Dosta toga smo rekli o Maslinama i auto trasi koja bi trebala da je polovi na dva dijela i mogućim posljedicama tog čina.To ne bih ponavljao već bih krenuo u jednom novom smjeru koji sam izbjegavao ,zato što bi to na neki način zadiranje u porodične odnose , odnosno davanje savjeta ljudima koje ne poznajem.
Zapravo izložiću neka svcoja razmišljanja o zaista teškom problemu i šta bih ja učinio da su masline moje.
Svaka država je sebi utemeljila pravo da pravnim / zakonskim putem može vršiti ograničavanje ili oduzimanje vlasništva u slučaju višeg javnog interesa. To je neosporna činjenica. Ali kao demokratska zemlja mora voditi računa o interesima vlasnika nekretnine , koji ima prava zagarantovana Ustavom, koja članom 4 svakoj jedinki garantuju ( između ostalog) : Socijalnu pravdu i nepovredivost vlasništva.
Slijedom tih odredbi donešeni su akti koji vlasniku nekretnine garantuju (???) isplatu vrijednosti nekretnine po tržišnoj cijeni. U praksi to izgleda drugačije. Daju se izuzetno niske cijene koje su dosta , ponekad enormno niže od tržišnih. Na sudovima ima jako mnogo sporova oko toga. Nekad spor dobije država , nekad vlasnik nekretnine. Zavisno od srgumenata. Država računa na strah pučanstva od troškova parničenja i blago rečeno , ljudsku nebrigu o vlastitim interesima..
Vi morate pokušati da dobijete najveću cijenu za masline jer na to imate ustavno pravo. Država će insistirati na njihovoj najnižoj mogućoj cijeni. Nagobe su moguće, ali uvijek treba imati u vidu činjenice i argumente.
Vaše zemljušte je vododoprivredno i poljoprivredno, jer je ustanovljeno prisustvo podzernih velikih kapaciteta /količina. Zbog toga na zemljišti raste ,mnogo maslina, koje izuzetno dobro rastu, napreduju i daju bogat urod. Masline tek treba da dostignu optimalno zrenje i rodnost , koja će trajati stotinama godina,što je izuzetno veliki finansijski potencijal. Kvalitet zemljišta omogućava poljoprivrednu djelatnost šireg spektra. Zemljište je djelimićno uređeno i ima blizinu svih potrebnih komunalnih/infrastruktirnih resurusa, struja, put …
1500 kvadrata je respekrabilno zemljište pogodno OPG zasnovanog na maslinama, levandi, smilju, i drugim aromatskim biljem i mnogih proizvoda koja iziskuju minimalna ulaganja i ne previše pretjeranu brihu i rad od sjetve do konačnog proizvoda. Mogućnost prerade navedenih osnovnih proizvoda pojačava moguće finansijske efekte.. Kao dodatak asortimanu OPG može se birati proizvodnja poljoprivrednih proizvoda širokog spektra.
Činjenica je da sutocesta uzima samo dio zemljišta , i to manji jer joj tako najbolje odgovara je vrlo porazna i negativna. Znači stavlja vas u vrlo nepovoljnu situaciju. Djeleći vaš posjed / nekretninu – Masline na dva dijela čini vam strahovitu nepravdu i ogromnu finansijsku štetu , koja će se u budućnosti još više uvećavati.
Činom gradnje dio zemljišta koji ostaje vama će se vjeroavtno totalno obezvrijediti i uništiti sa ekološkog , vodoprivrednog i proizvodnog stanovišta.
Plansko studijska dokumentacija izgradnje autoceste mora predvidjeti sve moguće negativne posljedice na okoliš i njihovo otklanjanje, ublažavanje ,sanaciju, obeštećenja….
Mnogo je faktora koji negativno utiču na zemljište i okolišČ
-miniranje , eksplozije , betoniranje, vibracije tla, buka, gradnja nasipa , mreže podzida , i ostalie putne infrastrukture, uz deponije, otpad, prašinu , nafta i njeni derivati (bitumen, benzin,lož ulje…) ,leteće kamene ,drvene, metalne gromade….
Sve to, prvenstveno utiće na presijecanje dotoka podzemnjih voda , njihovo povlačenje, poniranje u veće dubine , pa i potpuno i presušivanje. U maslinama će stopostopno nestati podzemnih voda i zamrijeti sav život, što presjecanjem zemljišta na dva dijela, što uzrokovanjem radova navedneih u prethodnom odlomku.
Nestanak vode znači smrt maslinama i nemoćućnost bavljenja bilo kakve poljoprivredne djelatnosti. Masline će postati bezvrijedna kamena pustara, totalno uništene flore i faune , bez ikakve svrhe i perspektive.
