugi. Šta njoj bi pa se njega uspaljenog ne kutarisa?

Nisu to čista posla. A nemere se tu ništa više učiniti.

Kad odjednom djevojčurak, Meleka na pendžer demirli prozora bez demira kuca. Čula ona u sobi se komeša. Dijete ko dijete, radoznalo i hoće sve da vidi i zna. Davno ona skontala da je penđer osto bez demira isto ko Fata bez bjeline. Ovo drugo joj najasnije bilo nije, jer je nije ni interesovalo.

Fata vrisnu, Mujo otvori stakla i za kujruk uvuče dijete u sobu. Ni nježno ni grubo; bratski.

Pita je hoće li kome prokazati njih dvoje što se vole. Jok Mujo, tebe mi, kaže ona. Zeza ga, a Mujo ne zna šta će. Fata pristavi malenu na krilo i skoro sve joj ispriča. Ono skoro ostavi za kasnijiji neki vakat, kad dijete odraste i počne upjevavati ,jal’ vrištati.

Meleka shvatila i ono skoro, iako joj nije ispračno.Vidjela ona kako se grlice i golubovi ljube.A i sluge bi koju sluškinje u magazi povalile ili štali u sjenu natakarili,ne znajući da ih radoznalo dijete iz prikrajka gledi šta rade. Vidjela  ona Fatu i Muju .Jedino joj nejasna bilo čemu tolika đefa oko malo uguravanja; ta frka,cika i vriska. A nije previše ni radoznala bila,još se zadjevojčila nije.

Zaklelo se dijete na čitab da nikome ništa neće reći. Nebi ni rekla i da se nije zaklela, jer Fatu voli više od matere i oca. Fata uvijek vesela bila i dijete voljela, pazila i nasmijavala, igrala se i jurila sa njom.

Djeca dobro prepoznaju i pamte, pa dobro dobrim uzvraćaju.

Majka se kasno sa čifluka vratila. Posao ona davno završila. Bojala se pogledati kćeri u oči. Te večeri Mujo tužan bio, kući ranije otišao. Fata mislila žao mu djeteta što tajne njihove krije. Majka joj duma ,nije Fatu ove dvije noći čula da poji pa se obradovala.

Sutrdan po akšamu sve se vrati u normalu. Mujo Fatu ganja pa uganja, pa ona joj, mamo mamice, puno tiše, u usta peškire i jorgane stavljala i tiše majku dozivala. Majka čula, jastucima uši pokrivala, krv joj bujala, ali se kćerki nije odazivala niti joj išla pomoć dati.

Opet se razboli nena i Fata i Meleke kod nje da je liječe. Fata Muju obavijsetila da je neće biti dva tri dana. Mujo ipak po akšamu u Fatinu sobu, a žena na krevetu leži. Smislio on plan. Povalio ženu , ona se ne buni, ali nešto nije horna i sevdisanje posustaje.

Mujo ustaje šibicu pali, kandilj nalazi i prigušeno ga sjaji, Prilazi ženi na krevetu. Begovica, znao je to on. Ona pokrila lice rukom i plače, sramota je pripala velika. Mujo je pita kako je sebi mogla dozvoliti da ćeri ljubavnika blati i povaljuje, ne ljutito, već razočarano.

Ona ne prestaje da plače i sve mu po pravici priča kako je bilo. I silu i nehtjenje, pa poluhtjenje i na kraju predaju. Mujo priči ne nalazi mane. Tako je bilo, sudbina im to nanijetila. Oprašta joj Mujo, oprašta ona njemu i sebe i Fatu. U oprostu  i zahvalnosti se radost velika javlja. Oni se opet oprosta i zahvalnosti prihvataju, nikako da svako svojim putem krene. On kroz penđer, ona iz kćerine sobe.

Slučajno se dotakoše za ruke, frcnu munja u mali mozak ih strefi, veliki se odmah isključi i eto ti belaja. Padoše k'o pokošeni na šiltete. Igrom slučaja se Mujo na Beogovici zalomio i za sedef grudi, istjerane iz anterije radi ravnoteže uhvati. Više povratka nije bilo. Mujo ljubi, begovica se predaje i gubi. Mujo stišće i kidiše, ona se raspomamljuje kao nikada  prije. Mujo tu veče upozna  pravu, nezasitu ženu lavicu. Sreća Fata ga dobro potkuvetila, mogao je ravnopravno begovici uzvratiti.

Nije ih briga bilo ni kako jako, ni koliko je : joj mamo mamice bilo. Samo se ganjali , sustizali, i opet ganjali i baildisali. Sudarali i udarali. Buba Mujo ko luda pomahnitala macola,ko da mu je zadnji put il'mu svilen gajtan na Bijeloj tabiji krvnik  sprema. Pred sabah besu jedno drugom zakletvu dali; da se ovo neće nikad više ponoviti. Fatma begovica zadovoljna, Mujo isto. Čestitost misle da su povratili. Morali se oprostiti, ljudski je to.

Poslije je Fata često kod nane išla, ova sve češće poboljevala. Begovica Fatma i Mujo nisu održali zadanu besu. Uvijek je davali i uvijek je kršili. Plaho im se sviđalo ono joj, mamo mamice i uuh, uh,uh. Mnogo više od bese. Ona im nekako šupljikavo i neubjedljivo zvučala.

Beg se iznenada iz Stambola vratio, mjesec prije nego je trebao. Dušmani mu neki javili da se nešto čudno oko Fatinih odaja dešava. I kada je Fata tu i kada je kod nene. Nije toliko ni lukav ni pametan bio. Da je takav,sačeko bi noć i u Fatinu sobu banuo. On u po dana ni dobar dan ikome i bano u Fatinu sobu, a ono u njoj nikoga, ni u cijeloj kući nema.

