Pred ponoćna Galerija Bosne zemlje Božije milosti

Autor

Hajro Šabanadžović

Đardini  Pokajanje i oprost

Đardin                                                                                                Pokajanje i oprost

Noć punog mjeseca   Zaćeće

Noć punog mjeseca                                                                  Zaćeće

Blagost  Molitva

Blagost                                                                           Molitva

krajolik u zelenom Zemlja plodnosti

Krajolik u zelenom                                                                    Zemlja plodnosti

Kanal    Oprost

Kanal                                                                                           Oprost

Stvarnost   Vjerovanje

Stvarnost                                                                                  Vjerovanje

Oteta milost  Sleđene iluzije

Oteta milost                                                                      Sleđene iluzije

Mjačina duša   Očeva duša

Majčina duša                                                                 Očeva duša

Duša nerođenenog djeteta

Duša nerođenog djeteta

Kerolin Ris – Koračam bosa

Koračam bosa na tvome tragu
Prislanjam usne na tvoju praznu čašu
U tvom odjelu tražim odlutalu toplotu
Pogledom dodirujem sve što si ti gledao
Ispisujući ti ime izgovaram ga tiho
Blagosiljem dane u kojim čuvaš svoje zdravlje
Ponavljajući sve one mazne reči koje smo ikad rekli
Sjećam se zavjeta tvojih očiju
Tvoj se poslednji dodir još ne odvaja od mene
Sa svakim danom umorna se suočavam
srcem tromih nogu
To što smo razdvojeni odnosi mi pola snage
A ostatak mi treba da bi te sačekala.

Prevod Hajro bleki

Bleki – Noć je

Autor

Hajro Šabanadžović

Noć želja

Hiljadu pahulja bijelih

Plavetni san

Čažnja

 

Noć je

i sniježi

hiljade pahulja bijelih

prošlost doziva

tamo negdje u plaveti

jedna kučica mala

upaljena svijeća

jedina

blaga je noć

peć ne gori

ugasle su vatre čežnje

tvoje cvijeće je smrzlo

ti si  daleko

snove tražiš

iza starog brda

na rubu plaveti

srebreni mjesec poručuje

nemoj biti tužna

L'jube

tvoja jedina l'jubav

će  ti doći

nenadano…

a se zlo stiša


												

Moj otac , Stari most i ja

Lipanj je . Lipe cvatu. Miomiris ispunjava moju nutrinu ljubavlju i uspomenama . Sjećanje na nevine dane kada su se cvjetovi lipe brali , da bi se zimi uz ugodnu , pucketavu vatru fijakera čeifio lipov čaj i prsti se pretvarali u garež dok se gulio vreli kesten.

Poslije cjelodnevnog rajskih – zimskih igrarija i radosti , sankanja i grudvanja , tri toplote su grijale promrzlu djecu. Roditeljska ljubav , vatra iz peći i lipov čaj.

Joj, kako se poslije lijepo i bezbrižno spavalo.

*

Mojim rodteljima , s Ljubavlju

Neka im Gospod Milostivi podari đardine u kojima vječno teku rijeke .

  

Stari most

Most i izmaglica

Bosna zemlja Božije milosti (III fragment)

Snježni most

Mostovi povjerenja

**

Otac me djetetom nije vodio na akšamluke.

Učio me slikati.

Blago rečeno , uz dužno poštovanje i ljubav, pojma on nije imao o slikanju,

jer rekoše mu  :

-Kist je za lijenčine , klošare , ljubavnike i pijance.

Al’, mnogo  toga je znao o duši.

Onol'ko kol'ko to dobri očevi znaju.

Dovoljno.

Kao bekrija možda je mogao naučiti koju pride.

Jednoć , dok su kandilji i ezani imali miris neba, upita me:

-Plaćao sam da te uče slikati?

-Hvala oče!

-Ne zahvaljuj , konju jedan, roditeljska dužnost.Nego, jesi'l što naučio?

-Misle da jesam ,  malo me  ko razumije.

