Vikont Anri Mari Rejmon de Tuluz-Lotrek Monfa -Poglavlje V. Zapis u X. Poglavlja








Poglavlje V.

Mulen ruž ( Moulin Rouge – doslovno Crvena vjetrenjača)

Pričati o Tuluz –Lotreku a ne ispričati simbiotsku priču o Mulen Ružu ličilo bi kao priča o dimu bez vatre.

Tokom studija svijet Tuluz – Lotreka se sve više okreće kafanama i noćnom životu. Shvatio je da u tami polusvijeta njegov izgled skreće manje pozornosti i zgražavanja . Počinje njegovo oslobađanje i definitivno razdvajanje dva života. Aristokrata se povlači, na scenu stupa slikar – boem. Od „normalnih“ uglednijih kafana i bistroa , težište njegovih lutanja postaje sve razuzdanije.

Bordeli, Pigal, pločnici Sen Mišela , Den denis i zavojite Sene ga uvijek vraćaju na Monmartr . U tom šarolikom  utočištu slikara , boemije , gospode i polusvijeta javlja se novi hram života – Mulen Ruž .

I tada , 1899. godine vlasnik Olimpije Žosef Oler gradi Mulen ruž,  neveliko i nepretenciozno zadnje na čijem krovu dominira crvena vjetrenjača.

Tuluz – Lotrek ima dvadeset pet godina. Polako gradi ime. Kao da slava jednog i drugog zajedno raste i kao da se potpomažu u dizanju. Mulen Ruž je Tulus – Lotrek . Grof je već stekao ime i renome. Nezamjenjivi je stanovnik kružnih tokova noćnog života Monmartra i plaćenog promotora Mulen Ruža.

Ovladao je tehnikom litografije do savršensta i jednostavnosti tako da je stvarao plakate koji privlače pažnju posmatrača i prenose mu potrebne , vizuelne  informacije u nekoliko trenutaka.

Javnost osvaja serijom plakata koje je napravio za promociju tek otvorenog Mulen Ruža. Kao i uvijek njegove slike nisu samo reklamni plakat.One nose pečat sjaja i bijede pariškog društva.

Satira, groteska, burleska, razotkrivale su komičnu stranu čovjeka i života, unosile su tugu, razočarenje, bezbadežnost ne ostavljajući nikoga ravnodušnim. Reakcije su bile oduševljeno prihvatanje ili ošto negodovanje i neodobravanje.

Dakle, slikovno je gradio imidž Mulen Ruža. Burlesknom boemikom je postajao zaštitini  simbol Mulen Ruža i duša Monmartra. Njegova slava raste.

Neobuzdan život, nedostatak vremena, čini da mu Mulen Ruž postaje drugi atelje. Salvete , stolnjaci , ručnici , novinska hartija postaju platno na kome skicira život oko sebe. Ne želi ništa da propusti.

Život Tuluza –Lotreka postaje kovitlac koji ga vodi od Mulena Ruža, ka drugim pariškim lokalima , kabareima, pozorištima , da bi se putešestvije najčešće završavale u bordelima. Skice prenosi na platno i plakate.

scrpljući život i rad. Vrlo malo vremena za odmor. Sve oko Tuluz –Lotreka je kompleksno i groteksno.

Postaje vrlo značajna i tražen postimpresionistički slikar, Art nuvo ilustrator, litografer, i ilustrator. On je među začetnicima novih pravaca u slikarstvu ( umjetnosti) , postimpreionizma i ekspresionizma, koji su jasno odredili sve pravce moderne umjetnosti.

Njemu nije do slave i odmora. On zato nema vremena . On hoće da utoli glad za životom. I u tom ludilu postaje promoter pariske dekadencije.
Svi njegovi likovi su bili jasno određenog karaktera , makar dati u karikaturalnoj formi. Ni sebe nije štedio predstaviti u sličnim situacijama i karikaturalnim formama.

Rezultat slika za Tuluz Lotrek Mulen ruž 1985  Srodna slika

Moulin Rouge (1895.).

Sliku je najčešće  davao u nekoliko nijansiranih verzija, od đavolski crvene od gospodski tamnijih nijansi.

U klubu je trenutna pauza, atmosfera je i vesela i tjeskobna. U zavisnosti od boja koja domniraju slikom steče se dojam o usijanosti atmosfere ili zlokobnim naznakama koje poznato mjesto nosi.

U prvom planu je dama čije lice asocira na zavodljivu mistiku zla. Tuluz-Lotrek nas ostavlja u dilemi, da razmišljamo da ta dama nije posjetiteljica Lože sa pozlaćenom gravurom. Frizura, pernati šešir, pune crvene usne , haljina sa visokim naramenicama , suviše istovjetnih detalja da bi to bilo slučajno.

A Tuluz – Lotrek je dokazao da voli epizode i opetovanja.

Za priču o Tuluz – Lotreku i Mulen Ružu nezaobilazno se vezuju prostitutke sa Monmartra i Pigala ,  koje postaju dio miljea, njegove slike ovjekovječuju kan kan , plesačice Žan Avril i Ivet Gilber i čuvenu i nezasitu alžirku , madam La Guli stvoriteljicu tog urnebesnog i raskalašnog plesa. Kažu njenoj čulnosti i nazasitosti niko nije moga odoljeti , a ni pobjeći . Poznavajući Tuluz – Lotreka , sigurno je da on nije bježao.

pričalo se da je bio promotor pariške dekadencije tog vremena . Gluposti. Pariz, Njujork, Sarajevo, neka selendra u vukoderinama , imaju noćne živote. Usijanje noćnog život nosi dekadneciju, koja uvijek tinja. Potrebno je samo pokrenuti. Pokrenuo je Mulen Ruž , čiji je promoter , igrom slučaja , bio Tuluz – Lotrek.

Nastavak slijedi sutra u 20.08

Bookmark the permalink.

Komentariši