Pita sluge gdje su mu žena i kćeri. Rekoše mu evo nekoliko dana kod majke mu, poboljeva ona izgleda vakat došo mrijeti. Jeli tamo Mujo kad navrnuo nisu mogli rijet, nisu za Muju znali. Zastidje se beg i fijeker pa majci.

Majci odmah bolje bilo kad je sina vidjela. Mazi čovjeka od šezdeset ljeta ko malo dijete. I mama i kćera dušom odahnule. Što da je noću bano? Ni zamisliti nisu mogle. Zaboravile na demir što na pendžeru prislonjen stoji.

Što ti je sudba. Uvijek neka svoje mreže plete. Nema veza sviđa li se kome njeno tkanje ili ne.

Starica ozdravila, vrati se begova porodica domu svome. Mujo dobio obavijest da ni za živu glavu ne prilazi ni tunji ni trešnji, a ni Fati  ni Fatmi. Imenom je počeo zvati, omilila mu se. kako i ne bi, ne zna se ko je kršniji, jal’ Fata jal’ mama joj Fatma.

Beg iskusno oko imao, vidio ofalila mu tunja i nešto se suši. Pita sluge šta je bilo. Kažu pukla najveća bočna grana ispod Fatinog pendžera. Beg provjerio i vidio demir skinut. Nikakvu ljutnju nije pravio, nit je kome bilo šta pričao.

Poslao povjerljivog čifčiju hitno u Stambol sa sitnim čitabom. Čvrstim stiskom i pažljivim okom porodicu stisakao i vrebao. Ni disati nisu mogli. Mujo izludio; vrtio se uokolo ko usijana topovska cijev. Pokušala begovica progovorit o Fati i njenoj udaji za Muju, toliko su se njih dvoje njoj omilili. Ona kćerku uz Muju zavolila. Sve što Mujo voli, voli i ona.

Beg ni da čuje ali sasvim staloženo razabira ; siromah je, porodica loša, još je majčinim jaslama, niškorist i akšamlija, ni dukata prebijenog nema.Nikako nije za njegove miljenice.

Mjesec dva  poslije evo ti svatova iz Stambola. Na čelu sanđakbeg Smirne, mladoženja od šezdeset ljeta . U varoši se oko svatova sjatilo i velje i malo. Toliko raskoši i bogatstva nije viđeno.  Svatovi pravac na begov kapidžik. Begovica i Fata se obeznanile. Djed je Fati ,sandžakbeyi mogao da bide.

Fata vrišti,jauče  i zapomaže, nebo,  mamu i taju moli, kumi ne udavajte me za starca nekog iz tujine. Groznica je uhvatila ne popušta. Otac milosti nema, njegov kadija Fatu i tujina vjenčava. Svatovi vas cijeli dan i noć slavili i sutradan se sa begom i begovicom oprostili.

Mujo danima plakao ko malo dijete. Posebna ga straža čohodara od begove kuće odvajala. Niti mogao prići , niti Fatu vidjeti ili joj pomći. Ni druga nema da mu pomogne. Fata ga osamila.

Brzo se sabro i muškarac postao. Gleda kako Meleku da dokuči da bilo šta sazna. Djete se nikad bega nije bojala, po svome uvijek činila. Beg se na nju nije obazirao. Dokuči je Mujo. Sazna da je udata za sanđakbega smirnskog. Da je begova sedma žena, da je za nju posaban harem u Efesu napravljen, odmah Mu Fata miljenica postala. Haber kaže, juče stigao ferman  da je Fata trudna. Kad, kako i zašto ne znaju.

Mujo bio,pa prošo. Pomirio se sa sudbinom. Nikad više Fate i joj,mamo mamice i uh,uh i uh. Što su mamicali i uhkali, mamicali su i uhkali. Nema više. Fajront. Begovica više ne izlazi, beg novi demir stavio, na kapiđike demire ugradio,i spolja i unutra. Novu tunju posadio, ona dunja, Mujinog kočenja , se saušila.

U varoši zavladalo mrtvilo. Nema ni pjesme, ni cike, ni vriske,ni radosti. Begovica poboljevala ,u osamu se dala, napadi migrene nisu prestajali. Žali za čerkom. Za Mujom manje. Mujo se prijavio na vojnu, ne bi li poginuo.

Sve zanijemilo, samo Meleka po dunjaluku nered pravi. Nedostajala joj Fata, mama i Mujo. Bandu dječju napravila, haraju, dječije zulume prave. Ništa ozbiljno, ali može na zaozbiljno izaći.

Što ti je usud. sve imaš, pa onda očas nemaš. A i osililo i uzoholilo se, što jest jest. Ne mere to nebo trpjeti.

**

Četvrti nastavak 14.juna/lipnja 2021- U 20.08 h.

Crven fesić – Mahalsko tabirenje


images (2)      images (4)  Impresionizam

Blaženi pupoljak među ružama  Svjetlost na kraju puta  Neodoljiva priroda

Valja nam se ponekad spotaknuti o neke vesele i ljepše teme.

Listali mi one čitabe što nisu kitabi, onu haber kutija što nije haber kutija, i onu slikična i krajoličku haber kutija što nije slikična ni krajolička haber kutija, nego novinska haber slikična kutija. Klikovali i preklikovali kako bi se dohavizali šta je to veselo i lijepo u ovom takarli vaktu.

Podsjećali se mladosti i ljepot’ mizike dana kad smo ašici i blečci bili. Nikako da se maknemo od Indexa i njihovog sevdaha. Ponekad izlete i neki drugi, neimenovani izvori, kako to na haber kutijama znajo navesti.