-Ti mu , ko biva , svoj pa svoj. Reci iskreno , bil’ ti meni znao naslikati Stari most.

-Oče, ne slikam ljudske tvorevine.

-Šut’ ćafiru jedan. Taj Most je duša čitavog  jednog dunjaluka.

Poslije me vodio na njegove akšamluke ispod Starog mosta.

On ćejfio , a ja oči , u polumraku   gubio i bečio, osluškujući žubor  kristalne vode , tražeći dušu mosta.

On bi zasjeo  sa drugim agama i ” ‘adžijama ”  i polako akšamlučio.

Meraklijska , meka domaća šljiva 33 grada i  bukadar meze i mezica.

Hladna Modra rijeka ispred tiho rumori – prošlost , sadašnjost i budućnost.

Stari most se natkrilio i tajne ljubavi vječne šapuće.

Uh , neba mi, obavezno su tu  i prelijepe , tople ,  raskošne i rosne žene,

s ibrikom u ruci , podno skuta , ljepotu maglicama daruju.

A Stari most  tada mudro nijemi , svjedoči i pamti.

Zacvilila bi violina ,zatitrala gitara ,krneta zajaukala,

def zadamaro ,jecaji  harmonike bi se stopili sa bolom  Modre rijeke,

Sevdah bi se polako zanjihao i zaplovio ispod Starog mosta ka vječnosti,

a mjesec šaputao:

-“Joj kakva je pusta! Tako mi imana…”

A otac bi rahmetli , Bog da mu duši prosti , svaku uzdišući milovao i zazivao:

-Eh , moja  prelijepa  Emina

natočider nam…

-Koštano mori mome ubavo,

boli , mnogo me boli život moj…,

zapjevaj mi onu moju što  svaki damar ubija…

Po mahalski – boli dertli glava  od ljepote tih Anđela.

Ovo materi nikada nisam spominjao.

Sasvim logično , jer se nije zvala Emina , a bome ni Koštana.

Nek mi duši prosti.

Sada garant  sve zna. Na nebu nema tajni.

Bila je iskrena vjernica. Oprostiće.

Aha !

Daj Bože!?

Jednom , kad počeh cvjetati i bubriti , radi jedne Koštane ili Emine,

potonjim decenijama  svejedno je , zanesen neizmjernom ljepotom i

haremskim glasom , pokušah , aman ,prekršiti  očev zeman i pridružiti se

akšamluku.

-Jok! – veli.

Ti ćeš mi biti ravan i sjesti sa mnom  , tek kada  naslikaš dušu mosta ,

koja nas sada ljepotom miluje i mudre snove priča.

U taj vakat nikad nisam akšamlučio sa njim.

Do nekog vremena ,  nisam ni imao vremena.

Mladalačko traganje za ljepotom i srodnim dušama, dakako ženskim ,

i takozvanim smislom života , najčešće nalateći besmisao,

udaljivalo me od roditelja i Starog mudraca.

Sada mi , počesto , biva žao, jer odjednom vremena se nema.

Roditelji odu nekako tiho i polako, skoro neprimjetno ;

kao da nam ih neko ukrade.

Mnogo puta sam naslikao most . Svaki moj pokušaj je poderan.

Prestao sam se buniti kada mi reče:

-Takve mostove i djeca mogu slikati. Vidiš – luk  ako ne umiješ rukom ,

povučeš krivuljarom, dvije kose linije trokutom razvučeš. Osjenčiš tabije,

dodaš modrila ispod , objesiš pun mjesec na tamnu plavet  iznad , ni veliki

ni mali , samo nek je okrugao ko karpuza.

I eto , ko biva natandario si most.

-Eh ,sine moj, a gdje je tu  duša? Ona što nas oplemenjuje ,ona što  je Starac

svakodnevno upija i poklanja. A, na priliku, šta je sa tvojom dušom ili ćeš

zanavijek ćafir biti.

Dođe rat , nestadoše Stari Most.