Zbog pogibeljnih opasnosti po život vama će godinama biti onemogućen pristup malsinama i svemu na zamljištu i uživanju u blagodetima koje dariva. Poslijedice gradnje , miniranja i eksplozija će stvarati lavine kamenje , dima, prašine, potresa koje će gušiti zemljište i onemogućavati pristup istom zbog opasnosti po život.
U stvari , sasvim je izvjesno da vam Autoceste neće, ne žele i ne mogu platiti ono što ćete vi izgubiti, u periodu gradnje i poslije toga.
Dakle dijeljenje posjeda na dva dijela, država sebi čini korist , ali trajno stroprocentno uništava ostatak posjeda, time ugrožava sva ustavna prava vlasnika: već navedene socijalnu prvadu i nepovredivost vlasništva , ali i druga možda i bitnija prava: slobodu – kretanja, izbora, rada , privređivanja , oduzimanja prava korištenja posjeda do njegovog , najvjerovatnijeg konačnog uništenja.
Jednostavan je zaključak vi ne smijete pristati na podjelu zemljišta već morate insistirati na otkupu kompletnog zemljišta, jer će se u svakom slučaju totalno obezvrijedioti dio koji ostane u vašem posjedu. Vjerujte mi, Autoceste znaju za ove poslijedice ,one su predviđene njihovom Plansko studijska dokumentacija izgradnje autoceste, ali će se praviti nevješti, uzdajući se u vašu neobavještenost.
Sada dolazi onaj dio koji ne volim, a koji ne mogu izbjeći. Davanje savjeta , odnosno mješanje u osobne odnose , stvari i razmišljanje ljudi koje ne poznajem. Čak i da vas poznajem zaista bi se teško odlučio za bilo kakav savjet. Činim to jedino što bi ova situacija mogla imati ozbiljne i dalekosežne poslijedice na vaše živote. Izvinjavam se na uplivu koji proističe iz ovog razmišljanja. Vjerujem da ste upoznati sa većinom napisanog , ali mislim da je sistematičnije i praktičnije imati to složeno/skupljeno na jednom papiru (mjestu)..
Međutim morate Autocestama / izvođaču radova / izvršitelju eksproprijacije eksplicitno staviti do znanja da ste upoznati sa pogubnim uticajem podjele zemljišta i velikom štetom koja će vam biti nanešena. Takođe trebate iskazati jasno izraženu odlučnost da istrajete u svim svojim zahtjevima , po bilo koju cijenu.
Ne znam da li da ovo podijelite sa advokatom. U principu im ne vjerujem. Fiškal je fiškal , okreće se kako vjetar duva i uvijek, prvenstveno gledajući svoj interes. I iskoristiće vaše znanje za druge vlasnike , koji će pojačati pritisak na izvođača radova , koji će postati još brutalniji jer mu se ne isplati da udovolji zahtjevim svih zainteresiranih. Zapravo , ove informacije ne dijeliti ni sa kim. Čak ni sa advokatom , sve do poziva na razgovor.
Sada sam u nekom cajtnotu sa vremenom. Ali mislim da ima vremena (pokušaću polako, dan za danom , ako ne prije , ono najkasnije do kraja mjeseca ) da uobličim koncept mog pisma – razgovora sa Autocestama , kad bi oni mene na ovaj način potkačili i pokušali opljačkati. U tom pismu biće mnogo novih i konkretnijih detalja. Jer bi to pismo na neki bilo opomena i upozerenje Autocestama , ali i dokumenat za neku buduću sudsku parnicu.
Normalno ja bih to pisao pod uslovom da imate potrebu za pripovidanjem , oli ćakulanju jednog matorog furešta, odnosno uz vašu saglasnost.
Hvala na pozornosti.
Dopisano
Kod vas su bili protesti protiv gradnje autoceste. Normalno da se vlast ne obazire na to. Ona provodi svoje i štiti svoje inmterese bez obzira koliko to djelovanje bilo pogubno na pučanstvo.
Nažalost, protesti nisu bili profilirani i argumentirani na način koji koji je dijelom prikazan u testu. Niko nije pominjao konkretne pogubne posljedice na privratnu imovinu . Sve se svodilo na opštu halabuku oko negativnog uticaja gradnje na ekoloogiju prirodno okoliša. Tragične i dugotrajne uzorčne izuzetno teške i nenesagledive ( i nepopravljive ) posljedice posljedice na svaki posjed u bližoj i daljoj okolini su malo ili nimalo tretirane. No tu se ne može ništa popraviti, ali je mogla povećati masovnost i ozbiljnost protesta.
*
*
PISMO
Poštovani ,
obraćano vasm se pisemnim putem vezano za vaš poziv na razgovor br. xxxx /25 od xy.xy.2025. god. U pismu je jasno izloženo naše stanovište glede plana ekproprijacije našeg zemljišta za gradnju autoputa. Tu nekretninu porodica iz milja zove Masline , jer su osnov osnov naše preokupacije tim zemljištem i njena neprocjenjiva vrijednost …