Jes’ to jaka mudrolija?

Kako ćemo mi Mojsija, Debu, Lenjog, Hercu, Omu, Baška bašu ili Dobrog nazvati neimenovani izvor. Mi ih volimo i u belaj više uvaliti nego im javno bijele bubrege otfikariti.

Nenadano izleti naka mala, nama nepoznata i jauče: joj, mamo mamice. Bljesnu i zaiskri mlado čeljade, ikognito. Htjedosmo strelicu onu na ono x natandariti. Uplašili se da nas k'o Hercu dok  je gledao anterije, srce ne strefi? Ne bi voljeli ni da Mojsije ukruti onu desnu ili lijevu obrvu, sada sve jedno je koju  i na nas baci urokljivu, Srđe zlo pogleđe , strijelu iz oka.

Znamo da se odnekud Deba i Lenji cerekaju što smo se u belaj uvalili. Oma ni do haber kutije bez ženine ruke ne može doći. Nije je naučio da ga nauči da to sam čini. A i kad bi ga ukljućio nos pred okom ne bi vidio. Hoće on baterijom tražiti crvuljke. Baška Baša u tuđini o Bosni snije. Dobri se na put preko one druge, krvave duge Modre sprema, snove da dostigne.

Nešto nam reče : Ne mrdaj , ni jedne više; slušaj i gledaj i piši.

Gledamo nikog oko nas. Počelo nam se pričinjavati, pa se pitamo jel'to Kavaz sihire i dove ponovo baca i dove uči ili nas džini i meleki za daleke pute pripremaju.

Dok kontamo ona mala pjesmu otpojala. Ni noge razbacane ne vidjesmo kako treba. Mi zbog svega ponovo ono na ono i mala opet zapjeva i zaigra.

Eto, sada nam se rasvjetli zašto nam se ruka na onom ženskom čeljadetu zaledila. Da je vakta prošlog i još nešto bi se zaledilo.

Mi o srcu , a vi o nečem drugom psine izvodite. Ne može čovjek ni riječi progovoriti, a da se elementi sa strane nekim destruktivnim mislima ne pohvale.

Treba ovu dopadljivu sevdalinku narodu predstaviti:

Crven fesić

I.

Crven fesić mamo
crven fesić joj mamice
crven fesić u dragana
joj mamo mamice
crven fesić u dragana moga
joj mamo mamice

II.

Da ga hoće mamo
da ga hoće joj mamice
da ga hoće nakriviti
joj mamo mamice
da ga hoće nakriviti malo
joj mamo mamice

III.

Medna usta mamo
medna usta joj mamice
medna usta u dragana
joj mamo mamice
medna usta u dragana moga
joj mamo mamice

IV.

Da me hoće mamo
da me hoće joj mamice
da me hoće poljubiti
joj mamo mamice
da me hoće poljubiti malo
joj mamo mamice

V.

Dala bih mu mamo
dala bih mu joj mamice
dala bih mu srce svoje
joj mamo mamice
dala bih mu srce iz njedara
joj mamo mamice.

U onom starom vaktu pjesma Crven fesić je bila nezaobilazna pojka na svakom sjelu, teferiću, veselju, dernjeku ili ženskim sjedeljkama svih uzrasta. Na akšamlucima rjeđe ili nikako. Čim ti žensko dohvati šteku ona ti počne upjevavati: Crven fesić, joj mamo mamice.Čuje od mame, seje ili komšinica

Ova antologija nije klasična sevdalinka: Više je sevdalinska poskočica koja je čopila sve pikliće meraklijskog sevdaha.

Zaljubljena djevojka ispovjeda svoju mladalačku ljubav, čežnju, nadu, strast i želju koju želi podjeliti sa svojim draganom. Za svjedoka priziva majku. Posve smo sigurni da majka uopšte nije prisutna. Mi se zagledali upravo, ukrivo , bome i odozgo i odozdo. Svašta smo lijepog vidjeli , ali majke ni primirisati.

Poslušamo i pogledamo tekst još jedared, nije zbog one male , vjerujete ako hoćete ili nećete, nama svejedno. Mi samo gledamo, slušamo i pišemo.

Sevdalinka uvijek bježi od vulgarizama. Mi ne.

Teže i neprimjernije riječi može pasti na um samo nezavisnom komentatoru kome pjesma damare pali. Narodni stvaralac je prefinjen, lukav,perfidan i ubjedljiv. Što bi narod rekao – maslo mu ponekad nije za slavlja.

Uvrnite se u um i zamislite jedno mlado zaljubljeno, strastveno, ustreptalo, vrckavo, nestašno, uspaljeno žensko tijelo koje gori neugasivom vatrom.  Zamislili ste?  Dobro.  Ako ne možete vi potražite pjesmu upjevanu od Jasmine Mujkanović i slušajte ili gledajte kako vam volja. Kažete sada se lakše diše. Nešto nije u redu sa vama.  Kako se bolan lakše  diše. Ili ste hadumi ili hanumice. Ima herc kao kod dvojice Herca da vas bubne.

Kada ste sebi sliku pjesme pristavili, tek tada možete razumjeti našu ekspertizu.  Joj, jedva se dogovorismo .  Ono čeljade iz haber kutije samo što ne iskoči i na hastalu nam zaigra ko kakva Jemenka ili Jermenka.

I. stih

Fes je muslimanska pokrivka za glavu. Nije kapa, nije ni šešir. Imućniji su svoje fesove, ne samo kićanke od kadife pravili. U mahalskom žargonu crven fesić označava klobuk ili pečurku muškog polnog orkana koji je zaista crvenkast i svilenkast. Pravi fesić je izrazito zagasite, bordo boje.