Reče mi otac:

-Sada si zreo. Ratnik si. Naslikaj mi Stari most, kakav je u svojoj ljudskosti

bio , umiješ ti to.

U mome vaktu , ostavštini mojih  otaca, morale su se bez pogovora slijediti

očeve želje.

Naslikah most, skoro pa minjatura. Nije se imalo ni boja, ni platna.

Mnogi ni života.

Ništa posebno mislim ja, to i djeca znaju slikati.

-“Biće nešto od tebe! Znao sam se  da imaš dušu. Sin si mi. Natandari jedan

čempres nasred Ćuprije, radi uroka. Molim te ! I to je to.”

Oćutim . Pored očeva, za čjim  mislima i nježnošću u duši Starih ćuprija

moraš tragati, nekako saburu svikneš.

Pomislih – sprco sam 44 kuke u poleđinu, samo dvadeset osam godina 

slikanja na grbači , umjetnosti u očima , u rukama , na usnama i među

skutima. Od života skoro ničeg propuštenog.

Jedna štura Nada, prije natuknica, da će “nešto od mene biti ”  i  savjet – natakari  čempres

nasred mosta.

Nije loše, za ” početnika”.

Ono „Znao sam da imaš dušu“ nisam bio siguran.

Bojao sam se , da je nije koja granata raznijela .

Ipak , sve nešto mnijem,   dobro sam prošao.

Više nisam morao slikati Mostove, ljudske tvorevine , iako  je otac proživio još desetak godina.

I naravno , akšamlučilo se do kraja života.  Moje društvo mu je , odjednom najviše prijalo.

Valjda zbog onog  čempresa. Ipak, zažmirio bi ,vrtio glavom i slijegao ramenima. Što'no bi rekli, ibretio se:

-Kurvoazije i akšamluk. Blentovija uvijek ostaje blentovija. Ajd’ živio ti meni mazalo umjetničko.

Mislim da se , zbog toga što sam mu , u nekim značajkama, koje su mu se

najviše dopadale , bio nalik, pomirio sa mojom bojama uokvirenom

sudbinom.

Umro je par mjeseci prije nego ozidaše novi  frizirani Stari most.

Da li je dio svoje dobre duše utkao u njega , nisam baš siguran?

Trebaće mu cijela da svjedoči protiv njega , za onu:

-Ne ide grijeh u usta , nego iz usta.

I za onu:

-Tamo gore teku rijeke vina koje ne zanosi i ne  opija , kojeg ti prinose djevice

čiste kao biser . Joj mamo, mamice. Mo'š misliti ljepote i rahatluka, a niđe

mamurluka.

I napose onu:

-Da su Emine i Koštane neko zlo, zar bi hurije u raju akšamlije služile.

Lijepe godine, lagodan život , mnogo akšamluka , bome i svitanja… poklopila je tišina sjećanja.

I još jednom:

“Oprosti mi majko , bio sam zauzet slikanjem Starog mosta, ništa ja nisam vidio.”

Ponekad mi otac nedostaje. I mater. Tada slikam Stare mostove i Bogu

milostivom se zahvaljujem…

I normalno bucam ih. To bi i djeca mogla naslikati.

Dva poslijednja nisam poderao.

-Most i izmaglica.

-I most na slici  Bosna zemlja Božije milosti.

Ni dva prije njih.

-Snježni most.

-Mostovi povjerenja.

Nešto me priječi.

Pomisao ; očevi uvijek imaju pravo?

Il’ možda :

-Djeca kao i stari mostovi imaju sjećanja i dušu.


























												

Ljiljana Nikolovska i Magazin – Tri sam ti zime / Song – Lyrics








Odlazim mili, sretni smo bili

dok smo se voljeli

ti mirno spavaj

kraj druge sanjaj

za me ne brini

Odlazim tugo, zalicu dugo

sto smo se voljeli

idem dok srce jos snage ima

sve da ti oprosti

Ref.