Žene su imale pokrivke za glavu koji su neki zvali fesići. Ti fesići su uvijek bili išarani, izvezeni, sa raskošnom kićankom natandarenom usred fesića. kako prilići. Uglavnom su crni na vrhu i vrlo plitki. Vrlo je izvjesno da narodski pjsenik nije mislio na ženski fesić.

Kasnije će vam se slike izoštriti.

Da li uzbuđeni djevojčurak okusio slast putene ljubavi?

Šta se trzate,  ne pitamo vas za pjevačicu već malu iz pjesme.

Mi to još to ne znamo?!

Da li ona želi tu ljubav? E, sad se trznite i pogledajte i poslušajte pjevačicu.

Svakako i svakako, o tome će pjesma i pjevačica pjevati. Ne znamo što će nam ovo dvaput svakako, ali tako izletilo pa neka ostane. Od viška glava ne boli. Pitajte žene.

Uspaljeni djevojčurci ne bi četiri puta uzdisali za fesom , ni da je carski i zlatni. One uzdiše za crvenim fesićem svojih dragana. Narodni pjesnik svjesno upotrebljava demunitiv da bi jasno odredio o čemu se radi:  crven je fesić u dragana njenog. Nijedan fes za glavu nije nikad bio fesić, osim dječijih ili ženskih, niti je za njega upotrebljena umanjenica. Muški je to ponos.

Već prvi stih naglašava djevojčino stanje. Ona je uzbuđena do te mjere da će do kraja pjesme njena ustreptalost neprestano dozivati i skoro vrištati oj,mamo mamice. Što pjesma odmiče i što pjesnik podiže uzbuđenje na veći nivo; to je djevojka zajapurenija, uzbibanija i naklonjenija dozivanju majke.

Kako ćeš ba zvati oca, djeda ili brata kad se upuštaš u one igre sa crvenim fesićem. Ne ide to. Mamo oj mamice je uzdah prikladan baš za takve prilike ili neprilike, možda najprikladniji od svih drugih prilika. Svašta se u toj igri može izroditi, i prekrasnog a bome i nepoželjnog.

II. stih

Sama pomisao na crveni fesić izluđuje djevojke, strast se uzburkava i ona ga hoće i to četiri puta. Svaki put zapomaže: joj, mamo mamice. Tu djevojke otkrivaju svoju putenost i iskustvo. Sasvim jasno određuje način na koji hoće crveni fesić.

Prva dva puta hoće da im se crveni fesić da samo onako, prirodno , bezuslovno. One su ga već upoznala i najbolje znaju kako im odgovara taj nestašni crveni fesić. Prva dva puta bi trebala biti ugrijavanje. Pošto je sevdalinka u pitanju može se reći i upjevavanje.

Kasnije žele da im dragi još dva puta nakrivi svoj crveni fesić . To je već izvoljevanje mladih žena koje su duboko zagrizle u vođenje ljubavi. Dakle prvo ide dvaput u pravo, pa dva puta ukrivo. Male nestašnice su samo jednu poziciju ostavila nedorečenom : ukrivo gore ili ukrivo dole, ukoso lijevo ili ukoso desno.

Da ne bi bilo nedoumice mi ispravljamo, normalno, figurativno, propust pjesnika i kažemo: da ga hoće nakriviti i gore,i dole,i ilijevo i desno. E sada kada je fesić pozicioniran, možemo zamisliti to što zamišljamo i kompletirati utisak:

– I upravo,i ukrivo,i u lijevo, i u desno, i gore, i dole, i u sridu , i utvrdu i umeko dok se sve ne uzmuti, uzbiba i …, nastavaite po svojoj volji.

Pjesnik nas strogo kori i upozorava: a gdje ti je tu poetika, frajeru mrtvi?

Jes vala, nema u sevdalinke nabrajanja. A šta će mi poetika u sridu i ulivo i udesno. Ne treba tu nika poetika. Tu treba… A ni čitalac se ne trudi pripomoći, ubečio oči, ne diše. Da može vas bi se uvukao u sliku na haberu; makar glavu.

Možda uspaljenice nisu imale vremena za pozicioniranje ili su znanje prepustila draganu svome . Možda su samo vrckave i hoće da se slušaocu svide i da mu nedoumicom mozak mute? Svaka žene bi bila zadovoljna sa četiri puta dobijenim crvenim fesićem bez obzira i na pull i na pozition. Da li će i naše biti?

III.stih

U prethodnom stihu djevojke izvoljevaju crveni fesić četiri puta. Ali, da bi to dobile moraju nešto za uzvrat dati.

Vi mislite da su medne usta od dragana njenog ! Jok! Ni govora!

Zato djevojka kaže: u dragana moga.

Znači kod njega su,one mu ih dale i to nisu bukvalno njegove usne na njegovom licu. Figurativno, ove medna po strasti i pravu mogu zauvijek ostati draganova. Što bi to bilo? Čitav život svako malo: Joj,mamo mamice. Da mozak stane; i njoj i njemu. Što bi prelijepa smrt bila , tako je dočekati.

Nikad se za muške usne ne govori medna usta. Provjerite sve anciklopedije i antologije poezije, nigdje taj izraz nećete naći. Nije ni naš pjesnik iznimka. Čak se i za ženske usta rijetko upotrebaljavaja taj izraz. Za usnice ili usmine da. Muškarci, žene i djevojke poput ove male jasno osjećaju o kojim se medenim ustima radi. Njih narodni pjesnik nije zavarao.

Medna usta su šifra za njenog dragana. Ona mu poručuje da će mu četiri puta dati medna usta. Tačno onoliko koliko on njoj puta pokloni crveni fesić. Tante za tante, što bi rekli špageti.

IV.stih

Djevojke majci još jednom sve nabraja. Ono majci zaboravite. Nabrajaju one draganu i daju uvid u pravo stanje stvari: tako je, kako je. Vidi se da polako prelaze rub histerije. Pjesnik nas ostavlja u dilemi da li su to ona stara ili pak nova neka četiri puta . I tu se pjesnik nije jasno odredio. To mu nikako nije fer. Kakav je to pjesnik koji hoće stalno da nas za nos vuče i u zablude vodi.

Jednom bi mu oprostili, ali on svako malo, to ne može. Ili je smatrao da bi osam –devet puta bilo previše za jednu pjesmu i jednu djevojku. Ili ne poznaje bosanski duh i cug ili je prepustio da to djevojke ili slušalac sami odrede…

Uglavom; poslije tri uzajamna poklanjanja moguć je mali predah. U intermecu se zagovaraju poljupci i milovanje. Poetski klimaks ulazi u završnu fazu; možda i neki drugi. Poslije toga se ide,  još jednom do kraja. Zatim  se radnja polako stišava i svršava.

Vi sigurno već četvrti put obrćete onu drugu malu. Pjesma vam se dopala, ziher. Ne možete oka sa pjesme skinuti. Sluh vam u ovoj fazi komentara služi samo za dekoraciju.Oči su glavne.

V.stih

Pjesma je pri kraju. Svi su umorni i pjesnik, i dragan; djevojka nešto manje. Vidi se kuvetli je i pojaka. Slušalac i gledalac ne razmišlja o tome. On je samo znatiželjan i uzbuđen što se pred njegovim očima sve odvija kako treba.

Sve je jasno. Ili nije?

Čini se da su djevojke zadovoljne, ali ipak provjeravaju ima li tu , mjesta za mali dodatak radnji. Ukoliko ima , one će ponovo dati svoje srce. Pjesnik ne govori koje. Anamo ona izgleda kao prirodni đardin i ima srcolik oblik.

Da li se dragan prihvata đardina još jednom? Vjerujemo da ga je obradio; jer mu draga ne bi tek tako poklonila srce iz njedara.

Joj mamo,mamice.

Tu pjesma završava, ali vi sigurno želite utvrditi gradivo, slobodno obrnite krajolik još jednom.

Narodni pjesnik strogo slijedi osnove Aristotelove poetike.

U uvodnom dijelu  je definisao radnju i protagoniste, njihove instrumente i htijenja i odredio mjesto odvijanje radnje. (Stih I i II)

U središnjem dijelu je prešao na glavnu radnju, odnosno kulminaciju. Glavna akteri su se dogovorili i počeli se usmjeravati ka svršavanju započetih odnosa i radnji. Kulminacija prelazi u fazu stišavanja i usaglšavanju započetih odnosa i antagonističke borbe među spolovima na principima čvrstog, uglavnom nategnutog i ukrućenog zajedništva. Radnje se polako privode kraju. (stih III i IV)

U završnom dijelu sve se zna . Epilog je vrlo jasan, sve se svršilo gdje treba i kako treba. Djevojka je bila zadovoljna pet puta i poklonila je draganu (napokon i zasluženo) srce iz njedara. To mu dođe ko neka medalja zasluga za narod. Kakav te narod dnašo. To su kolajne  za anamo onog ili anamo onu. Zaslužili su, valjda.

Možda je tu palo osam ili devet ili još više puta. U periodu kada je pjesnik pisao, zapisivao i provjeravao, ponešto mu je moglo i promaknuti. Ovo je pjesma, nije balada, pa pjesnik ne stiže sve iskantat. Pjesnik je naglasio da se tu radi o komediji sa tragičkim elementima, gdje ni mamica ne može pomoći ćeri.

-“Nju probadaju, ubadaju, nabadaju, čereče i na kolac nabijaju. Hoće ona crveni fesić; e pa eto joj ga. Ovaj komentator se raširio pričom ko trokrilni ormar na basamcima. To se jednostavno kaže taka…”

-Ne Deba ,nećeš se vala i ti uvaliti u ovaj sevdah i u…

Mojsije ga iz preikrajka opominje i u čelensku lupa.

Joj ,mamo petnaest puta; mamo mamice – petnaest puta.Prava drama i tragedija, To je tri'es’ puta, haman k'o Mujo i kraljica Terezija. Bocu više. Koliki put gore, dolje i u sridu nije važno. Važno je da se sve dobro i po dogovoru svrši.

Valjda narodni pjesnik odnekud poznavao ili čuo za Muju i Aristotela. Fata mu ko neki rod dođe ili na ljubu nalik bila. Znao im damar.

Hanka Paldum, Jasmina Mujaković i grupa Divanhana su poslijednji snimili ovu pjesmu. Hankija i solistica grupe Divanhana (Leila Ćatić) pjesmu pjevaju pomalo beskrvno, kao da nemaju pojma o čemu se tu radi ili su mere bit'da bidne upravo iscvrkutale joj, mamo mamice, nepodnošljivo mnogo puta. Ipak, čini se da ih razigranost i poruka ove sevdah pjesme nije dirnula.

O njihovolj ljubavi prema crvenom fesiću nećemo govoriti, nismo upoznati nit’ smo nazočili. Tračeve ne širimo; mada se to u nekim drugim prilikama može zorno vidjeti i zaključiti, ono što se treba zaključiti, a ne smije prozboriti. Trud i želja su prisutni, nažalost suzdržano su fulile ritam i strast.