Tri sam ti zime saptala ime

sliku ljubila

zbog tebe sve sam izgubila

jer sam te cekala

Tri sam ti zime saptala ime

sliku ljubila

zbog tebe sve sam napustila

nevjerna ljubavi

sto smo se rastali

Odlazim tugo, zalicu dugo

sto smo se voljeli

idem dok srce jos snage ima

sve da ti oprosti

Ref. 2x










												

Hermann Hesse – Stepski vuk

Ja stepski vuk jurim i jurim
zavejanim svetom surim,
sa breze gavran tu i tamo prhne
al’ nigde zeca nigde srne!


A ja srne toliko volim,
da mi je da sad sretnem koju!
Ničega lepšeg no kad je skolim
i pokazem joj čeljust svoju.


Tako bih dobar sa njom bio,
sav bih se zario u njen nežan but,
svetlu joj krv bih pio,pio,
pa zavijajući produzio put.


Bar da je negde kakav mali
zec,da me slatkim mesom zgreje!-
Ah, zar uteklo od mene sve je
što život može malo da razgali?


Odavno mi je umrla ženka,
olinjao i sed mi je rep,
a ja jurim kroz noć kao senka,
jurim i sanjam,poluslep,


kako srne i žeceve vijam,
slušam gde vetar granjem zavija,
snegom tolim suvoga grla plam
i nosim dušu da je đavolu dam.

Sikstinska kapela – Svod Bogohuljenja

Uvijek aktuelno – iz Arhive

Svod sikstinske kapele je uradio Mikelanđelo Buanoroti,kažu najčuveniji renesansni umjetnik. Mi kažemo neka druga najčuvenija ikona.

Sikstinska kapela (talijanski: Cappella Sistina) ili jednostavno Sikstina je u izvornom značenju papinska kućna kapela u sklopu Vatikanske palače u Rimu. Izgradio ju je arhitekt Giovani de’ Dolci između 1475. i 1483. godine po nalogu Siksta IV. Papa je zahtijevao da to zdanje bude svedeno na najbitniji arhitektonski oblik, zatvoreno i gotovo nepristupačno izvana, takoreći utvrđeno.

Papinska palača ili Vatikanska palača, službena je papinska rezidencija u Vatikanu.

Palača je zapravo kompleks zgrada koju čini papinski apartman, neki uredi Katoličke crkve, kapele, Vatikanski muzeji i Vatikanska knjižnica. Uključuje preko 1000 soba, između ostalog Rafaelove sobe i Sikstinsku kapelu.

Mogu se hadumi i tetkice ganjati i sakrivati danima,a da ih niko ne utnemirava.

Rad na svodu  je sa prekidima trajao dvadeset tri godine. Za prezentiranje svoda bile bi potrebne knjige i knjige.

Mi nemamo toliko vremena, pa ćemo crtično obratiti pažnju na centralnu fresku koja dominira svodom:

Stvaranje čovjeka

Citiramo vikipediju koja o u jednoj rečenici o toj sceni kaže:

” Umjetnik izražava uzvišen čin stvaranja jednostavnim dodirom vrškova prstiju kroz koje kao da prolazi pravi i istinski naboj životne snage od stvoritelja Adamu.”

Toliko bogohuljenja u jednoj slici i jednoj rečenici koja je je glorifikuje ne može podnijeti um normalnog čovjeka.

Mi ćemo u kasnijem tekstu obratiti pažnju na ” umjetnika i uzvišen čin stvaranja “.

Moramo podsjetiti da je Stvoritelj strogo odredio:

” Ne pravite mi rezanog lika.”

Stvoritelj je poslao jasnu poruku :

Moju bitnost znate, ali ne i Moj lik. Njega će upoznati samo odabrani, blaženi i čestiti po Mom i izboru nebeskih Anđela.”

Time se kaže da  Njegov lik niko nije spoznao i da niko ne zna kako On izgleda. Znači svako slikanje ili predstavljanje Stvoritelja u bilo kojoj formi je čisto bogohuljenje i puka fantaumagorija.