Crven fesić nije elegična sevdalinka. Pjesma je upravo kao dragana i crven fesić. Mladi, nestašni, razigrani, nabijeni ; strastima i emocijama. Pitka, dopadljiva, strasna sevdalinka , protkana specifičnim senzibilitetom i suzdržanom erotikom.

Jasmina Mujkanović pjesmu pjeva punim plućima, veselo, razigrano, djevojački jasno, kristalno čisto, sa radošću i strašću, i erotično. Ono suzdržano zaboravite; to je i pjesma isključila. Ona pokazuje o čemu se tu radi ; ne stidi se i ne prenemaže. Njena vedrina, iskrenost i nepatvorenost oduševljava. Iako harmonike na par dionica malo zatrokiraju, odavno nismo čuli tako dobru i iskrenu vokalnu izvedbu ove pjesme.

Aferim mala.

P.S.

Google nam uvalio malo krkanluka,ne možemo ga nikako isključiti. Znate da nije naš izbor.Kad poslušate Jasminu vi je, molimo vas isključite. Nemojte da vas muka safata , ili neki veći , fuj belaj ne strefi.

,

Magazin – Gdje Neretva hladna tece / Song -Lyrics

 


Modrozelena rijeka Stari most Dolina Neretve Rađanje  Bosna zemlja naša

 

Gdje Neretva hladna tece
gdje rod svoga zaboravit nece
pa da krenem putem do Mostara
progovara zelja stara

Vratit ce se svi jarani
svi jarani
sretni dani docekani
a ti nemoj zaplakati

Zapjevat ce svi jarani
svi jarani
prijatelji nasi stari
a ti nemoj zaplakati

U daljinu misli plove
jer jos za nas sveta zvona zvone
gdje su svatkom otvorena vrata
ko u sestre, ko u brata

Gdje Neretva hladna tece
gdje rod svoga zaboravit nece
ne daj suzi da iz oka krene
eto mene, eto mene

Prodavači magle – “Islamska zejdnica” BiH / iz Arhiva

 

Kakve veze ima bračni drug,robovska prava,droga i terorizam ostalo sa  ”(i)slamskom zajednicom” BiH?

Neraskidiva povezanost proističe iz normativnih akata ”islamske zajednice” BiH!

Ima i to kakve i jako mnogo,čak previše!

 

….

 

Da li je  ”iz” BiH uvela hanefijski mezheb kao glavni pravac koji ”islamska zajednica” slijedi?

Jeste!

Da li se u henfijskim zemljama :Avganistanu,Itaku i Turskoj dešavaju najpogubnija djela rpotiv Islama?

I više od toga.

Od sada zbog iznesenog i zbog onog što će se kasnije navesti, smatramo ”islamsku zajednicu ” navodnom,takozvanom i uljezom u Bosni i oduzimamo joj pravo da bude bosanska i da zastupa bilo kakva prava Bosanskog naroda. Oglašavaćemo je sa ”islamska zajednica” ili  ”iz”,

Bez velikih slova,molim: i to treba zaslužiti.

Ustav ”islamske zajednic” član 8 stav 2. naređuje :

„U tumačenju ibadetskih dužnosti u islamskoj zajednici primjenjuje se hanefijski mezheb.“

Pravilnik o organizaciji i radu i ”rijaseta i” poglavlje III čl 17.stav l.,“rijaset“ sam sebi naređuje:

„Stara se o cjelokupnom vjerskom životu i ustavnoj utemeljenosti svih djelatnisti u  ”iz” po načelima šerijata i hanefijskog mezheba.“

Dakle ”rijasetu” malo bio hanefijski mezheb ,već polako uvodi šerijat na prostore Bosne.

To je ”izmudrijašio“ onaj raspali (propali) dovaš Kavazović,čim mu je ona užegla trezorska minderpuza ,na jedvite jade ,predala poglavnikovu štafetu.

”Rijaset”  tjera svoje pripadnike da odbacuju, ignorišu i krše osnovni pravni akt Bosne i Hercegovine : Ustav Bosne i Hercegovine.

Hanefijski mezheb i šerijat su u suprotnosti sa Ustavom Bosne i Hercegovine.

Šta rade sudske i zakonodavne institucije BiH.Poziv na rušenju,nepoštivanju i ignorisanju Ustava BiH je krivični čin koji se kažnjava novčanim  i zatvorskim mjerama.

Tek da se zna,hanefijskom mezhebu priipadaju:

Talibani,Bin Ladinova vojska (većina) i ISIS (ogromna većina).

Za šta god se oni borili,koje vjerovanje i učenje slijedili,da li su u pravu ili ne,bili izazvani ili ne, mediji ”novog svjetskog poretka” , i  većina nesvrstanih, pa čak i nediji BiH ih proglašavaju za:

Teroriste,silovatelje,pljačkaše,ubice,rušitelje kultura i ubice nevine djece.

Opasati se bombom ući u džamiju,školu ili javni prostor i ubijati nevinu djecu,žene i ljude nije samo terorizam i zločin ;to je čista hula na Boga Mudroga koji to izričito zabranjuje.

Ubiti nevino djetešce,nečiju majku,sestru ili brata svoga to nije samo za gnušanje i osudu,to je za Bogu Silnom se moliti i plakati.

Talibani se finansiraju uzgajanjem maka i prodajom heroina i okrvavljeni se bore protiv svog naroda.Dio njihovog heroina stiže na prostore gdje djeluje ”islamska zajednica” BiH.

Bin Ladenovi su to radili manje ekstremno.Bili su povezani sa talibanima i makom..Njih je takođe finansirao petro dolar i CIA.

ISIS  izvore finansiranja svojih aktivnosti ne krije.Ta transparentna otvorenost je malo sumnjiva.Izvori obezbjeđuju tek 70% finansijskih potreba.Odakle potiču onih preostalih  30%.U svojim redovima nemaju Rokfelera i njegove bogataše,ili barem jednog Bin Ladena. Erdogan trguje sa njima.Ali to nije dovoljno.Neki će se obogatiti to je sigurno.

Kviz pitanje:

Odakle ISIS-u nedostajuća sredstva?

Istok ne da novac jer se razvija i treba im mir.

Sjever ne da novac, jer je „neutralan“i ne interesuje ih dešavanje u ostatku porobljenog svijeta.

Jug nema ni za preživljavanje.

Ostaju Vatikan,SAD i zapad.

Sve ono što ISIS radi odgovara najboljem scenariju i planu koji bi zvijer mogla zamisliti da uništi ili diskredituje Islam.

Šta  Bosanskom dunjaluku znači uvođenje njihovog hanefijskog  „šerijata“ :

Hanefijski ”šerijat ” propagira neke neljudske i robovlasničke  principe neprimjerene  XXI vijeku, kao što su:

A.

Zabrana ženidbe sa inovjerkama .

Muhamed A.s. se oženio sa hrišćankom – kopćankom Marijom,smatrajući da je savršeno čista i dostojna Allahova poslaniku.

To je i Kur'an i Sunnet.

Kome se priklonitu:Kur'anu i Sunnetu ili henefijama.

Samo nevjernici i pogan imaju dileme, ili pravo na drugačije mišljenje.

B.

Višeženstvo (poligamija).

Hanefiski ”šerijat” dozvoljava četiri do 1.000 žena u zavisnosti koliko ste moćni i imućni.

To je svakako mimo Kur'ana i Sunneta. Kuran insistira na monogamiji. Saudijski kralj i Bin Laden su imali sedam žena.

Pređašnji turski „dostojanstvenici“ su te cifre beskonačno umnožavali. Izgleda da je i  ovdašnjim hanefijcima nešto zamirisalolo, pa im se omeračilo.

Možda su se ovdašnje ”hodže”, ”učen” i mentori im zaželjli friškijeh ženskinja.

Ne shvataju da je njihova mlitava moždana i fizička disfunkcija u suprotnosti sa željama ,a i zakon BiH to brani.

No, to njih ne brine. Oni su zakon i iznad zakona.

A i hanefije koje porobljavaju Bosnu im tako nalažu. Henefije u Bosnii se ponašaju kao da Bosna nema svoje zakone, kao da je Bosna njihova prćija.

Ko danas,osim divnog,običnog Bosanskog naroda poštuje Ustav i zakone Bosne i Hercegovine?

Niko!

Mnogo je tih niko.

Od poglavništva,do doglavništva i „hodža“ i „učenijeh“spodoba. Sve sami nihilizam.

 Primjer drugi :

Ako sto „mušakaraca“ u prosjeku ožene po tri žene oduzimaju mogućnost dvijema stotinama drugih muškaraca da se žene.

To nije ni humano ni “bratski”.

„Muslimani“ višeženci propagiraju bratstvo među muslimanima.Svi su hanefijci.

Kakav si ti brat kad  drugom bratu,ljudskom biću zabranjuješ Bogom,Kur'anom i Božijim poslanikom zagarantovana prava na ženidbu i potomstvo?

Kakav si ti doglavnik,“hodža“ ili „ilmija“ da  braniš insanu ono što mu je Bog Milostivi i Kur'an odredio?

Šta će onih 200 od 300 muškaraca raditi?

Ili se upucati k'o siročad ili u homoseksualce?

Žene u višeženstvu će se polako pretvarati u tribadije? Čo'ek nije horo,niti će ikad biti.To samo gladna guzica zinula.

Gdje vam je iman i iskreno vjerovanje.Izgleda da je sve izgubljeno i zagubljeno ostalo u Turskoj, Avganistanu i Iraku.

C.

Pshičko i fizičko kažnjavanje ljudi i insana:

C l.

Racimo,napriliku, autor  ovih redova bi zbog „hule“ na vjeru ,a ne istine protiv protiv poglavnika,“ reisa „ i „ilmija“ po „rijesetu “  BiH bio kažnjen sa:

– sihirama, i fetvama,(Kavazović bi ga možda napao dovom),

ukoliko to ne bi pomoglo,a  objelodanjeno je  da ne pomaže,slijedi:

C 2.

-zatvor zbog hule,2. – 1o god.( prema simpatijama i više)

-C 3.

-odsijecanje ruke kojom je pisao istinu,pa po potrebi druge,za svaki slučaj.Opatice obično kažu sigurno je sigurno.

Zatim:

-C 4.

-osljepljivanje zaradi slijepoće što ne vidi njihovu,neznabožačku istinu

Zatim:

-C 5.

-bičevanje 75-100 udaraca ,na do čakšira golo tijelo u zavisnosti od „milosti hodža“.

Ako  „jadnik „ preživi bičevanje slijedi:

-C 6.

-kamenovanje na smrt.

Ako kojim slučajem preživi kamenovanje slijedi:

-C 7.

čerečenjue

U arapskom svijetu broj 7, je i formulističan i simboličan i može značiti mnoštvo mnogo veće od 7.

Ako proradi „henefijski šerijat“ autorima se ne piše nikakvo dobro.Tako im treba.Hoće oni huliti na tamo neke hanefijce,poglavnike,doglavnike i  ”hodže”.

Koga briga za istinu i objektivno informisanje?