Mikelanđelo i njegov nalogodavac papa Julije II su zanemarili i oglušili se o izričitu Stvoriteljevu zapovijest.

To je tek početak najsablažnjivijeg ,svjetskog , javnog bogohuljenja koje traje od 1512 god. do današnjih dana.

Lik papinog i umjetnikovog stvoritelja je autoportret Mikelanđela Buonarotija.

Lik Adama je istovjetan liku Lede nalik portretu mladog plemića Tomaza di Kavaljerija u kojeg se Mikelanđelo strasno zaljubio 2o godina poslije slikanja bljuvotine.

Slučajnost ili ne, tek nevjerovatne su sličnosti Adama, Lede (sa labudom) , statue Davida i mladića iz grafike San sa Tomazom De Kavaljerijem. Za Ledu, Davida i San se pouzdano može tvrditi da je to Kavaljeri.

Adam je nastao 2o godina ranije pa može se zaključiti da je Mikelanđelo imao skrojen lik svoga idealnog partnera – muškarca.

Da li ga je susreo u kamenolomima, gdje se volio i po osam godinama zadržavati i prepuštati se bolesnoj strasti da mlada muška tijela uživaju u njemu ili je samo plod mašte to se nikad neće moći utvrditi. To i nije toliko bitno.

Najbitnije je da je Mikelanđelo svom i Julijevom “stvoritelju” opoklonio svoj lik. Lice i tijelo ortodoksnog i samopriznatog homoseksualca. Pola milenijuma odnosno 500 godina nas sa plafona sikstinske kapele posmatra lik pederčine ,koji se ruga i ismijava Stvoritelja i svakog čestitog i iskrenog vjernika.

Nebesa su to mogla riješiti jednim potezom. Tres i nema ni bogohulne kapele ni Vatikana . No, nikad se ne zna.

Ali Nebesa to nisu htjela, žele da se zlo i blud uvećava iz godine u godinu; dok ne dostignu granicu samouništenja. I da se odvoje pravovjerni od pogana i bogohulnika.

To će na priliku uskoro biti; još u ovom vijeku, negdje oko 2.065 ili 2.056. Vatikan se treba urušiti. Proročanstvo iz Fatime je dalo podatak ali je neko pogrešno prepisao godinu ; zato je dilema.

Ni jedan papa, ni jedna papska kurija nikad ništa nije poduzela ,da se to Sikstinsko zlo i huljenje izbriše. Njih je Mikelanđelo osramotio , žigosao i obilježio ko živinčad , prostitutke i bogohulnike za sva vremena.

Nije nam jasno kako bilo koji papa, mnogobrojni zborovi od 32 pjevača i hiljade kardinala mogu da vrše misu i da se mole, dok ih se plafona podrugljivo gleda peder i glumata ono što glumata, njihovog stvoritelja.

Milioni hodočasnika i vjernika su hodočastili sikstinsku kapelu. Hodočastili i šutjeli.

Znamo neki su neuki, većina je neuka.

Šta je s onim koji nisu neuki?

Zašto oni šute i glas vapijućih iz jordanske pustinje ne poslušaju i prenesu riječi:

-Pokajte se gršnici, farizeji i sveštenici, licemjeri i pogani, jer blizu je Carstvo nebesko.

Bjelavski konzilij vjernici nisu nikad vodili u Rim. Obećali su da ću sve učiniti da tu sramotu izbrišu pa koštalo šta koštalo.

Čudi nas da to niko do sada nije učinio. Kažu    da su Italijani veći katolici od pape. Mi im ne vjerujemo;  nisu ništa protiv te sramote i rugla poduzeli.

Mi ništa više ne možemo poduzeti.

Iz Bosne ne možemo i ne smijemo maknuti. Opasno joj rade o opstanku. Što bi Pjevač rekao šta bi bilo sa našim Sarajevom , da mi odemo iz njega.

Većina papa i njegove svite ne slijede Stvoritelja.