 

„Dosta je bog kao svjedok između mene i vas.

On zna šta je na nebesima i na zemlji.

Zaista su na gubitku koji vjeruju laž,

a niječu Allaha.“

(29.Poglavlje El . Ankebut (Pauk) Ajet 52.)

 

Kao da je njih briga za Kur'an,Poslanika i Sunnet?  Može im se, sada sve imaju crno na bijelo,u statutima i pravilnicima.

I sila i vlast su.

Pojedini uvozni i domicilni hanefijci propagiraju lično pravo na:

-eksploziv i ubijanje

Eksploziv oko pasa pa u džamije,u škole,na trgove i javna mjesta i ubijaj nevinu djecu,žene

i odrasle insane. I kurbani (hajvani)  imaju bolji tretman i humanije klanje.

-javne egzekucije i ubijanja bez zakonitog demokratskog,može i šerijatskog suđenja i osude.

-silovanje i prinudno robstvo.

– uzgajanje maka i dilovanje droge,po mogućnosti i Bosni. Ona je po sektaštvu  i geografiji  hanefijcima bliža od zapada. Zapad je  kolijevke terora,silovanja,čerečenja,nabijanje na kolac i krst,spaljivanje na lomačama,pljačkanja,A-bombi,napalma pustošenja i smrti. U tome ih nikad niko neće prevazići,jer ne prestaju sa svojim zverinjim planovima i egzekucijama.Hanefijsci su od njih ispekli zanat.

-pljačkanje,sakaćenje,otimanje,uskraćivanju svih prava Bosni i Bosancima osim omogućavaju prava Bosanca na odabir narkomanije i homoseksualizma.To je recept zapadne zvijeri kojim „umiruje“ svoje i tuđe „urođenike“.

-porobljavanje i ekonomsku bijedu

-izgladnjivanje i neimaštimu

-iseljevanje i protjerivanje onih kojuima se ne sviđa henefikat i šerijat

Sve to hanefijski ”rijaset” i  ”islamske zajednica” predviđaju  i nameću Bosanskim muslimanima.

Mi smo možda slijepi, pa ne vidimo finiju sliku od grubljih?

Zato vas molimo: Ako u hanefijama i njihovom”šerijatu”, ”islamskoj zajednici”,poglavniku i doglavniku,“rijasetu“,”ilmijama”,”reisima” ,”hodžam” i njihovim ustavima, statutima i pravilnicima nađete jedno jedino dobro u korist stvarne islamske zajednice BiH; javite nam.Pao bi tu dobar muštuluk.Kokuzi smo za nagrađivanje.

Svaki komentar je suvišan.

Ako Bosanski muslimani pristaju na sve ovo,bolje i ne zaslužuje.

Nas ne čudi ova bezočna drskost i bahatost hanefija!Imaju od koga učiti i direktivu dobiti.Nas interesuje porijeklo  pravo takvog odlučivanja.

Ono nije od Boga Jedinog,Kur'ana i Božjeg poslanika.

Sabur,doći ćemo do toga kad se dohvatimo „učenih“ ljudi, malo kasnije.

Bog Milostivi određuje kome će udahne Svoje svjetlosti i milosti.

On sve vidi zna.

Divni Meleki ga slušaju.

„Nipošto ne misli da Allah zanemaruje ono što rade silnici.“

(Kur'an 14.Poglavlje Ibrahim ,Ajet 42.)

P.S.

Javi mi se Mojsuije isto veče u snu:“Valja ti ona 30 + 1o.“

“Ja se probudih,nigdje ničega.Bosna je još uvijek tu.To mi Mojsije poručuje:Tuđmana, Miloševića i Izetbegovića nigdje.I Miteran i papa Ivan Pavle II su se u pržun sa njima preselili.I ostali katili Bosne će vrlo brzo za njima.A Bosna će  uvijek biti tu;neokaljana,čestita,ponosna i prkosna od sna.

I sa hanefijama stranjskim ćemo se izboriti. Manje/više po bradama i grlatosti na četnike liče,a vi znate kako smo  se borili i izborili sa bradatim kreaturama. Ove domaće hanefije sve sama minderpuza koja je svoju hrabrost zajedno sa sobom u trezore  sakrivali. Oni samo sebi režu granu kojom se hrane. Što je veća visina i pad će biti teži.

Što ti je insan.

Danas jeste sutra nije i ništa ne nosi sa sobom.Niti jedne malecke zlatne kašićice, one najmanje kafene. A šta će im tamo gdje su,hem im ne treba, tamo je zekum hrana, hem se začas istopi ,toliko je vruće.

Deba bi rekao – jal’ usijana vatra sekr'a, jal’ hutamino zlo koje peče i muči; hanefijci i „islamska zajednico“ , na volju vam birat.

Treću sreću, popravni, vam ne možemo ni vašim“ustavom“ dodijeliti.

 

Galerija Bosna zemlja Božije milosti u 15 03

 

 

*

 

Violetni izvor u plavom                                                 Noćni svod

 

  

Ona je osvit                                                                           Čarolija

 

 

Nevinost i strast                                                            Mjesečeva bajka

 

 

Galerija Bosna zemlja Božije milosti u 14 02

 

 

Morska nježnost  Brodica

Morska nježnost                                                                Brodica

 

Statue   Crven

Statue                                                                                                        Crven

 

 

Plavetni odrazi    Titraji

Plavetni odrazi                                                                             Titraji

Galerija Bosna zemlja Božije milosti u 13 01


 

 

Osunčane zidine                                                             More mimoza

 

 

Mjesečeva čipka                                                             Snijeg i zimzelen

 

 

Plavetni dan                                                                         Grimizni zastor