Oni slijede Mikelanđela i slične pederske  protuhe, to dokazuju strahom kojim mu se klanjaju. Vjernost nekom drugom demijurgu je neuništavanje te rugobe, rugla i Bogohuljenja koji sramote i žigoše cjelokupno kršćanstvo.

Mi smo hrišćani jer smo prigrlili sve vjere koje slave Boga jedinoga.

Misao da je peder Mikelanđelo Buonaroti glavna faca u papskoj crkvi navodi nas na muku i povraćanje. Kad god ulazimo u bilo koju crkvu, samostan ili katedralu vidimo govnara Mikelanđela na stropu glavne papske molitvene odaje ,kako nam se ruga.

Ta slika nas proganja stalno, i opet. Opet i stalno; dok ne presvisnemo ili nešto ne poduzmemo. Nas, pola hrišćana i pola nehrišćana, ta sikstinska bljuvotina, kojom bezbožnički peder udahnjuje život njegovom pederskom sudrugu  Tomazu proganja i boli, blateći i žigošući sve monoteističke religije.

Stvoritelj je uništio Sodomu i Gomoru i mnoge druge zemlje i gradove zbog ljudi poput Mikelanđela. Vatikanska crkva se ruga svom Stvoritelju i dozvoljava istospolne (čitaj : pederske brakove – brakove onih koji međusobno čeprkaju po govnima ); odnosno paganske brakove umno  poremećenih ljudi.

Ukoliko su vam nejasne ove riječi ,pročitajte riječnike od prije 50-60 godina ili tadašnje komentare o pederima u sredstvima javnog mnijenja. Ne morate se toliko vratiti u prošlost. Pregledajte, najgledaniji šou BBC od 2.004.-2014a : Šou Krisa Mojlea (Christioper Chris Moyles).

Ili poslušajte nas!Dođe mu na isto.Normale su normale,a izopačena i pogana rugla su uvijek bolesna bila.

Da li je Jovan predvidio ili znao da će biseksualac Savle odvesti novu crkvu u Rim i putem kojim ona ide, to se ne zna.

Ali se uporno ponavlja da je Jovan otkrovenjem označio Vatikan kao bludnicu zvijeri. Da li je zbog toga odredio toj crkvi težak i neslavan kraj?

Ni to nam još uvijek nije previše jasno? Moraćemo joj, bar još nekoliko puta proučavati Fatimu i njeno otkrovenje u hladu đardina i šadrvana.

U slučaju da Vatikanska crkva ne poduzme ništa po pitanju Mikelanđelovo autoportreta; nije zaslužila bolje vođe od Mikelanđela i zvijeri.

Da su svod radili i Leonardo da Vinči i Karavađo zajedno sa Mikelanđelom onu bljuvotinu pod hitno treba sastrugati i uništiti duboko u ciglenoj osnovi. Ako treba i svod uništiti. No neće biti potrbno.Svod više ne može držati težinu gadarije.A ona  trojica su bili ortodoksni,… katolici.

Taj dio sastruganog sikstinskog svoda treba ostaviti bez likova i na njemu preslikati onu najudaljeniju i najljepšu poznatu maglicu.

Tamo negdje u toj ljepoti se nalazi blještavi prijesto Boga Jediniga, Stvoritelja Silnoga.

Galerija Bosna zmlja Božije milosti u 15 03

Autor

Hajro Šabanadžović

    

Osunčane idine                                                                               Majsko cvijeće

April  Tajne prirode

Travanj                                                                             Tajna prirode

Ljubav i krv   Grijeh

Ljubav i krv                                                                         Grijeh

Galerija Bosna zemlja Božije milosti u 14 02

Autor

Hajro Šabanadžović

Moj univerzum       Bosna zemlja moja

Moj univerzum                                                                Bosna zemlja moja

Moj Grad čednosti   Moji đardini sretni

Sarajevo moj Grad čednosti                                             Moji đardini sretni

Moje radosti   Moje tuge

Moje radosti                                                                         Moje tuge